marți, 9 mai 2017

o zi normala de vara in retrospectiva incepand cu noua mai spre ieri

zilele trecute a nins si urmele s-au uscat cu mentiunea ca au cazut cel putin 48 de fulgi

sunt trannspirat nespalat de doua zile si inca una n care nu a curs apa calda in camin, stam la patru si apa ajunge mai greu aici sus in baia captusita negru verzui cu pete picalate de mucegai mat in rest privelistea e inbietoare vedem in vale din copoul pe care ne-am cocotat pentru a fi mai aproape de clasele cursurilor injumatatite de plictiseala si amaginatii abstracte, panorama iasului sau cel putin putin din ea partea cu podul si biserica toti o stiu ca alexansru sau coltul in care se refugiaza studentele chiriaase. mai aproape vad din profil universitatea maiestuos luminata dar boar cand ma aplec periculos pe geam iar in fata o cladire noua neterminata cu acoperisul sin scanduri ce ii cad in pod ca o coroana e o cladire din spatele arhivelor romane. sunt pe scaun si ma doare burta de la nemersul la toaletA SI GAZELE IMI MIROS A BRANZA CLOCITA.
 am intrat pe usa sa imi vrific plasa de rafie cu fiermuar de borsul scurs am spalat bine galetusele si l-eam pus sub ghiuveta. urcand pe scari nu maram liniutele ca sa stiu cand ajung la ultimul etaj holul e lung dar capatul imbietor ajuns in fata urii ma panichez crezand ca nu am cheile imi dau seama ca sunt transpirat si ar fi jenant sa merg la ore asa din vericire sunt la ultimul buzunar al rucsacului cotrobai la fund printre cabluri si carti le simt si le trag in lateral la suprafata. la intrarea in camin salut paznicul iar din celula lui ma saluta ca si cum am fi stat vre-o data de vorba poate ca asta si crede  e cel chel zambiror si rotund mai sunt vre-o trei cel strain si inalt cel alb cu ochelari  robust si cu privire scrutatoare si prietenul prietenos al fetelor ce ias la o tarara sau pentru a fi salutate.
trec stada constient ca sacosa grea lasa picaturi albe in urma o trec dintr-o mana in alta ajung in fata custii cu tomberoane din fatablocurilor ce stau cu spatele la bulevardul copou suspecta pare masina ce e aproape razam traza decusca dar inainte de acea duba alba un om ce si-a terminat rondul acolo isi ia carutulcu galeti si cutii goale si se inbeparteaza grabit spre mine privinduma cu ochi grabiti in ochi aproape familiari dar eu merg inainte. trecerea pe langa duba alba de langa tomberoanele ce poarta fiecatre in parte denumirea etalata prin plancarte dunoi menajer Apropo e 9 mai independenta se faceau cefva pe acolo.. nu imi este facila trecerea dar din curio ... deseuri toxide... am mai vazut duba asta se plimba des pe aici deci asta caciau chiar azi de noua mai sarbatoare independenta a independentelor nu stiu care.. trec si las simtindu.a mic si meditand la locul propice pentru o asemenea manevra dosit de copaci si blocuri pe umbroasa straduta laturalnica sintre parhon si spitalu ala albastru. oare de la care or fi?  ma indepartez si un prietenos tinar cu ochelari strain se ofera sa ma ajute, moment in care imi dadeam sema ca probabil din obisnuinta de mic cu bagajele grene nu mi-am dar seama ca par a avea nevoie de ajutor si e posibil sa fiu un  centru al atentiei, imi dau seama ca manerele de panza imi facsatruri vinetii in maini . il refuz pe tanar zambitor si pozitim ii multumesc si mentionez ca ma descurc. e adevarat ca mama pune din grija si ignoranta un bagar greu cu problemele unei mame care isi umple bagajul cu mancare dedicata supravietuirii scopului prim al demnitatii si vietyii ei.in rucsac am un saculet cu cartofi rederul pe care termin vanatorii de zmee si alte treburi de care probabil nu am nevoie dar sunt importante.
 ma cobor din autobuz la super copou. ce aventura :) ma simt nationalis dornic de placerea durerii de a fi roman si semiindependent de orice tiranie a istoriei ce a fost sau va urma calatorii multumiti dupa spaima sau nemultumirea fiecaruia se disperseaza voios inspeziua de vara din fata portilor triumfului o doamna este asigorata de o alta ca a ajuns la parhon sa se linisteasca. a ajuns. traversez tactic printre masini si fosti colegi de autobuz ajung in dreptul unei fete ce traverseaza din sens opus si continui drumul de lider al traversatorilor nedumeriti daca e ok sa treaca asa printre masini. si o motocicleta ce tocmai nu i sa respectat dreptul de vehicul si a fost depasita in accelerare furioasa merg la vale stanjenit aproape vizibil de hainele uzate rucsacul greu si sacosa curganda ajung in dreptul spitalului si un burghiu imens sapa un put langa spitalul parhon romanie pare a fi roasa de rozatotoare similare fara a fi jenat de cuvantul cu r la inceput ma consider un trist natioanalist melancolic forat de puterile naturii umane conducatoare sau nu mai departe meditez la cuvintele ce a urmat sa le scriu acum si sug fiecare imagine vizuala de potentialul material literar. ajuns la calaretul necunoscut al eroilor ce se avanta parca din eternitatea soarelui spre eroismul predestinat sau indumnezeit al armatei vii ce urau sa se sacrifice pentru armate moarte dar suntem aici si ei au fost iar ce a ramas din ei pe langa noi in aceasta zi a independentei e doar glorioasa imabine a soarelui intrevazut printre nori grii plumburii rarefiati de lumana sclupitoare a stelei noaste ce cade grav si providential peste calaretul al carui cal se afla in plin avant spre batalia sau victoria sau moartea vietii lui nu vom sti dar steagul dim mana lui a ramas singular sprijinit de un stalp pus de mana adoptanda a color de pe macarale angajati cu ziua de stat. dau cotul si pun plasa grea pe umar constient ca scursura si unsura borsului se preliinge pe hanoracul negru scamosat si blugii neurati cu prohapul pe invers sunt sarac dar demn si mama ma ajuta sa fiu ea este stie de unde vine dar are demnitate falsa sau nu impune sa nu fie nerespectata si ea isi doreste si asa pare sa nu nerespecre. trec de taraba cu carti si siare si de doamna vanzatoare cae se sgâieste la mine ca la un copil prafuit oosit sinespalat pe ochi in ciuda orei semimatinale intors de la joaca dupa ce trec de ea probail dupa un aces de ras si o mustrare de constiinta striga grijulie in urma mea ca imi curge din geanta si chiar asa era probabil picoarele si treptele cepartea IFAC UN DUS MA DUC LA ORA SI REVIN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu