joi, 28 februarie 2013

Ca adormitul pe cărți

 În statistici stau pe locul 48 la tras chilul viteză, pe glob.

 Deocamdată nu sunt aici, poate mă găsesc în altă parte. În timp ce merg tiptil înapoi spre moarte descopăr că pentru a escalada munții din orizont este necesar antrenamentul fizic și intelectual. Spațiul filosofic în care m-am scăldat în ultimele perioade educațonanale mi-au dat de înțeles că ceea ce fac merită timpul ce valorifică munca. Un fel de somn în bibliotecă, adică acel sentiment când ești mulțumit că ești înconjurat de știință ca si cum ai fi asumat-o deja, și tragi un pui de somn strasnic pentru că aici nimeni nu îți răscolește gândurile pentru că datoria ta e să le cauți pe ale altora.
 Când eram mic poveștile de la gradiniță erau înteresante pentru că faceau timpul să treacă mai repede și mai aflai ce fac caprele pe la țară. Dar nu se comparau cu câte vrute și nevrute îmi putea debita mintea mai ales când eu eram personajul principal care întotdeauna învingea sau devenea bogat din senin. Asta e partea cunoscută a copilăriei, partea necunoscută se află în spatele unei întrebări: "De ce plângi?". Nu eu, care am refuzat plânsul de la o vârstă fragedă. Îl foloseam pentru a-mi dramatiza nevoile copilăriei, din respectul față de demnitatea umană care nu merită să se coboare la cerșitul milei cu lacrimi. Preferem onoarea din spatele uitării. Ce mi se părea mai nesănătos, era suferința exagerată cu lacrimi și strofocări pentru ceva ca: lipsa părintilor care au plecat la cumpărături. Mi se părea o boală cu un singur tratament: afectiunea unui părinte. Nu prea îmi păsa de atentie sau dialogul afectiv cu cineva, poate de aceea eram cuminte, dar apreciam sentimentul de a fi acolo cănd am nevoie. Precum Bursuc: un dulău mare și negru care nu vorbea dar venea când îl strigai, chiar dacă nu știai unde este. L-am văzut luptându-se o cu un câine din cartier, care se dădea prea mare. A fost o lută strașnică. Toți câinii erau adunați în jurul lor, iar ei, se băteau în două picioare, ca oamenii, era o gălăgie de la trat, asurzitoare, și nu mi-am dat seama că stau doar la câțiva metri de ei fără frică pentru că știam că va învinge cățelul meu. Nu am văzut sfărșitul luptei dar Bursuc a ieșit din luptă cu o nară ruptă cănd l-am vazut plimbandu-se în alte zile.

P.S. Prin amintiri ce sunt acum, mereu în mintea mea.

4 comentarii:

  1. Somnul printre carti suna bine, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cateii de pe strada imi amintesc de casa si de copilarie, doar ca atunci nu erau asa muulti la un loc si nu-mi era prea frica.Si cartile,daca poti sa te odihnesti in preajma lor e bine,doar ca: O carte buna trebuie sa te trezeasca din visare,altfel nu prea are valoare! Asa e si cu oamenii, daca nu te trezesc la real, nu prea te ajuta cu nimic, cel mult ca sa te minti frumos cand iti vorbesc prea frumos si nu adevarat, nu din suflet.Si tu imi amintesti de casa cand vorbim si e foarte bine sa mai avem pe cineva cu care sa vorbim despre locul natal.Multi amici sunt din alte zone si nu prea am multe in comun. Desi imi place aici, adesea mi se face dor de casa si atunci imi vine sa zbor pana acolo, dar ma opresc totusi in realitate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e, nicăieri nu e ca acasă, eu acasă dorm cel mai bine, dimineata ma trezesc ca într-o vacanță.

      Ștergere