joi, 29 februarie 2024

Pag 5

 48 de citate

 omul care nu vrea sa renunțe la rău dar sa rămână in ordinea binelui  înțelege ca stăpânirea râului duce la moarte , dorește sa stea intr un echilibru între bine si rău. Acest paradox este imposibil la Dumnezeu desi omul crede ca răul in lume este îngăduit de Dumnezeu el nu este. Dumnezeu a oferit omului cale de întoarcere dar aceasta cale dacă dacă nu este luată in serios omul va deveni in ascuns rău dar aparent dorește sa păstreze curăția acest rău este adu in lume  de omul care se preface ca e bun dar prefera răul pe ascuns. 

Viața nu e un mers pe bicicleta in care menținem in echilibrul între bine si rău  si nu e o granița dintre bune si rău in care suntem liberi sa trecem granița fără consecințe. Ci e un echilibru al binelui pentru a nu cădea in rau si suntem cetățeni ai binelui si când trecem de partea râului renunțam la cetățenia binelui dar ca sa trecem de partea binelui cetățenia se primește dacă renunțam definitiv la bine nu exista liberă trecere iar răul va lasă întotdeauna răni si consecințe adanci in suflet.

Cu omul păcătos doar Dumnezeu are de lucru pentru ca lui Dumnezeu a greșit despartindu se de el in primul rând. 

Dacă ne uitam la păcatele altor oameni nu avem nimic de învățat dimpotrivă se stârnesc si păcatele noastre la văzul altor ispite. Nu avem ce învață nimic din Greșelile altora sau încercând sa îndreptam păcate pe care nu le avem si nu știm cu ce sa le vindecam doar Dumnezeu este vindecarea tuturor păcatelor ai prin el lucrează vindecarea iertarea si reintrarea sănătoasă in comunitatea religioasă. Dumnezeu eate singurul care cunoaște natura păcatului si cum in afectează pe om păcatul iar omul trebuie sa ceara iertare si putere de a lupta cu păcatul in viața omului între bine ai rău este o lupta binele chip  este al omului si răul este o boala straina intrata in minte si corp car îmbolnăvește si sufletul si trupul iar vindecarea este la Dumnezeu. Omul conlucrează liber doar cu binele cu răul dacă încearcă sa conlucrează acesta îl răpune in înroșește si îl desparte de lucrarea binelui si totul in jurul lui se transforma in risipa moarte ai răutate . 

De aceea se spune in biblie ca Dumnezeu a fost biruit pentru ca prin rugăciune Dumnezeu a acceptat sa conlucreze cu el testamentar sau contractual înainte de pogorâre si biruitoare păcatului si a despărțiri din firea omului. Prin urmare aceasta biruitor a lui Dumnezeu a prefigurat si răstignirea pentru păcatele oamenilor dar si întruparea asumarea si ridicarea firii umane la nivel personal. Dumnezeu nu s a lăsat biruit de rău ci si a asumat toată suferinta omului din cauza păcatului pentru a vindeca toată urma păcatului si a morții din om.

Atunci când dorim sa biruim păcatul nu ne mai uitam la păcatul nostru sau al aproapelui pentru ca nu mai avem nici un folos pentru ca pentru iertarea si vindecarea de păcat trebuie sa renunțam total la păcat si sa ne dăruim lui Dumnezeu pentru vindecare si izbăvire totala de păcat chiar dacă acesta rămâne in conștiința noastră sub forma de lupta si sensibilitate si familiaritatea si ușurintă cu care putem reclădea in păcat. De aceea un om care se preface ca e bun dar pe ascuns face răul el in timp lupta lui va fi mult mai mare pentru ca va lupta cu sine incervcand sa se convingă de convingerile lui greșite apoi sa înțeleagă adevarul deplin a lui dumnezeunin care nu încape si nu are loc răul .

Pentru ca Dumnezeu este in natura si natura lucrează in chipul lui așa cum si noi lucram cu chipul si asemănarea lui dar când schimbam ordinea lucrarii noastre in viața si altoim răul crezând ca este bun si folositor,  dedicam toată viața noastră morții dacă nu smulgem acest rău care prinde rădăcina in viața ordinea si logica după care ne organizam viața. 

Cu cel care lucrează diferit si aparent ni se pare greșit cum își organizează viața semenulsau  nu are un rol folositor sa ii arate unde greșește după părerea lui cu uitându-se la Dumnezeu sa vadă dacă greșește cumva prin asemănarea cu Dumnezeu si prin Dumnezeu sa medieze o îndreptare pentru ca Dumnezeu eate cel ce vindeca si cercetează păcătoșii si pentru fiecare are o rânduiala pentru îndreptare.

Lucrarea păcatului in chipul si in trupul omului este vizibila in corp văzându-se zona afectată bolnava si deformata in funcție de păcat in comparație cu funcția normala a corpului așa cum e funcțional in cipul si asemănarea lui Dumnezeu. Un duhovnic observa păcatul in privire pe chip in comportamente si in gândire știind cum arată un om deplin liber in activitatea duhovniceasca sănătoasă. Mentalitatea unui om este schimbată in funcție de lupta lui cu păcatul creierul si corpul se schimba in funcție de cum lucrează si abuzează păcatul in mintea si trupul lui . Mentalitatea păcătoasa unei comunități arată si felul in care păcatul ii îndreaptă spre pieire dacă nu se opresc de pe Seulul pe care i a pus păcatul . In felul acesta lucrează si convențiile sociale intr o societate, tinerii fiind expuși unor păcate acceptate si promovate in societate vor fi afectați in viitorul lor de păcatele tinereții si lupta lor pentru a fi incluși funcțional in societate va fi mai grea din cauza păcatelor care ii împiedica sa aibă o minte deschisă la potențialul de care sunt capabili , iuneori neînțelegând neputințele lor din cauza păcatelor care li se par normale intra in depresie din cauza imposibilități de a ieși din cercul vicios al păcatului, fără ajutor neavând putința de a se intergbsanatos in ritmul norman social si fizic al unui adult in funcție de vârsta. 

De aceea si hrismele sfinților de vindecători prevăzători si vânzători cu duhul sunt activități normale in conștiința duhovnicilor care inteleg cum lucrează Dumnezeu in om datorită chipului si asemănării cu Dumnezeu. Uneori si natura este influențată de neputințele si ignoranta oamenilor răpuși de păcatele lăcomiei si lipsei blândeții fata de resursele naturii care si ele lucrează după o rânduiala lăsată de Dumnezeu. De aceea si natura oferă abundenta oeamenilor care o tratează cu atenție si grija duhovniceasca respectând ritmul si mediul ei natural, de aceea si in familie femeia si bărbatul care se comporta respectând ritmul bilogic lăsat de Dumnezeu in om duc o viața sănătoasă, armonioasa si in înțelegere.

P s credințe este vorbirea de bine si fapta buna in numele lui Dumnezeu vorbirea de rău a oamenilor rău nu e credința ci doar lupta personală cu răul personal face parte din credința

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu