duminică, 18 februarie 2024

L x x v

 4 i8 de necazuri

Nu de stil ca dai bani la păcănele te mai si împrumuți la cămătari si după unde mai ajungi când toate ușile se închid 

Ai bine e ușor o clipa durează alegerea sa faci un păcat liberul arbitru îngăduie asta fără nici o singura problema problema e ca răul nu este egal cu Dumnezeu si oricâtă lipsa de putere ar avea in fata lui Dumnezeu dacă omul da putere diavolului el te tine legat cu forța pe când ca sa revii la Dumnezeu calea e mult mai grea întâi trebuie sa te eliberezi sa fii liber ai apoi sa fii convins de puterea iubitoare si creatoare si ajutătoare a lui Dumnezeu problema ca el nu se lupta in locul tău te ajuta atât timp cât ceri ajutorul si te lupți si tu pentru o clipa pe care timpul nu o iarta o clipa îți ia sa scapi telefonul dun neatenție si el va deveni spart fără întoarcere iar cheltuiala nu o ai disponibilă la fel de rapid si inoportun precum momentul in care ai scăpat telefonul iar după ce repari telefonul acesta nu va mai fi la fel va rămâne cu imperfecțiuni sau mici erori care îl fac mai fragil la următoarele șocuri

De aceea păcatul e mult mai ușor de ales decât munca pentru pocăință schimbul si iertarea si efortul depus pentru păcat nu este echivalent cu efortul pentru pocăință un păcat poate dura câteva secunde dar pocăință si simtul înșelării si vinovăția si lipsa reîntregirii dinainte de păcat uneori nu trece nici după o viața de pocăință si suferința si parca nici povara morții nu e la fel de grea precum povara stării de păcat 

 Vedem ca povestea femeii cananeence nu e o pilda si nici măcar minunea nu este pentru femeie ci pentru fiica ei si mai vedem ca nici măcar dialogul cu ea nu era vizat pentru urechile ei ci ca sa dezrobească poporul ales de orgoliul de popor ales se pare ca ea făcea parte dintr un popor închinătorii la idoli care erai in acel loc înainte de poporul migrator ales care s a format ca ales si a Fort format ca ales iar cultura lor nu se datorează istetimii lor ci lui Dumnezeu deci meritul lor de a fi ales era doar norocul ca s au născut in acel loc din acei parinti iar aceasta cananeanca care probabil era corcita cu neamul evreu deci vedem ca neamul ei a fost segregaționist si exclus si nu a fost asimilat de poporul ermetic si exclusivist evreu nimeni nu avea dreptul sa influențeze puritatea genealogica desi chiar si regele lor nu era pur sânge dar ceea ce a dorit Dumnezeu de la ei a fost puritatea culturală si nu înțelegerea greșita a rasialitatii separate pana si ei fiind doișpe seminții de nu erau omogeni si  totusi vedem ca aceasta minoritate din care făcea parte care de fapt erau autohtonii locului deveniți minoritari după primirea acelui loc de către poporul ales moștenire de la Dumnezeu de ce au primit pământ ales nu știu dar Semnificația locului trebuia sa fie belșugul pământului binecuvântat de un loc propice pentru un popor pentru a practica liber legea lui Dumnezeu vedem ca ea știe cui aparține si chiar se lasă si ea exemplificata ca un popor ce nu are drept ca ne-am sa aparțină legii divine si totusi i se oferă acest drept sa între pentru ea si fiica ei sub protecția eliberatoare a lui Dumnezeu prin același pact al credinței 

Așa cum si bătrânul simeon prin cunoștințele ca traducător spune acaparând întregul nou legământ si oferindu-și titlul motivul si statutul lui Dumnezeu 

Acum

Liberează pe robul tai stăpâne după cuvântul tău 

Adică eliberarea din robia morții a celor ce au ales o robie sub legea lui Dumnezeu si au ispasitbpedeapsa pocaintei dar sinpoporul străin avea sa vina sa nimicească milenar acea locație deci Dumnezeu a venit aproape de ultimul ceas al poporului sa îl elibereze in ultima clipa dar ei au ales sa rămână robinainmortii si a unui popor ce le a sortit pieirea si distrugerea 

si vedem ca Dumnezeu nu poruncește nimic ci spune mare eate credință ta răvașe ți-e după cum voiesti împotriva exclusivității de drept a poporului ales asupra minunilor săvârșite de Dumnezeu 

Ca văzută ochii mei mântuirea ta care a sortițo înaintea feții tuturor popoarelor deci toți oamenii vor fi expuși acestei eliberări din robie poporul ales fiind hârtia pe care s a exemplificat si legiferat di proiectat si imprimat calea voința si istoria mantuitoare a lui Dumnezeu un popor care l a scos de sub deplina libertate a voinței puși in robie si domesticiți pentru a i readuce in grădina  in Țarcul înțelepciunii si înțelegerii divine  la care toată lumea sa se uite la lumina istoriei si legii exemplificate practic in viața si istoria unui popor  sa fie Luminați 

P s  cel mai fain e un părinte pe care îl vezi după doua decenii si jumate de la instaurarea in parohie ca fiecare punct si gest al slujbei este o mișcare naturală ca o adiere precisa de pe o pajiște nemarginita de spațiu timp si anotimp el fiind o pasare in zbor litirghisind aproape naturalizat fără oboseala graba sau plictiseala exemplificând integral toată slujba tipiconal aceleași gesturi identice normale si naturale reale respirate prin plămânii  relaxați si vocea așezată pe temeliile încrederii si sincerității interne asumat integral liber relaxat si liniștit încrezător in fiecare fapta si mișcare vertical stricta fără pogoraminte adaosuri sau abrevieri totul așa cum este natural fără încercarea de a extinde realitatea din sau înspre universul credinței realitatea naturală si înconjurătoare fiind însăși credință 

P s P s parca si oameni redevin uniți si parca si comunitatea care își prezintă liderul centralizează comunitatea oferindu o cultului ei fiind ceea ce a rămas in timp credință fiind cea care nu i a lăsat sa ii risipească sub trecerea timpurilor făina verticalitate dar si acel Ilyo tempore al copiilor si tinereților de alta data găsindu ne in realitatea atemporala a altor copii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu