duminică, 8 octombrie 2023

Fise de lectura XI

 48 de pelerinaje

Ajunși acolo parca nimic nu se întâmpla și totul era platou pana și chilia in care eram cazați dar la sfârșit acea chilie devenise a noastră era refugiul și căsuța noastră unde ne odihnisem unde am acceptat ca acel loc sa ne ofere siguranța in interval de o zi nu noi am schimbat locul ci locul ne a schimbat pe noi ca sa îl vedem altfel si sa ne vedem si pe noi altfel ne a cazat ne a oferit merinde sufletești si hrana odihna si îndestulare si am devenit chip si asemănare tot in același chip putea sa pună lacătul pe poarta dar morții își îngroapă morții si cei vii primesc compatimirea si învierea lui hristos moartea este o despărțire si o schimbare a sortii despărțirea de cineva Drag ne obliga sa ne continuam existența fără ei si sa ne căutam un rost fără sprijinul lor fără ajutor singuri lipsiți de compasiune problema cu aceasta Înviere de astăzi de cine i s a făcut mi-l Dumnezeu de mama care urmează sa traiasca fără sprijin părăsită pe drumuri sau de fiu care a plecat fără de vreme si ii era mai de Koloa sa rămână decât sa plece de ce a făcut Dumnezeu aceasta nelegiuire de asemenea si cu învierea prietenului sau lăsat si mai apoi a unei copile arătând cu ce fel de Înviere va învia si el dar dacă aceasta Înviere a făcut-o pentru cei vii rudele si prieteni adormiților el pentru ce. Și pentru cine a înviat deducem ca pentru cei vii si pentru sprijinul si ajutorul lor arătând compasiune pentru membri familiei celui răposat cunoscând ca si mama lui avea sa își poarta sprijinul social si emoțional al unui fiu si ca urma sa fie un prieten pierdut un învățător si un vindecător pierdut un pastor si un purtător de grija de ajutor moral si emoțional 

Problema cu acest pelerinaj e  ca un copil ar putea plânge ca vrea acasă la familia lui si la părinții lui împreuna nu doar cu mama si nu doar cu tata si toată familia imptreuna de aceea pelerinajele sunt o experiența a comuniunii si a unirii trăite in comunitate toți eram uniți abia când ne am numit pelerini la moaște de aceea un om se cheamă Vizitator un grup de oameni se cheamă pelerini si grupul identifica o mișcare si mișcarea cu grupul iar grupul are un conducator adică cel care îl cheamă la sine mai exact sfântul si preotul slujitor care este purtătorul de cuvânt al sfinților

Acest ritm de viața al pelerinajului poate crea o stare de comuniune și apartenența la cult și la slujirea pentru respectul adus sfinților locurilor sfinte și al instituțiilor înlănțuite care se afiliază acestui ritm sistem și grup care integrează Pelerinul ca un nor cumulus care are nevoie de mișcare și unitate pentru a duce ploaia in anumite locuri in ritmul și viața mănăstirilor și pelerinajelor organizate astfel omul se afiliază programului și ascultărilor și cultului organizat in jurul moaștelor care cheamă la ele pelerinii cu viteza moaștelor pe gheata așa oamenii care uita de sine se simt Trași in respectul adus sfinților sub influența rațiunii maselor dar și a rațiunii rugăciunii in comun filosofia maselor fiin un Argument al aprobării și afirmării realității prin care rugăciunea in comun atrage și unește oamenii și forța rugăciunii devine lucrătoare și fiecare astfel de grup primește o identitate a grupului care vine cu respect și aduce slava sfinților bucurându se de mijlocirea lor in fata vistiernicului cerului așa cu si biserica si a făcut in pod unde de obicei se țin comorile uitate ale bunicilor o alta biserica si a făcut o biserica in cerul gurii bisericii unde păstrează vistieria racla si cuferele cu dijuteriile pământești ale sfinților însuși trupurile lor aduse jertfa credinței biserica din cer si raiul din cer sau podul bisericii in care se ascund Sfinții de la nechit

P s totul e bine când se termina cu bine Cher dacă începe cu scârțâitul greu al roților ai al voinței neobișnuite cu ritmul nevoilor al mănăstirilor și pelerinilor

Dintr un loc retras între munți se împarte identitatea și apartenența la cultura cult ne-am și țara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu