duminică, 17 noiembrie 2024

B3

  48 de încercări 

 Diferența dintre contractul social pe care omul intra in acord oferind din veniturile sale pentru facilitați precum drum transport sănătate si administrare statală  de aceea votul este o prezentare la interviu pentru a prezenta calități prin care o persoana este angajata ca arministrator al bunurilor statului puse in folosul comun conform conventiei sociale a statului prin care omul accepta drepturi garantate prin Constituție dar si drept penal când aceasta este încălcată 

Dacă omul poate înțelege cosmosul  înseamnă ca in sinea sa Stevo oglinda care primește si conturează imaginea cosmosului neconfundanduse in el dar lăsându se cuprins de acesta in totalitate așa si cu Dumnezeu omul îl poate cuprinde in sufletul sau datorită semănării sale cu Dumnezeu 

 Postul este obișnuința in asemănarea cu Dumnezeu pentru a trai in comuniune sărbătoarea si rememorarea evenimentelor ce ne au pus in unire cu Dumnezeu postul de apa ne pune sa ne oprim setea de a omora aproapele cu vorbele rele ca o sete de sângele aproapelui in detenție orice vorbire de tău a aproapelui ii poate aduce osanda finala  așa cum in vindecarea aproapelui intervine iubirea pentru aproapele pentru vindecarea lui in sfântul Maslu așa orice însetare si înfometare de plăcerile alimentare dar si fizice si raționale ale lumii ne pune in depărtare de cel ce s a despărți de Dumnezeu pentru a fi slăvit in creație cel ce a dorit sa îl injoseasca pe Dumnezeu si sa devină mai mare decât el de aceasta stare de cădere este îndepărtarea prin post de pofta de a înjosit aproapele si de a exersa iubirea blândețea si grija pentru aproapele si simplitatea sinelui in aceasta lucrare simpla de aceea îndepărtarea de rațiunile lumești ne lasă mintea lucrătoare in cele duhovnicesti

Iubirea si timpul petrecut cu copii e o nevoie de baza a lor dar si a părinților dedicarea timpului pentru a împărtăși o învățătura in care crede un părinte sau un sentiment prin care arată ca un copil este important si dorit mai mult decât un timp folosit in folosul societatii a plăcerilor personale sau pentru un folos financiar este mai important decât o necesitate de apartenența la o familie așa si Dumnezeu prefera unirea cu omul in schimbul slavei sale dumnezeiești dar omul oare prefera o emancipare din sânul si nevoile familiei in schimbul unor convenții drepturi si emancipări sociale

Diferența dintre bucurie și plăcere în viata omului se vede când plăcerea acumulează poveri bolnăvicioase împotriva temporalitatii senzației  risipind iar bucuria este o împărtășire a frumuseții vieții plăcerea rareori oferă bucurie dar bucuria vine la pachet cu senzația plăcută a uimirii vieții împlinite prin surprinderea naturala

Ca lumea sa fie independenta Dumnezeu trebuia sa se retragă din natura creată pentru a i oferi deplinătatea desăvârșita a independentei de viața si trăire in viața pentru ca puterea sa dătătoare si creatoare de viața sa nu fie o necesitate ci o scânteie incipienta a mecanismului vieții de aceea si omul ca o asemănare cu Dumnezeu când se confunda cu natura se desparte de Dumnezeu omul este grădinar si purtător de grija a acestui mecanism in care viața lui Dumnezeu se perpetuează ca sa nu cada in auto risipire spre ieșirea din spațiul ermetic al vieții

Dumnezeu este apsent fizic dar prezent duhovniceste  pentru a se desavarsi libertatea omului si liberul sau arbitru fără a fi convins in mod supra firesc de o putere care ii depășește propriile limite de a ceea omul are nevoie sa conlucreze cu dumneze in propria desavarsire prin convingeri si potențial propriu prin liberă participare si voința la conlucrarea cu Dumnezeu 

 Când omul este păcătos slăbiciunea umanității este o povara in a l cunoaște pe Dumnezeu dar in același timp puterea omului este supra potenta si încredere in propriile puteri subjugăm importantă umanitatii Divino umane in viața omului

Învățam de la Dumnezeu cum sa fim oameni si Dumnezeu se face cunoscut oamenilor ca un om ca omul sa înțeleagă cât de complexa in trairi este  umanitate cu care omul are nevoie sa se împărtășească pentru a ajunge nu doar la asemănarea cu Dumnezeu ci la desăvârșirea propriului potențial uman dar oare este nevoie ca omul sa se dezumanizează pentru a fi asemanator cu Dumnezeu si implicit sa se induhovniceasca 

A te comunica cuiva si a se comunica tie înseamnă a te împărtăși cu acea persoana si a se împărtăși cu tine a trai împreuna si a hrăni viața ta cu viața celui ce se împărtășeste a învață si a face parte din viața ta viața lui a deveni asemanator împreuna trăitor o reciprocitate si învățare din experiențe comune o împreuna trăire avietii pe care o împărtășeste celui care se mărturisește  o împreuna trăire si o împreuna vindecare când cel care se mărturisește nu mai are puteri proprii pentru a se ridica

Dacă ai credința tare si nădejde mare nicu muntele nu mai sta in cale ci se da jos din înaltul cerului pentru a nu îți sta in calea cea dreapta când credința e deplina nimeni nu sta in cale speculând slăbiciuni ci ca hristos in carantania risipește ispitele din calea sa spre mântuirea omului obiectivul final prin care si moartea o îndură si o face mantuitoare si dătătoare de viața 

 Un pic de ajutor concret din partea unui apropiat este ca o eliberare de poverile realității si îți arată ca si Dumnezeu exista prin oameni care prin întrajutorare si ridicarea poverilor ne da un răgaz si o speranța ca viața nu este atât de grea cum pare iar împreuna ne facem viața mai ușoară așa si Dumnezeu a făcut viața ușoară dar căzând din mila lui am pierdut ajutorul si ne am îngreunat viața așa si iubirea părinților un copil știe ca este neajutorat fără parinti dar dacă supăra părinții nici ajutorul cel mic nu îl primește ci in loc primește cearta sprijinul primit de la parinti este si sprijinul care l a cerut hristos pe cruce când striga la Dumnezeu dar a fost nevoie sa treacă prin moartea omului pentru a l învia iar strigatul de părăsire a de către tatăl arată ca omul a ales singur sa moara dar Dumnezeu tatăl nu l a ajutat si nici nu l a urmat in calea sa spre moarte pe care s a însoțit cu sfatul celui căzut dar din care a fost scos cu moartea pe moarte călcând a fiului tatălui cuvântul cel din veci născut si întrupat spre mântuirea si inbavirea din păcat a fiilor reprimirti spre mântuire 

Povara legii ca o robie este de fapt hamul care me tine pe calea cea dreapta pana când suntem destul de maturi sa cunoaștem adevarul care ne eliberează si nu mai riscam sa cădem din neștiința in păcat

 Matricea legii este forma sănătoasă a vieții unui om care este ținut in frâu pentru a nu alerga spre prăpastia cea ascunsa in mirajul libertatii depline a tot cuprinzătoare libertatea si liberul arbitru sunt valabile doar când in deplina cunoștința de cauza o fapta are vizibil si consecințele in descriere iar când o fapta liberă are consecințe atunci rezultatul libertatii are o asumare a robiei consecințelor doar o alegerile deplin libere de consecințe desăvârșește libertatea alegerii libere 

Atunci când jugul judecății atârna deasupra existentei omul nu mai poate alege liber consimțit si inteles binele dar când jugul dispare potențialul libertatii rămâne sub povara judecății neîmplinite  si conștiința se auto mustra cu o judecata neaplicata dar când omul vede ca faptele lui au fost iertate in comparație cu a celor care au căzut sub pedeapsa libertatii greșit aplicate atunci omul va prefera o cale a dreptății împlinite prin liber consimțită libertate calea cea dreapta fiind luminata de conștiința ca libertatea de a alege binele e o cale greșita iar alegerea râului este renunțarea prin libertate la libertatea de a alege binele si rătăcirea pe cai la care muncim pentru a ieși de sub povara alegerilor greșite 

Timpul rămâne suspendat in spațiu când lipsa vieții  isi face simțită prezenta 

De la vinerea Prohodului pana in duminica învierii lipsa lui Dumnezeu se exclama prin tăcere 

Deasemenea când ai ceva de zis numeni nu te tine in locul neputinței de a lua decizia de a ieși din propria neputința  decizia este primul pas indiferenta dacă stai sau pleci primul pas este sa îl dorește apoi sa exprimi decizia pana când realitatea dorita deține fapta pentru ca nu știi când însăși moartea iti sta in calea fugii de moarte dar cu moartea pe moarte călcând limanul învierii veșnice desi suntem încă vii paradoxal ne dorim reînvierea sau mai clar îndreptarea vieții pe calea învierii pentru a nu ne caută un al doilea mormânt in aceasta viața ci o viața veșnica

Un singur gest inert care trece si de limita vieții este cel care tine in viața memoria vie si verticala a unui om indiferent de locul in care ajunge nu toți oamenii sunt sfinți cu moaste si nici Sfinții nu sunt cinstiti pentru faptele individuale lor ci pentru vrednicia cu care Dumnezeu i a descoperit ca prieteni ai lui de aceea un lider nu își lasă oamenii in urma ci își schimba orizontul perspectivei acestei vieti 

 Trupul mănâncă doarme se îmbolnăvește si se descompune precum toate organismele care se dezradacineaza din viața  

 Sufletul se zbate sa aparțină cuiva sa fie luat in grija cuiva sa fie iubit sa primească un rost o regula o ordine o împlinire trupul cara după sine si cu împovărătoare trupești si sufletul se sufoca minte căutând toate rătăcirile rataceste si sufletul in abisuri lipsite de rost in depresii lipsite de inteles in singurătăți sau aglomerări sufocante dor sagetarea sufletului către Dumnezeu pe aripile rugăciunii eliberează omul ca o pasare ce cânta libertatea cerului

Si bogatul si lazar a primit ce i s a dat direct vedem ca bogatul recunoaște distant si pe Avram si pe lazar si poruncește venirea lui lazar dar in lazar se reflecta comportamentul bogatului si in bogat se reflecta necartirea si curăția inimii in necaz a săracului in sânul lui Avram stau cei nevoiași iar cei care nu s au asemănat cu Avram conform legii se afla in afara lui tânjind cu sete către sânul lui Adam care l a trăit fizic dar ni l a manifestat duhovniceste si practic pentru a transcede aceasta lume așa cum a transces si legământul lui Dumnezeu pentru moștenitorii lui Avram cu mult după ce el va trece la domnul pentru dreptatea lui înaintea lui Dumnezeu cei ce vor fi ca el vor mosteni împărăția cerurilor astfel Dumnezeu moștenește pe cei ce urmează si se taie împrejur ca Avram dar si Avram lasă mostenire celor drepți pe Dumnezeu 

Uni caută rostul vieții existențial alții inteleg rostul viețiiexistand unii descoperă credința prin existența alti caută credința in rostul existentei 

La unele filme nu te uiți pentru poveste ci pentru a vedea un actor pus in anumite circumstanțe


Nu se știe când mai ai ocazia dar spovedania o ai si o câștigi cu pregătire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu