luni, 25 februarie 2013

Amicul universului

În sfarșit un om în fața căruia fac 48 de metanii și cu mâna pe inimă rostesc: "Sfaturile tale îmi sunt de folos".

 Acesta este un elogiu fratelui duhovnicesc. Nu vreau să îți dai seama că scriu despre tine dar deja știi.
 Sincer, vorbesti mult. Dar cel mai important lucru e că de fiecare dată când cădeam pe gânduri sau mă împiedicam și îmi pierdeam concentrarea îmi părea rău că am pierdut cuvinte importante pentru viață ca aerul pentru plămâni. Eram într-un film de suspans, și suspansul era să descopăr în ce sertăraș păstrez cuvintele cu folos practic.
  Un interviu în direct, filmat într-o seară linistită pe aleile Iașului. Înca nu am descoperit care sunt originile intelecrualității romanului dar tu le-ai moștenit toată chintesența. Cred că acei caței se simțeau protejați de siguranța cu dare îti urmezi drumul, și spuneau în mintea lor: "Oau, un om, să îl urmărim ca pe un filosof atenian prin grădinile ideilor" de fapt asta spuneam eu ei poate vroiau o companie placută. Nu știu cum reziști în mintea ta, dar cred că te distrezi fain când știi că ai o treabă de făcut și tu o termii doar din reflexele caracterului. Puteam dezbate și un subiect ce mă privea personal în relația cu o fată, și știu sigur că ai să îmi dai sfaturi de folos. Dar eu sunt cam înprăstiat și fără cap când vine vorba, și pe subiectul ăsta încă mai am probleme de rezolvat cu Duhovnicul.
 În mare, dacă nu era frig eu stateam până la răsăritul soarelui, atunci chiar că era o mică plimbare vrednică de reprodus într-un roman.

P.S. Sper să ne vedem pe la sediu ca să îi luminezi pe voluntari să vadă partea bună a paharului.







4 comentarii:

  1. Oau, un om să-l urmăm, ca pe un filosof atenian prin grădinile ideilor.Frumoasă abordare. Unii oameni vorbesc mult, alți oameni scriu mult.Dar există și oameni care nici nu scriu și nici nu vorbesc deloc.Acum să ne gândim care dintre ei sunt mai fericiți. Depinde de construcția fiecăruia. LA ASCOR aș prefera să nu vorbesc, iar sfaturi aș vrea să dau doar la persoanele care chiar mi le-ar cere și ar avea nevoie de ele. Mă pricep la dat sfaturi ca toată lumea,dar în nici un caz nu sunt un exemplu bun de urmat.Îmi place să vorbesc doar cu oamenii care chiar au ceva de spus și -mi pot da replică, deși de multe ori nu o accept.Mai bun e un dialog, pentru că sigur iese o idee bună din asta,decât o tăcere profundă pe care nu o poți avea decât atunci când îți vorbește Dumnezeu.Eu vorbesc mult, dar poate uneori cu folos, nu știu. Nu mă supăr pe oamenii sinceri,deși uneori recunosc că mă supăr ca orice om, dar dacă nu-i cu răutate nu am de ce.Eu n-aș avea rabdare să scriu un roman, dar tu ai putea scrie că te pricepi.Mie imi place să scriu poezii și eseuri,in general scrieri scurte,dar profunde.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vad ca ai prieteni noi! Ma bucur, tine-o tot asa.

    RăspundețiȘtergere