sâmbătă, 2 martie 2024

Pag 6

 48 de legături

Credința si iubirea sunt in legătura  la Dumnezeu, iubirea se oferă fără a accepta sau STI ce  gând are cel iubit, de aceea iubirea se oferă cu încrederea ca cel iubit primește iubirea si o folosește spre bine încrederea si iubirea oferite cu nădejdea ca cel iubit nu va înșela pe cel care iubește.  bunătatea  iubirea si iertarea lui Dumnezeu este oferită omului cu încrederea ca omul nu va mai păcătui. Iar omul se mărturisește cu încrederea ca Dumnezeu nu îl va pedepsi ci îl va ierta ca pe un fiu care așteaptă de la părinții lui iubire si iertare pentru rătăcirile inconștiente. Iubirea lui Dumnezeu are ca scop îmbunătățirea vieții transformarea si perpetuarea vieții in ordinea lăsată de Dumnezeu. De aceea iubirea se oferă cu încrederea ca pe viitor aceasta se va împlini in rânduiala vieții. Iubirea oferită între tineri are ca scop căsătoria si nașterea de prunci, iubirea părinților pentru copii are ca scop creșterea lor fireasca in societate a copiilor își iubesc părinții pentru ca de la ei vor primi grija si sfat cât vor trai. Iar aceste trairi ale iubirii se găsesc si in poruncile lui Dumnezeu care sunt de fapt borne chilometrice pe calea cea dreapta a vieții către mântuire alta cale a acestei vieti fiind către pierzare rosipire si dezordine. Astfel soarta omului ghidată de iubire are destinație împlinirea in Dumnezeu iar cea fără iubire pierderea rostului vieții si a ocrotirii lui Dumnezeu. Nu putem ajunge la un succes adevărat in viața fără sursa si regula vieții care este Dumnezeu 

Fiul risipitor a ales despartirea de tatăl si luarea chipului si asemănării cu el despartirea  lui din chipul tatălui iar apoi a descoperit ca nici hrana sau chipul animalelor nu ii erau potrivite pentru hrana. Când s a întors pe cale acasă de departe tatăl l a iertat si l a primit in statutul de fiu. Astvel vedem ca întoarcerea revenirea in fire si drumul către casa dar si faptul ca el recunoaște ca in casa tatălui sau chiar si sluga e mai bine decât străin face parte din procesul de vindecare.

Observarea ca natura reînvie si are viața si ordine si dorinta in ea pentru a reveni la viața iar după ce revine la viața dorinta ei este de a aduce înaintea ei dosul vieții cu care a fost dăruită si sa aibă grija de ea este o rânduiala naturală pe caare omul o aseamănă cu rânduiala lui Dumnezeu dar si firea lui Dumnezeu in chipul omului

Apoi s a decis sa renunțe la viața despărțită descoperim ca averea tatălui nu ii peste folositoare in afara ascultării tatălui

Nu te vaită oamenilor ca vei primi sfaturi omenești si nu izbăvire de necazuri ca de la domnul. Nu te vaită oamenilor de nedreptate ca vor STI unde sunt slăbiciunile tale si se vor feri sa te ajute pentru ca fiecare are destule probleme ci mergi la Dumnezeu si din izvorul vieții tale va scoate oameni buni in calea ta

Nu vorbi de rău pe aproapele ca la Dumnezeu este nedreptatea impotriva ta si la el 

Promovarea antiavotrului este întâi o promovare in rândurile proprii pentru ca nu e treaba lor sa scoată paiele din ochi celor care avortează pentru ca atunci când ei umbla după desfrânați va fi si rândul lor sa accepte sarcini nedorite de aceea e treaba lui Dumnezeu sa mustre pe cei ce cad si sa ajute pe cei ve nu vor sa cada

Doar diavolul si omul rău si mândru se împotrivește pocaintei  păcătosului Dumnezeu îl aștepta pe păcătos si el este cel ce îl repune pe om in calitatile sale umane si naturate din iubire aceeași iubire cu care toate in lume exista. Omului care crede ca el nu poate cădea din iubirea lui Dumnezeu greșește pentru ca Dumnezeu îl așteaptă pe om sa revină la calitatea lui pentru care a fost creat persistenta in aceasta cădere pana la moarte invesnicin starea lui de despărțire de aceea este pus si fiul cel fidel si Fariseului in imaginea celui care nu înțelege si nu vede ordinea normala a lucrurilor in creație sa vadă ca toate sunt din iubire si prin iubire si dăruire nimic nefiind intangibil pentru ca atunci devine insensibil la nevoile aproapelui Dumnezeu fiind cel care Răspunde acestor nevoi

Ori ca va cădea din mândrie ori ca va cădea din din inconstienta ca in afara lui Dumnezeu nu exista viața normala Dumnezeu are îngăduință pentru amândoi 

 Dacă te iei la cearta cu Dumnezeu despre dreptatea lui te vei supune dreptății pe care i o ceri lui Dumnezeu pentru aproapele de aceea cu dor si iubire te reapropii de Dumnezeu pentru ca fără el nu mai ești viu datorită datatorului de viața si ceri viața de la el iar el cel ce vrea ca toate ale lui sa fie vii in ordine si bune accepta întoarcerea păcătosului si repunerea lui in viața. Iar dacă ne împotrivim cu invidie fata de aproapele ordinii lui Dumnezeu facem același lucru ca păcatul cădem din iubirea ca ordine a lui Dumnezeu 

Nu avem noi loc in a judeca aproapele pentru mediocritatea sau căderile lui pentru ca toate Greșelile sunt in esența greșeli si căderi  direct de la  Dumnezeu indiferent dacă sunt mediate prin aproapele pentru ca in toate se Apla chipul si ordinea lui Dumnezeu de aceea si binele pentru aproape e un bine pentru Dumnezeu adăugat in ordinea lăsată de el iar noi slujim binelui ca purtători si ai chipului si asemănării dar care nu eate al nostru sa ne aparțină ci ne aflam liberi si vii datorită lui si cu el prin creație

La Dumnezeu eate dreptatea si la el este aplicarea legi el cu ale lui judeca si  in ale lui îl repune pe om deci ai noi când greșim din ale lui Dumnezeu cădem si când ne rugam pentru iertare in ale lui ii cerem sa ne repună 

Potrivnicul nu se va lasă bătut când câștiga un păcătos si va lupta împotriva lui Dumnezeu pentru robia celui câștigat dar doar atunci când omul păcătos dorește sa iasă din robia păcatului si sa revină la firea normala si liberă in hristos Dumnezeu îl va întâmpina pe cale pentru a i ușura povara păcatelor si a i deschide calea spre mântuire supa putere

Chiar dacă Dumnezeu este iubitor el nu va îngădui păcătosului sa stea la masa cu el omului cazut care nu vrea sa se întoarcă este despărțit de Dumnezeu pana se va trezi in sinea lui ca sa in cheme pe Dumnezeu sa îl ridice la ordinea din care a cazut

De aceea si la jertfele  v t oamenii se împărtășeau din jertfele aduse lui Dumnezeu si mânca cu el la masa  ale lui dintr- ale lui  astazi el însuși se aduce jertfa pentru păcate si se oferă pe sine pentru împărțire pentru a reintra in comuniune cu el si a înțelege ca din el am fost Creați si tot la asemănarea si chipul sau am fost readuși 

Fiul risipitor a crezut ca descoperă ceva mai bun decât la Dumnezeu ceva mai presus decât e ordinea lui dar tot ce a făcut sa facă e sa piardă si ce avea risipind ai ce a avut drept moștenire de la tatăl plecarea lui de acasă fiind inconstienta stării de demnitate in care se afla. 


P s încă un pas spre mântuire ce facem ramanemmin sărăcie sau saracimmpentru Dumnezeu sa nu uitam ca nu la oameni eate nădejdea si rezolvarea problemelor ci la Dumnezeu dacă ne plângem oamenilor vom înmulți problemele dacă ne plângem lui Dumnezeu el va găsi calea Mântuirii tuturor fără a face rău nimănui deci nu are rost za acuzi oamenii sau sa te cerți pentru vreun drept ca toate sunt la Dumnezeu

Cel mai trist e când vezi un om pocăit ca e acuzat ca fals de semeni chiar dacă Dumnezeu in taina lui îl primește mai mult decât pe un om superficial care se crede  in slava cand de fapt prezenta lui este formala implicat in viața reala a religiei  ca o excepție de la reguli care nu se aplica pentru el sau nu le cunoaște ca sa înțeleagă nediferentierea sintre smerenie celui din slava  si pocăința celui primit in slava

P s P s predica lui bartolomei Anania la fiul risipitor arată prietenia dintre Dumnezeu cultura si omul normal ( pana acum am stat si stau si aparent voi stain chirie fara sa am un loc al meu  ca si in proximitatea credinței prezent dar fără sa trăiesc ce cred si in ce  cred)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu