duminică, 22 octombrie 2023

Fise de lectura XXI

 48 de duminici inspirate

Limita la care hristos si a întins propovăduirea a fost in locul in care nevoia de vindecare era necesară si de eliberare de legiunile râului care distrugeau bunurile materiale legiuni care conform naturii din invidie pentru lucrarea vieții s au pus  împotriva ei prin lucrarea cu moartea sau cunoștința binelui si a râului lucrare a morții cu care îi controla viața si il orbea de la obiectivul vieții acela de a urma viața pana la vesnicie dar aceasta prăpastie in care cad vii ii cerne pe cei buni de cei rai observam ca hristos lucrează in văzul tuturor si prin intermediul conștiinței si al conventiei morale pe care a lăsat-o vie in conștiința lucrătoare a moralității creștine vedem ca un bine moral si un bine social i se face comunității si totusi nu face diferența dintre o legiune de necurați o legiune de porci si o legiune romană si vedem ca dorinta mulțimii de a lua partea porcilor si a conviețuirii cu Legiunea de necurați trimită la preferința evreilor de a trai cu Legiunea romană urmând sa se folosească de acestea sa îl izgoneaaca pe Dumnezeu din viața lor pentru folosul economic si social pe care îl vor primi de la deschiderea economică fata de valul civilizator dar vedem Paralela ca legiunile de necurați aleg sa lucreze cu cei care au abilitatea de a conlucra cu ei romanii fiin cei care au venit pe mare si cei care cumpărau probabil si cu care aveau contractul pentru stocurile de hrăneau veniturile de pe urma acestui comerț iar dezrobirea Demonizatul care dormea in morminte reprezenta si principiile strămoșești de a păstra continuitatea culturală si verticalitatea înaintea celor ce vin sa modifice ai croat sa se împotrivească culturii si legilor ebraice mormintele fiind si starea morala prin care erau tăvălita poporul evreu de invadatorul roman sfârșitul poporului  care a venit peste 70 de ani de la venirea Mântuitorului acesta fiind si o consecință a nimicirii poporului refuzând verticalitatea propusă de Mântuitorul dar si decircumstantele istorice care au urmat in urma cerbicie a poporului in propriile orgolii

Trecând peste privirea de ansamblu a acestui eveniment ajungem la privirea interna prin care dorinta celui vindecat de a se despărți de comunitatea care l a refuzat pe hristos dar Mântuitorul ii propune sa rămână rădăcina prin care credința in Mântuitorul va rămâne nu ca un ghimpe in coasta  sub forma de așteptare a conștiințe comunității sa se dea după Dumnezeu astfel observam ca efectul in timp al beneficiilor aduse de credinta crestina poate avea un efect moralizator pentru cei ce cred ca alegerea potrivită este sa se afialieze curenților care par a fi ai unei abundente dar care de fapt se întorc in adâncul marii de unde au venit 

Vedem tot aici ca Mântuitorul o a derogat de la curățirea locului de turmele de porci chiar dacă acest lucru ar fi creat o neplăcere comunității compromisul de la integritatea cuvântului deplin adevărat nu a fost făcut in schimbul unei aparente aprecieri prin care imaginea si idealul Mântuitor cu integritatea legii morale sa nu treacă integral chiar dacă va crea neplăceri celor care au de pierdut economic 

Vedem tot aici si un deznodământ de circumstanța prin care se revelează voința poporului de a renunța la Dumnezeu idealul integrității poporului pentru afilierea in subordinea imperiului roman pe care in folosesc in scopuri economice si de statut dar cu care se afla in divergente morale culturale si administrative 

Tot acum vedem ca Mântuitorul eate o cetate vie ai umblătoare a omului care înțelege realitatea împărăției spirituale morale si economice a împărăției cerului ca care se afiliază aceasta fiind un ideal al comunității in mijlocul căreia hristos se pune cu moartea sa ca privind spre moartea lui sa ne vindecam de moartea cu care ne înconjoară aceasta lume 

P s desi simpla si de trecut cu vederea aceasta parabola liturgica si a dialogului prin care necurați știu de chinul lor dar nu știu ca el a si venit dar si de numerele cu care se marcau romanii si prin care se marca numărul unității din care fac parte vedem ca si armataa de azi poarta numerele pe umede prin care identifica nivelul statului si obiectivul unității din car face parte

P s p s dacă libertatea r fi Dușa la extrem am vedea oameni anarhiști care in scopul libertății lor ar face orice legal sau nu care încalcă drepturile egalității convenționale atunci când cineva are drepturi pe care unii nu le vor ce se întâmpla sau când unii au unele drepturi la care alți nu au acces





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu