marți, 2 aprilie 2024

Pag 26

 48 de legături sau teorii 

Is ra el cel ce s a luptat cu Dumnezeu cel ce l a învins pe Dumnezeu cel egal cu Dumnezeu cel ce s a inteles cu Dumnezeu cel ce îl are pe Dumnezeu de partea lui cel ce are doar un Dumnezeu si dumnezeul lui este cu el 

Ca sa crezi in Dumnezeu trebuie sa ai încredere in tine ca crezi in Dumnezeu trebuie sa ai curaj sa îl înfrunți si sa devii ca el in asemănare si el sa fie de partea ta si sa lucrezi împreuna un las nu poate lucra cu Dumnezeu pentru ca se sperie de tăria lui si duce după calea ușoară si după plăcerile ușoare nu după munca care iese din aceasta lume si considera toate bogățiile lumii moarte si împărăția lui Dumnezeu vie adevarata si gata de cucerit prin credința viraj nădejde conlucrare cu Dumnezeu si iubire de Dumnezeu 

Poporul care nu doar ca s a luptat cu Dumnezeu dar l a si răpus omorât pe Dumnezeu pentru a fi ca el precum babilonieni care nu au ajuns si s au împrăștiat in Neînțelegere si lipsa unității in cuvânt cuvântul nu era cu ei erau străini de Dumnezeu 

Dar ce ar fi ca moise si generația lui sa fie alt ceva interpretativ poporul Israel nu era un popor intrat in robie prin cucerire si nu erau sclavi legal ei doar munceau pentru hrana lor si erau angajați pentru minca lor dar după cum știm omul care munceste si este liber prospera si erau un pericol pentru omul egipteanul de rând care nu muncea nu avea un venit si nu își permitea sa crească o familie sau dacă își permitea de ce sa renunțe la privilegiul de casta aristocratică administrativă superioară naționala pura prin autohtonul culturii si religiei naționale deci era norma ca o lege si un plan si o măsura trebuia luată împotriva clasei muncitoare e israelitenilor care erau de ne-am străin dar de care nu se puteau lipsi si nici nu ii puteau trece in rândul sclavilor  de pe o zi pe alta de aceea trebuiau asimilat sub o forma sau alta aparent planul de control al procreației era sa rupă linia paternă omorând primii născuți de parte bărbătească astfel teoretic creând ocazia unei asimilați a poporului in clasa muncitoare autohtonă încercând se o alienare a apartenentei la cultura si ne-am prin unirea femeilor lor cu bărbații egipteni astfel copii lor devenind in o generație biligfi iar următoarea generație asimilați problema cu omorârea fiilor a nepoților sau a fraților Creează in conștiința unui neam o rupere de agresor si dorinta de despărțire de el dar ca sa ii contracareze si pe plan religios egiptenii au salvat un fiu pe care l a adoptat Faraoana mama adică acel fiu devenea din punct de vedere cultural parte din Panteonul divin al familiei regale așa cum făceau mai târziu otomanii cu fii de boieri pe care ii Creșteau apoi Ii trimiteau ca conducători fideli celor care i au refăcut uneori cu succes alte ori creăm potrivnici fanatici 

Dar Moises si presupusa ruda vitrega ramses care urma sa aibă in subordine o persoana asimilata familiei regale ca un apendic regal care urma sa țină sub control poporul caruia i s a creat in conștiința si cultural o imagine a unui conducator unic dintr o generație sacrificata  creând cultul imaginii in conștiința poporului 

  problema cu acest popor care urma sa se lupte cu însuși regele zeu adevărat cel ce a învins zeul si a scăpat cu libertate 

Așa cum egiptenii au încercat sa nască un zeu si împărat (pe moise prin care doreau supunerea unui popor liber) omorând primii nascuti așa mai târziu au încercat sa ucidă un împărat si Dumnezeu omorând o alta generație de copii care mai apoi in conștiința de grup si de neam s a conștientizat si s a născut si a crescut ideea de eliberare a poporului de sub o robie omul întotdeauna  își conștientizează robia si își caută izbăvitor 

P s un om in obezi si lanțuri care se zbate posedat de gândul la  libertate mai devreme sau mai târziu se va elibera sub o forma sau alta si nu se va lasă bătut fără ea chiar dacă șansele libertatii sunt evident pierdute Un om care a gustat libertatea știe pentru ce lupta. Un om căruia i se interzice libertatea lupta lui devine o otrava pentru cei care îl văd si naște in conștiința lor ideea de libertate si exemplul luptei pentru ea 

 P s si astăzi cei ce au gustat libertatea intelectuala a Internetului care astăzi e umbrita când lumina ei nu se va mai întrezări gândul  eliberării  va deveni un cult de aceea tot ce s a întâmplat in isorie nu se va mai repeta pana când ultimul care mai știe care au fost vremurile depune mărturie in fata celor care fac aceleași greșeli


De ce oamenii își imaginează un viitor după conștiința păsării de cuc care dubios a creste ca pasare si nu ca alta specie oamenii își imaginează ca după sfârșitul pământului pe care l au intuit științific ca vor emigra către alt cuib si ii vor creste alta planeta dar nici o minte luminata nu își imaginează ca umanitatea îl va descoperi fizic pe Dumnezeu si planeta lor va deveni creatorul pământului si nu un alt pământ adoptiv sau planeta artificiala de ce acest Dumnezeu care este dătător de lumina si viața nu poate fi o ultima varianta după trecerea la cele veșnice a sistemului acesta solar care  încă nu are un nume? Galaxia are calea lapte dar soarele nu are nume si planetele lui nu au nici măcar luna nu a fost personalizata cu un nume ele sunt cele ce sunt si definiția a acelora asemănătoare cu ele ca Dumnezeu el este cel ce este si dumnezeul adevărat de aceea omul crede si simte dar ce simte nu e de la el sa dea mai departe ci e o credința vie si atât timp cât o simte o sărbătorește asigurat de continuitatea bisericii omul nu e ateu îl are pe Dumnezeu in credința lui si Dumnezeu ajuta neștiinței si necredinței lui prin harul sărbătorii omul sinte si e viu in credința nu e doar știință e adevarul si certitudinea existentei lui Dumnezeu in viața omului cultura atee a șters cunoștința despre Dumnezeu dar nu a putut sa îl șteargă pe Dumnezeu din inima in care sta  credința lui de aceea risipitori si înșelătorii vor trece prin viața oamenilor ca praful si omul se va șterge si se va spală pe Ovi si își va păstra chipul lui Dumnezeu curat

Dacă lui moise i a luat 40 de ani sa nască in inimile oamenilor  pe Dumnezeu si sa rămână statornic si ca mostenire si testament si zestre in amintirea si in viața si in legea si neamul si comportamentul lor pe Dumnezeu 

In pustie s a născut si a crescut poporul lui Dumnezeu si al lui Dumnezeu era acest popor nu al lui moise el a fost doar un mijlocitor si al pământului rămâne si in împărăția lui Dumnezeu intra poporul botezat si pecetluit in legea lui Dumnezeu iar in acea cetate l au așteptat pe Dumnezeu 

Căderea in păcat se simte in viața omului urmele aceatei căderi este neputința credinței in Dumnezeu este uitarea lui Dumnezeu este ignorarea Dumnezeu era prezent viu in viața lui Adam dar după cădere credința îl cheamă înapoi in viața omului pe Dumnezeu așa cum îl chema Dumnezeu pe Adam in rai dar Adam nu auzea din cauza păcatului si a căderii in ne ascultare Adam si omul căzut nu îl mai aude pe Dumnezeu nu mai asculta de el nu îl mai vede nu îl mai simte de aceea credința este calea adevarul si viața doar ea este calea pe care omul îl cheamă la el si Dumnezeu vine si se face viu prin duhul sfânt in viața lui datorită mantuitorului care a făcut posibila existența lui Dumnezeu in mijlocul oamenilor fiu care vine de la tatăl veșnic si atotputernic pogorât pe panantnprin cuvânt si fiu iubit nedespărțit in iubire Iisus nu s a despărțit nici o data de tatăl si nu a dumirit nici o data lipsa iubirii tatălui dat a simțit lipsa iubirii tatălui in omul căzut la care s a pogorât pentru a l ridica la tatăl su a suferit cu oamenii cu care s a unit in iubire pentru a i ridica la iubirea tatălui prezenta între tatăl fiu posibila in viața omului prin duhul sfânt care unește pe om cu Dumnezeu ca Dumnezeu in treime 

Poporul ales a fost incubatbin deseori pentru a primi viața ca el sa fie cetatea in care Dumnezeu se va naște si in care își va apropia împărăția de omenire pe pământ

Vedem ca Irod se întreba cine este acela asemanator in comportament cununăm ca el era sigur de moartea lui ioan ca a văzut o cu ochii lui 

Vedem ca ioan după tradiție era călăuzit de un înger deci nu era nevoie sa fie apostel el cunoscând si Trăind si Trăind voia lui Dumnezeu el îl cunoștea pe si recunoștea pe Dumnezeu si era in lucrare si cuget alături de Dumnezeu deci chiar dacă nu era închis misiunea lui era doar de a pregăti conștiința pentru venirea lui Dumnezeu el rămâne un Prooroc care l a cunoscut pe Dumnezeu si si a văzut proorocii împlinita după el vorbitorii de Dumnezeu erau apostoli preoți si diaconi acoperiți de duhul sfânt de aceea misiunea lui era legată cu legământ de poporul ales pentru a i trezi credința si conștiința chiar si la apocalipsa tot imaginea lui Ilie sau ioan va fi de chemare la credința de aceea apostoli erau propovăduitorii Abuliu hristos in principal si lege secundar pe când ioan era îndreptățit al legii apoi propovăduitorii cu trimitere la hristos puțin diferit desi aceeași lucrare in principiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu