joi, 7 decembrie 2023

Fise de lectura XLIII

 48 de garanții

Veremurile au fost si se repeta doar ca între timp apar si unele certitudini si concretizați ale realității care contrazic unele noi valuri de ideologii care încălzesc filonul memoriei colective dar se pare ca Mișcările maselor se repeta cu certitudini iraționale in urma unor crize aperceptive ce provoacă revolte si mișcări de mase sau conștiințe 

Vedem ca încă de pe vremea lui Alexandru care probabil începea sa cucerească cu un nou curent in loc de forța bruta el cucerea un imperiu cu idei idei de centralizare eficientă a puterii a resurselor a cunoștințelor a maselor a ideilor a religiei a culturii al construcțiilor al inovației construcțiilor instituțiilor legii sănătății științei apei igienei socializarii si religiozității in centru oamenii erau uniți de o idee comuna o putere o religie polivalenta si instituții centralizate concentric

Mai apoi imperiul roman vine cu expansiunea prin putere cultura si centralizare spre ideea unei puteri invincibile prin idee religie economie ciuntită știință si logistica aceasta scara ierarhica a demnității si ideii de liberă prosperitate astfel vedem ca poporul cuceritor centralizează resursele spre dezvoltare si bunăstare socială astfel oamenii s au lăsați cuceriți de idee apoi de putere iar când puterea a uitat ideea si a luptat doar pentru putere rezistența a fost subita sa subtila cultural indiferent căderea este presimțită când ideea de prosperitate liber consimțită din spatele unei puteri centralizatoare atunci imperiul urmează sa cada 

Mai târziu vedem ca imperiul roman este înlocuit ușor de alt imperiu care transfera puterea unui imperiu dar de fapt schimba imperiul si pună sfârșit unuia si începe altul Constantin cel mare fiind ultimul împărat al imperiului roman si primul al imperiului bizantin pentru ca ideea imperiului de-ai administrat similar acesta are alta idee fondatoare cea a ideii de imperiu eliberator si al opiniilor religioase si descentralizarea acesteia de puterea disproporționată Națiunilor politeiste 

Succesul acestui imperiu nou format pe conștiința religioasă creștina i se atribuie unui rege surprinzător si unei legi eliberatoare si nu unui ierarh a unui Dumnezeu sau suprem personalități religioase sau a unui popor ultra religios cu amestec de idei expansioniste mai târziu se pare ca aceasta idee de formare a unui imperiu pe motive religioase o reia o idee a unei religii care decide sa se extindă prin putere si stăpânire a celor care nu accepta religia lor problema era ca pământul încă nu era inventat ca limitat si conștiința lor religioasă era limitată de infinitatea fără margini a pământului mai apoi descoperirea lumii si deșteptarea omului nu au oprit aceasta idee dar se pare ca prostimea decide si bogatii profita 

Trecând peste este posibil ca sfântul Nicolae a fost eclipsat contemporan cu sfântul împărat întemeietor al imperiului creștin Constantin dar se pare ca in conștiința comuna si ierarhul Nicolae a cucerit conștiința creștina care încercând sa sărbătorească nașterea lui Dumnezeu pe pământ de fapt inconștient ei serbează un ierarh car subtil a cucerit un împărat care a reinventat un imperiu si l a numit creștin Împăratul politic eclipsate ierarhul creștin iar ierarhul creștin eclipsand ca o lupa serbarea nașterii Dumnezeului pe care îl slujește 

Ajungând la aceste idei simple vedem lumea de azi care încearcă sa despartă femeia si bărbatul prinextremizarea lor dar in același timp ii amesteca biologic si vedem ca avem in comun mai multe decât ne despart si vedem ca suntem aceeași si ca lumea are nevoie de altfel de Răscoala ideologica are nevoie de alta identitate pentru ca puterea nu mai oferă nici un fel de idee unificatoare nici ideologica nici religioasă nuci economică nici logistica puterea devenind o imagine greșita a unui imperiu in cădere din cauza lipsei de ideii care sa ii unească sincer si cu aparenta permanenta

Aici vedem si puterea religioasă ca nu răzbate o conștiința socială greșita ci încearcă sa se înțeleagă cu ea compromitand autoritatea verticala si statornuca nu care nu trebuie sa lupte împotriva ei ci pur si simplu sa o denigreze la adevăratul loc in care se afla intangibila poziției si Autorității unui reprezentant central religios

Deasemenea interesantă si ideea prin care Dumnezeu pare eclipsat in colaborarea cu o persoana decizionala conlucratoare in scop comun inovantismul si entuziasmul valoric al individului pare ca îl trage de mâneca pe Dumnezeu  scuturându-și din mâneca belșugul pe care îl lasă spre  administrare vioaie inovatoare  jovială si aparent genetica

P s se pare ca lumea se îndreaptă spre o pseudo democratizare prin care puterea centralizatoare este lăsată im mâna unei administrații artificiale si invizibile care oferă tuturor beneficii civilizatoare fără o apendiculare a puterii centralizatoare  conlucrarea si unitatea in idei a socializarii depășind dorinta monopolizatoare 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu