marți, 6 februarie 2024

LXVI

 48 de cuvinte cheie

Un discurs motivațional nu se contrazice pe sine cu exemple contra motivaționale motivul discursului si respectarea unui statut întăresc discursul cu autoritatea statutului vorbitorului de aceea vorbitorul întărește prin discurs si statutul si responsabilitatea lui si discursul confirma autoritatea sa

Vedem ca femeia cananeeamca nu este jignita de excluderea socială cu care a tratato hristos in mod verbal si public ba chiar confirma statutul ei de neparticipanta la actul euharistic la care participau cei prezenți prin solicitarea vindecărilor dar femeia nu cere o vindecare trupească pentru sine ci pentru silica ei o eliberare din robia unui duh ce o stăpânește o robește si o chinuie pe fiica ei apelând la hristos ca fiu al lui David înțelegând apartenența la ne-am si vita regina si popor testamentar Dumnezeu exemplificând activitatea sa prin pilda parțiala a celor care stau la masa si mănâncă împreuna cu hristos la masa mâncarea dăruită de el spre vindecare si eliberare a celor care aparțin si cunosc statutul lor si responsabilitatea apartenentei la activitatea hristocentrica împlinita prin proorocii si Învățăturile vechi testamentare  asemănând neapartenența dar si neasumarea acestor moșteniri culturale naționale pana si genetice teocentrice asemănând pe neîncetat urmează unor culturi religioase false cu un comportament dar si statut al unui câine probabil o asemănare figurația a conventiei religioase culturale si sociale la care se afiliat cananeeni cu toate acestea femeia îl asigura ca Învățăturile faptele si activitatea mantuitoare si eliberatoare au ajuns si la urechile ei si au trezit in sufletul ei o credință asumată prin participare indirecta la activitatea mantuitoare anului hristos mărturisind ca s a înfruptat si ea din putinele roade duhovnicesti care a putut sa le înțeleagă ca dărâmături căzute de la masa unui stăpân pe care le mănâncă câinii animale de companie domestice care stau pe lângă oameni profitând de activitățile zilnice ale oamenilor suboameni sprijinindu se pe firea câinilor in anumite ipostaze sau pur si simplu ca un câine ce s a obișnuit sa mănânce din ce cade de la masa si s a organizat existența in jurul aceatei activități important este ca Dumnezeu afirma despre cananeeni ca sunt oi pierdute si ca activitatea lui are un scop si o finalitate si mâncarea duhovniceasca pe care o da copiilor nu se poate distribui celor ce nu au ca scop  activitatea sa pământească  si totusi recunoașterea femeii a activității si scopului activității Mântuitorului confirmată prin afirmația mare este credință ta adică înțelegerea recunoașterea si asumarea si participarea la activitatea si actul liturgic si duhovnicesc al Mântuitorului recompensează si Răspunde si asculta rugăciunea femeii si o împlinește conform măsurii credinței fapta si înfăptuirea minunii facandu se in raport cu voința si credință comunicată lui Dumnezeu, Mântuitorul îngăduință minunea prin cuvintele  fie după cum voiesti conform credinței cuvinte pe care le repeta la alte vindecări întâi cercetarea credinței apoi îngăduirea revenirii la firea sănătoasă conform voinței si credinței mantuitorul afirmând ca acest schimb se datorează ștergerii păcatelor si dorinței de revenire la sănătate echivalată prin credință ca dumnezeu este cel ce o oferă si cel ce șterge urmele neputinței prin credință oferită ca măsura in schimb dar si înțelegerea sănătății si a neputinței ca urmare a păcatului 

Problema este ca acest capitol vorbește de mai multe feluri de mâncare cea care o oferi părinților sub forma de respect mâncarea care nu se murdărește de pe mâini adică de pe felul cu este asumată si administrata tipiconal si faptul ca este mai sănătos sa îngerești cuvinte sănătoase răul fiind o stare interna care este mai ortravitor decât orice necurăție externa înțelegând ca răul verbal este mult mai frecvent si dăunător decât otrava cotidiană si ca acest rău iese tot din inima care este un organ al credinței dar folosit i  scopuri rele atunci când aceasta nu ingerează cuvintele dreptei credinței ea nu poate oferi probabil alt ceva decât o forma a ropriei voinței egoiste adică un rău sau mai exact o activitate in care Dumnezeu nu este prezent ci apsent  Spot încă o data se accentuează minunea hrănirii mulțimile si grija si pentru pâinea cea de toate zilele dobândită prin aceeași minune a hrănirii minunate idee perpetuata si din hrănirea cu mâna sau cu cuvântul si viața veșnica de aceasta data materializată pentru hrănirea fizica si asigurarea vieții fizice

P s oare putem cere lui dumnezeu o iertare de păcate dar si o ridicare din statutul de păcătos  pentru a obține un statut afiliat activității mantuitoare si nu doar statutul de obiectiv al activității mantuitoare 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu