duminică, 11 februarie 2024

Side 23

 48 de detalii din ansamblu

Cu cât revii asupra unor idei cu atât înțelegi rostul si locul fiecărei idei din ansamblu

Se pare ca Dumnezeu a ales sa se retragă in pustie pentru a nu i se mai atrage atenția de cei nedoritei sau din afara legii de ce face una sau de ce face alta asta înțelegând du se si ca legea veche se înnoiește doar pentru cei ce doresc sa urmeze calea cea dreapta si pentru cei ce doresc si aleg pe deplin sa urmeze lui hristos si sa nu rămână doar intr o lege administrativă de care sa profite si sa prospere fără a aduce mulțumire sau sa se înțeleagă ca ale lui Dumnezeu sunt toate si lui sunt din cele ale lui

Astfel se retrage in pustie ca ioan ca tot omul sa vina de buna voie sa urmeze lui Dumnezeu si sa se hrănească din învățătura lui si sa se vindece si sa se întregească trupește si sufletește astfel după trei zile de stat împreuna cu Mântuitorul si sătui fiind de cele duhovnicesti Dumnezeu nu le da drumu pe stomacul gol ci le da si de mâncare canal biserica când se da spera hrana in euharistie de aceea el are grija si de partea hrănitoare a firii nu doar de sănătatea trupului si a sufletului

Apoi ii avertizează pe apostoli sa nu se amestece cu rătăcirile cărturarilor si a fariseilor pentru ca dacă amesteci aliatul cu unul stricat se va strica tot Referindu se la învățătura clarifica si rătăcirea care trebuia corectata si i a întrebat cine credeți ca sunt eu si le au însurat pe toate arătându le care sunt rătăcirile lor apoi i a întrebat dar voi cine credeți ca sunt si Petru i a raspun ca fiul lui Dumnezeu Hristosul si Mântuitorul si i a confirmat acest lucru ba chiar pe aceasta mărturisire pune si legământ ca pe aceasta mărturisire dreapta si corecta va clădi biserica lui si va institui si preotimea prin care toate se vor dezlega si se vor lega si in cer dacă vor păstra învățătura cea dreapta in Mântuitorul si nu se vor manesteca cu aluatul stricat 

Apoi in pilda talanților avem si zarafii sau săracii caresunt cea mai simpla si cea mai mică hârtoapă pe care o poate folosi omul adică sa le dea talantul pur si ei vor mulțumim lui Dumnezeu si vor ruga pe Dumnezeu sa răsplătească pe binefăcătorul lor astfel vedem ca toate se lucrează cu darul lui Dumnezeu si tot din darul lui Dumnezeu vine si profitul 

E ca o cetate unuia i se oferă brutăria altul agricultura altul medicina altul arta sau chiar preoția unul un magazin unuia materiale de construcție si toți lucrează din materialele împăratului cu banii lui si pentru cetatea împăratului si tot el va plăti munca celui care muncește apoi când se va verifica munca si profitul si se va face inventariere generală celor care au muncit si au avut si se va Georgica si calitatea si modul de lucru toți vor veni cu bucurie știind ca au făcut munca din toată inima si cu Dedicație ir cel care de ciuda ca a primit si o sunma mică si din lene dar si din lăcomie ca munca lui va fi folosită tot de împărat si el doar muncește fără sa se aleagă cu nimic si fără sa aibă ceva de câștigat face ca Iuda si vinde ceva neprețuit sau ca cei doi soți care ascund jumătate si pentru minciuna si înșelare mor si chiar potrivnicul care si a dorit toate pentru el dar si sluga care a ales sa slujească egoismului si simțurilor si a îngropat virtutea primită in plăcerile proprii si nu le a olimpartit pentru a înmulți iubirea pentru ca dacă Primești un gram de iubire si tu îl dai mai departe imun care primește iubirea Adaugă iubirii tale si pe a lui si Primești iubire din iubirea ta la care se Adaugă si iubirea caracteristica personalității celuilalt deci vei primi doua iubiri pe a ta si pe a lui

P s Acum sa ne oprim la harnici si darnici

Talantul sau talentul sub forma de har înmulțit cu hărnicie intra in Armonia si legea universala a lui Dumnezeu ca toate au o lege legea este iubirea si doar omul are puterea de a înmulți aceasta iubire datorită chipului si asemănării cu Dumnezeu iar îngroparea acestui dar ne pune in rândul rațiunii animalelor care din fire fac cele ale iubirii

Apoi darul dacă toți au prin lucrarea harului de toate atunci si prisosul tot al lui Dumnezeu este si tot in slujba lui trebuie sa lucreze de aceea la început oamenii lăsau la picioarele apostolilor toate cele lumești pentru a in ordinea organica a vieții in hristos si acest dar nu intra in vistieria preotului ca el sa îl personifice pe hristos ci intra in vistieria harului toate urmând cursul lor normal biserica si preotul fiin calea prin care se distribuie si se centralizează beneficiarii acestor daruri de aceea au apărut si diaconii pentru a servi la mese si a administra bunurile bisericii si nevoiașii bisericii ir datoria preotului era sa asigure continuitatea darurilor de aceea si Mântuitorul a trimis apostolii sa vindece si sa învețe in numele lui pentru a acoperi o populație mai mare 

Astfel ascultarea si fapta buna pentru aproapele si slujba simțurilor a lucrărilor fizice sau intelectuale si a oricărei structuri sociale administrativ centralizate care sunt dedicate si făcute in ascultarea poruncii si  înțelegerea ca cele care le facem sunt de la Dumnezeu si pentru Dumnezeu si implicit pentru binele aproapelui in care se afla Dumnezeu si înțelegerea ca noi existam datorită binelui împărțit între noi cum ar fi libertatea drumul apa aerul pământul locuințele hrana valorile si așa mai departe din generație in generație înțelegem ca viața din noi este o sursa prin care Dumnezeu asigura existența si bunăstarea acesteia iar orice deviere înseamnă moarte si destructurarea ansamblului 

P s P s astfel înțelegem ca soarele își arată Frumusețea apusului si a răsăritului si celor săraci si celor bogați si celor care locuiesc in palate si celor de pe strai si toți simt aceeași bucurie indiferent unde se afla si cine sunt la fel si măreția munților se înaltă pana la nori si înaintea celor slabi si înaintea celor puternici si bucuria de a i privi este aceeași pentru toți 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu