48 de zile libere
Omul se poate raporta la Dumnezeu doar ca fiu iar aceasta cale o are exemplificata prin fiul lui Dumnezeu iar ca fiu in aceasta ierarhie se angajează intr o asemănare si o lucrare intrinseca a asemănării mai mare decât conlucrare sau de robie in slujba tatălui așa cum a fost angajat poporul aces dar din care s a desăvârșit pentru a ieși si din evoluția convențiilor sociale pe care imperiul roman le generaliza in noua ordine socială pe care o implementa prin care fiecare om pana la ultimul om are câte un stapan direct si indirect pe pe toți din ierarhie pana la Cezar care se auto proclama si zeu neavand pe nimeni mai mare si stapan peste el
Dacă atunci când ai avut ocazia sa încununezi coroana de minuni a lumii si din admirator ai refuzat avansarea la unire in gând si fapta te ai înstrăinat din a face ceea ce ar fi fost responsabil si cu atitudine curajoasa bărbăteasca si cu încredere bărbăție si deplina voința si decizie de a acționa si asuma faptele si fireasca acceptare ai refuzat acceptarea colaborarea si dedicarea directa totala si desăvârșita de frica de a pierde ceva ce ai putea pierde in schimbul desăvârșirii ai pierdut însăși desăvârșita conlucrare care este scopul deplin si suprem al creatiei iar Creația rar te mai întreabă o data când ai dat dovada de lipsa de curaj si decizie de a lua atitudine si acțiune in scopul unei depline uniri asumate si conlucrări renunțând la alternative si dedicându-se total scopului si misiunii de a împlini deplina conlucrare si unire in unitatea desăvârșita a unei singure vointe si lucrări
In biserica se afla însuși duhul si nu un reprezentant si el împreuna lucrează cu omul con lucrarea indumnezeitoare a lumii
Orice persoana înaintează ca fiu pornește si se aseamănă cu tatăl si se desăvârșește in duh si viața veșnica
Împlinirea paru Ssiei de la cinzecime sau deplina împărtășire treimică a tatălui vechi testamentar fiului între testamentar si a Duhului sfânt nou testamentar arată ca existența a intrat intr o noua era prin care i a fost deschisă poarta desăvârșirii in biserica prin care omul conlucrează la propria desavarsire intrând in relația intratrinitara de tata siu si duh sfânt care autentifica si realizează legăturile duhovnicesti între om si Dumnezeu de aceea omului ii sunt necesare harul Duhului ca pas liant cu fiul si prin fiu cu tatăl desăvârșindu-și unirea cu Dumnezeu
Viața este o mișcare de ascultarea lui Dumnezeu prin care a poruncit prin voința nașterea existentei astfel si Dumnezeu este capabil sa existe si sa încapă in existența fără a distruge compoziția existente prin care o face capabilă de desavarsire de aceea Dumnezeu nu a limita existența ci a făcut-o după chipul sau atât cuprinzătoare pentru a fi capabilă sa îl încapă pe Dumnezeu dar individuala pentru a avea voința identitara prin care sa poata trai bucuria desăvârșirii prin unirea cu Dumnezeu
Dumnezeu este creator dar si preexistent dar asta nu înseamnă ca o data adusă la existența voința lui Dumnezeu pentru soarta existentei a încetat a se manifesta dar si existența este conștientă ca prin filiația dumnezeirii gusta si înțelege preexistentă lui Dumnezeu dar nu înseamnă ca a preexistent înainte de aducere la viața dar simte ca a rezista in voința veșnica a lui Dumnezeu dorinta de a chema pa viața existența de aceea suntem independenți dar chemați de voința lui Dumnezeu la unirea cu veșnicia si cu dorinta si voința lui Dumnezeu din vesnicie si in vesnicie de a ne crea si exista
Tatăl fiind Dumnezeu ceresc a făcut ca prin fiul sa se facă văzut de lume iar prin fiul lumea sa fie fiica a lui Dumnezeu iar duhul revelator si mentinator al înțelegerii si simțirii fiului in lume deci precum păcatul face simțită moartea in trup in mod străin duhul face simțit pe fiul prin care Dumnezeu tatăl arată iubirea sa fata de lume deci prin duhul bisericii omul simte in viața sa despartirea de moartea acestei lumi si normalitatea vieții trăită in unirea ci dumnezeu
Când trebuie sa explici iubirea înseamnă ca nu ai o iubire adevarata si vie ci doar una teoretica iubirea adevarata împarte singura fizic pace si liniște si siguranța existentei ei
Dumnezeu eate peste tot dărâmată nu înseamnă ca nu ai nevoie de el ci vrei sa fii mi-a aproape de el si vii la biserica unde este piatra Sore rai
Biserica este legătura cu rare omul se tine legat la malul siguranței când lumea o ia pe cai greșite si devine o furtuna periculoasa biserica nu e o obligație socială e o necesitate si o pluta de salvare pentru cei ce doresc sa se salveze din pierzarea lumii moderne dar ca sa urci in barca Mântuirii trebuie sa te dezlega de rădăcinile păcatului care cresc in tolerantele si valorile societatii aparent moderne dar care oferă păcate contra costului libertatii nimeni nu mai este in siguranța nici valorile nici familia nici copii nici bunurile personale nici munca cinstita nici omenia si iubirea de aproapele nici comuniunea si iubirea aproapelui care este liantul social cu urmărirea profitați de nevoia si neputința aproapelui
Ce a fost in capul meu când căutam răutății dezlegare re legând cu rautate putoarea păcatului si peste păcat adăugăm plata pierzarii in apa sâmbetei scăldat ca mai demult in labirint cu necuratul rătăcind apoi vânzarea de dragul modernității a ultimei fărâme de autenticitate ca la sfârșit sa cumpăr necuratia cu prețul necurăției si rodul cu care domnul cu neîncrederea faptei dar împlinit in cuget ma învrednicit sa îl culeg
Ce a fost in capul mei când in ultima clipa am lăsat sa îmi fuga de sub picioare pământul peste Șanț ce a fost in capul meu când cu minune eram surprins ca o casa se riduca prin ziduri iar eu ziduri păcatului clădeam si pierzarii pat asterneam in ultima sărutare ma avântam si la chemarea așternutului pierzarii răspundeam si zilelor pierzarii căutam dezlegamantul vânzării harului pentru întunericul nopții când un viitor ce nu îmi aparținea am vândut pe mărunțiș împrăștiat in așternuturi dar dense drum nu vei mai culege demnitatea pierdută
Ce a fost in capul meu când cu Nebunie m am împotrivit nebuniei si cu încăpățânare m am împotrivit încăpățânării si cu împotrivire împotrivirii si cu păcat păcatului si cu ura urii si cu dispreț dispretului si cu respingere respingerii si totusi legat de mâini si de piciuloare legat de legătura cu care s a atârnat de mâna ca de un pom edenic domnul știe si va STI ce va fi cu noi in grija lui a fost eate si va fi
Apoi neascultarea si cuvintele grele acuzatoare cu sălbăticie împotriva sălbăticiei dar de neiertat nerușinare a cuvintelor si astăzi degetele fiind strânse de lanțul cuvintelor grele
Regrete insuportabile sunt multe chiar si când îți aperi demnitatea refuzând sa pleci capul si sa vezi adevarul insuportabil
Apoi prostia copilărească si joaca prosteasca au dus la o povara insuportabila a conștiinței
Neștiinței mele pleacă si de la ignorarea firescului dar dependentă de imagini a fost mai grea apoi si silnicia oprită prin simplitatea cuvintelor ce se întâmpla acolo care cheamă la revenirea in fire
Cutuma de a caută nod in papura si a crea un spațiu ostil bunei înțelegeri se perpetuează si in afara locului de munca ajunge pana in familie si se îndreaptă si împotriva copiilor nevinovați
Dumnezeu nu anulează ceea ce a creat toate sunt firești dar omul le folosește greșit nu înseamnă ca Dumnezeu le a scos din ordinea lor tot el are puterea de a le ierta si îndrepta si vindeca
De ce nu a primit ajutor hristos pe cruce ? Pentru ca cuvintele lui sa rămână atârnate la vedere in veac spre rusinarea celui rău cu faptele sale scoase la vedere către cel nevinovat asuprit pana la moarte faptele lui vor fi judecata sa cu moartea pe moarte călcând dar celor ce nu știau ce fac din veac si pana in veac Dumnezeu ii așteaptă la porțile pocaintei pentru a le ierta lor ce nu știau ce fac si ce cuvânt al legii vechi împlineau
Tine ți gura ca sa nu Rada stapanitorul aceatei lumi de tine si cu cuvintele tale sa te lege si sa te atârne de cuvintele disperarea si lăcomia de a reuși si de a scapa si ne a rade de lipsa ta de ajutor
Doar libertatea trezvia caldura si respectiv sau răcoarea cuvântului lui dumnezeu lupta cu viermele neadormit care împraștie lanțuri frig si văpaia de cuptor si urla neodihnit si nepoților in nemulțumirea când plăcerile lumii au ajuns la capătul lumii ca un strigat al unui sărman ajuns la capătul puterilor firești după ajutor de la Dumnezeu nu putine au Fort asupriților mele către sărmani si neajutorați verișorul câinele si nevinovata cu familia unchiul bunica si prietenele cu ale lor multe si mari păcate am dar de hristos nu pot sa ma lepădat ca la el îmi e speranța si restul vieții
Este mai de valoare sa te stăpânești decât sa cucerești sa știi care sunt valorile tale sa le prețuiești si sa nu le arunci pe gratis de aceea si taina femeii e mai valoroasa când e îmbrăcată frumos dacă e arătată cu nerușinare e urat si dacă e mototolita cu Rușine e lipsa de demnitate in ambele cazuri si când e arătată si când e umilita si pusă in umbra tăcerii dar asta pentru ca nici femeia nu pune valoarea demnității si respectului si înfrânările si a sinelui si a celui care tinde la Frumusețea si pe tainele ei de aceea si societatea are obligația sa nu oblige femeia sa ofere pe gratis tainele ei si nici sa o oprească din libertatea de a se apăra sau a pune in valoare demnă valorile femeii
Smerenia nu era ca știai ca ești limitat si mai mult nu puteai ca prost eram dar prostia nu era smerenie si nici simplitatea curățenie apoi am afla ca smerenia e sa înduri poveri nedrepte si curățenia este disciplina de a ordona lucrurile pentru a le face sa își redobândească respectul si putința de a fi de folos cu demnitate si disciplina si ca dacă nu te ajuți singur nimeni nu te ajuta dar nimeni nu te ajuta chiar dacă ceri ajutor si nu știi ce îți dorești sau o spui cu jumătate de gura si încredere nu spune hop fără hai si hai fără ocazie ca de Munteniei am sperat anul asta si tot de atâtea ori am căzut ir ce mi s a dat am primit fără sa cer decât demnitatea de a lupta pentru a câștiga un nivel la care era obligatoriu sa ma ridic
As dori ca începând din Ianuarie sa pun 15 la mine si 15!la soție si sa retrag pe cei de pe numele meu in Februarie sau Martie
Aduc recunoștință si pentru ca am deschis ochii intr un colt de rău făcut din mâinile si voința unor parinti cu suflet curat care au făcut din un colt de lume întărită un harnașamente demn de laudat dar care doar in mâinile unui om vrednic prinde puteri magice garsoniera din colțul de sat de la casa care ne am mutat la bloc cutreierăm camere mare fala apoi sunt recunoscător si pentru doliul si trecerea lina spre înțelegerea si vieții de apoi si granița dintre trecut prezentul in care trecutul încetează si viitorul in care trecutul nu mai exista apoi pentru apartamentul pe numele familiei de la roman si locul in care smirna își are calea rar afli de ce pe o calea spre biserica stau vămile de paza apoi pentru înțelegerea ca prietenia cu o fata eate posibila si ca poi si ei fi considerat prieteni de către fete cu o prestigiu al aparentei peste stima mea de sine apoi pentru puterea de a face pași spre independenta la căminul de familiști muta du ne camera apoi la camin apoi la doamna apoi singuri in casa temporar a noastră cât muncim plătim cu munca existența
Nu au fost putine momentele in care Dumnezeu mi a dat șanse pentru a ma regăsi si reclădi din nimicnicia proprie chiar si la întâlnirea de zece ani nimic fiind am avut ocazia sa primesc câte o boaba de binecuvântare din harurile tututor si mare bucurie am primit
Apoi intrarea la seminar a fost o ridicare din cenușă si m am făcut chip de lut la școala de la roman am început sa supraviețuiesc de la zero știind căderea mea in gol apoi la Ascor ridicarea din lipsa cuvântului apoi la golia încrederea in binele aproapelui apoi la librărie valorificarea firimiturilor acumulate intr o plamadeala apoi la facultate de la seminar ridicarea la fructele libertatii de a cunoaște si descoperi apoi chiar Iesire încrederea puterea de aventurase dar si reîntoarcerea la singurătate apoi la vacantele di tabăra provita încrederea in bucuria si folosul propriu in prietenie apoi in căsătoria Avântul in lumea necunoscuta a familiei apoi la Putna Mulțumirea pentru harul lui Dumnezeu apoi la atos bucuria de a vedea cu ochii manifestările si prezenta lui Dumnezeu Api excursia in Grecia bucuria descoperirii apoi la mine înțelegerea vocii proprii in valoarea comuna apoi in cor bucuria de a adulta pe calea desăvârșirii apoi in soție harul lui Dumnezeu pogorât prin bărbat la concepție apoi la litere bucuria de a Răspunde propriilor necredinței cu propriile nadejdi in ceea ce reprezint apoi intrarea in seminar prin statutul de a dori ceva pe tru viitorul meu la momentul oportun chiar dacă l am lăsat sa îmi scape printre degete încrederea in sine si in viitor primită de la cei ne nu îmi ofereau alte speranțe a fost un pas înainte apoi primirea la strana de la sf voievozi bucuria de a avea o voce si de a fi auzit si recunoscut si de a face parte din parohie bucuria de a aparține unui preot cu parintele Motru barliba si Prof Tutuianu care ne a dat un brânci spre a avea incredearea de a ne avânta spre ceva in afara aparentelor si propriilor limite si credințe prietenului Cosmin bucuria de a valorifica o minima cunoștința la valorificare maxima a prietenului ivan dorinta de a fi prieten bun a prietenului Gabriel concentrarea pe obiectiv chiar dacă este in afara putinței de a l ajunge prietenului Cristian pentru încrederea de a face un prieten potrivit prin potrivirea nepotrivirile prietenelor lui pentru aventurieră in lumea nedescoperită a existentei feminine pentru reatantele care m au tinutbinapoi ca sa văd imaginea in ansamblu si sa văd ce las in urma privind înainte pentru bucuria împlinirii unei lucrări de licența pentru posibilitatea de a ma aventura in afara zonelor intelectuale limitate si apoi pentru reușită de a definitiva mânat o fărâma din dorinta de a ajunge cineva in cariera chiar dacă nu a fost cea de preot pentru bucuria de a absolvi ceva in afara zonei de confort si a împinge limitele fizice in afara zonei in care speranțele pun granița existentei pentru închisoarea in exterior pentru a ma redescoperi in interior si a ma readuce la nimicnicia incipienta devalorizand toate darurile dobândite pentru a le pune in lucrarea cea dreapta apoi bucuria de a Facebank traseu complet al Europei pe o nava de vis dar in care fanteziile se urcau pe șubrezească realității purtând hamul poverilor realității propriile-i mentalități auto subjugate dar si social ierarhizate ce pun un valor cu aer intr un Boscan mic in care doar harul mai tine valurile umflat in pene imaginare apoi bucuria de a cunoaște o stăpâna doamna milostivă dar si bucuria de a deține o locuința atât cât muncesc primesc ajuns la măsura părinților mei mai mic in măsura si valoare si număr ir de acum așteptăm de la Dumnezeu har si mila pentru a ieși din carapacea care ne tine scut din scurt dar si bucuria de a presta o munca la un nivel decent de demnitate recunoaștere si recunoștință la birou radar si cârma
Apoi de a culege roadele economiei dar si a dărniciei dar mai presus de a cunoaște ca in momente inpovaratoare doar Dumnezeu este cel care ne tine întregi liberi treji calzi si vii apoi bucuria de a depana amintirile primei librarii momente de aur dăruite de Dumnezeu apoi bucuria de a cunoaște doamne pe cinste fără finalitate in real dar de apreciat pentru integritatea caracterului femeiești apoi bucuria de a cunoaște trepte apocrife ale cântării cântărilor cu părere de rău pentru compromiterea viitorului comun dar cu ajutor de la Domnu poate cine știe desăvârșim plinătatea familiei si cu darul pierdut daca domnul găsește mila har si răbdare pentru neputința mea
De aceea si Dumnezeu se face văzut doar după ce ne ridicam din nimic la asemănarea cu el ne mișcam cu viața spre Dumnezeu pentru a trai in existența veșnica de aceea un om care sta pe loc pare mort dar când te miști spre Dumnezeu începi sa îl simți in fapte inrugaciuni si in viața ta începi sa devii asemanator si sa îl cunoștințe Dumnezeu in trăirile tale ca cel ce ți a dat viața si de la care sunt toate si pentru care sunt toate
Dacă omul este creat cu chip si asemănare dumnezeiască dar care nu sunt ale lui ci de la Dumnezeu si care nu poate sa le folosească pentru sine cu doar împreuna cu Dumnezeu atunci ce știe omul care este forma chipului sau dacă nu se uita la Dumnezeu si dacă Dumnezeu nu ii deschidă ochii sa vadă la folosește chipul si asemănarea de aceea ascultarea si tăierea voii din Mânăstire si pierderea sinelui pentru câștigarea sinelui are valoare de adevar absoluta pentru ca omul activează chipul lui Dumnezeu din sine doar făcând cele specifice lui Dumnezeu adică dăruirea iubirea si crearea din nimic de aceea ne este greu sa îl vedem pe Dumnezeu pentru ca ne am întors la calitatea de nimic după ce am pierdut pe Dumnezeu
Nu am inteles de ce cuvântul nu știu are valoare de diminuare a omului e o atitudine anticreștină ca a numi pe cineva care nu știe prost fără sa vezi dacă nu cumva e chiar vina ta ca nu știi sa explici sau pui întrebări pe care nici tu nu le știi sau nu îl intrebi pe om ce ii lipsește sau cu ce îl poți ajuta sa știe de aceea chiar dacă cineva nu te plătește pentru munca ta dar prin munca făcută câștigi experiența încredere si statut care pe viitor va avea o mai mare valoare decât munca depusă voluntar atunci nu e cina lui ca e zgârcit cu plata muncii pentru ca tu câștigi ceva ce el nunpoate valorifica cu bani de aceea când intrebi pe cineva ce ai inteles de la biserica nu e o întrebare corecta pentru ca e același întrebare cu care intrebi un nevăzător cum arată Dumnezeu duminica te unești cu Dumnezeu iar aceasta experiența nu trebuie neaparat cuantificata sau temporalizata duminica este apogeul întâlnirii cu Dumnezeu si puterea de a lua o alta săptămâna de la capăt pana duminica viitoare când vii la Dumnezeu si îl intrebi ca pe un tata dacă faci bine ce faci deci duminica nu este examenul ci este diploma de aceea școala nu este o testare ci o formare nu este o ierarhizare ca pe vite productive pe categorii prosti si deștepți nu e o sita prin care se cerne pleava si este o fabrica in care meșterul se silește sa nu irosească material si sa valorifice toate darurile primite orice părinte nu își aduce copilul la școala ca sa fie măcelărit ca sa devină ciob strălucitor si nefolositor ci ca sa fie format si crescut ca um copac intr o pădurii folositoare pentru binele comun de aceea in școala e mai bine sa formezi un prost deștept si restul gunoaie sau sa valorifici darurile fiecăruia si toți sa se simtă împliniți prin propriile valor si sa își dorească o cale pe care școala le a deschis-o pe viitor nu ușile pe care școala i le a închis făcându-l prost ce e mai bine un rătăcit si zece deștepți sau un deștept si zece prosti nici una toți au dreptul la mântuire
Așa cum un copac știe sa crească drept si sanatos așa si omul dar dacă o piatra ii sta in cale creste strâmb așa si omul dacă are o povara sufleteasca corpul se îmbolnăvește iar cei ce in loc sa elibereze de poveri aproapele ii tine in legături sociale nu face mai mult decât moartea care a facilitat o potrivnicul in viața omului
P. S dreptulde nu a păcătui înseamnă ca ingnoram păcatul croat dacă acesta se lupta cu integritatea mărturisirii ?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu