vineri, 22 martie 2024

Pag 18

 48 de recapitulări

Gânduri sun ca țânțarii pentri sufletul care dorește sa se înalte duhovniceste la Dumnezeu 

Soarele răsare din mare si hristos răsare din Maria așa cum soarele era pe cer si noi in vedem ieșim din mare ca atât putem vedea fizic taina e mai mare rar după ntelegerea si asemănarea noastră cu Dumnezeu hristos s a făcut om ca el sa îl ridice pe om ca un copil pierdut care își caută părinții dar tot parintele este cel care in găsește ai îl ia de mâna dar copilul este cel care striga după parinti ca sa știe unde sa îl găsească

 Cu răutatea cu care omul dorește sa îl răsplătească pe aproape pentru greșeli sau ignoranta își rănește propriul  suflet pentru ca întâlnise dorește răutatea si o simte in sufletul lui dar după ce o face rupe din sufletul lui iertarea si iubirea si  îndepărtarea de aproape îl îndepărtează si pe Dumnezeu pentru ca starea unirii oamenilor este prezent si

Toată lumea te întreabă de necazurile tale dar tu nu intrebi pe nimeni si treci pe lângă si nu te asemeni samarineanului ajutând aproapele măcar cu vorba sau încurajarea

Credința si biserica randuieste si vremea pocaintei si vremea bucuriei deci 

Creația e ca un copac cu rădăcinile in Creația lui Dumnezeu de unde își ia hrana si cu frunzele spre Dumnezeu spre a trai cu lumina de la Dumnezeu au cu viața in Trincu pe care o hrănim atât timp cât avem lumina in frunze si hrana in rădăcini de la Dumnezeu si după ce se săvârșesc zilele aceatei lumi si viața din trunchi tot la Dumnezeu ajunge deci fructul pe care l a căutat Adam sa îl mănânce a fost din slava cea văzută a lui Dumnezeu uitând de cea simțită si prezenta a lui Dumnezeu

Metanoia e ca un copil care cade in fata părintelui ca sa fie ridicat de părinte si ascultat e o atragere a atenției lui Dumnezeu o dorinta de a fi băgat in seama si de a fi ascultat o dorinta a reîntregirii comuniunii de fiu si părinte 

Dumnezeu nu are nevoie sa cerceteze porniri si cuvinte dar are nevoie ca ele sa nu mai răsară dacă te ai întors la Dumnezeu dar ca sa le vindece omul înaintea lui Dumnezeu trebuie sa se îndrepte spre a fi primit de Dumnezeu ai trebuie sa ceara mântuirea vitregit fiind de sănătate pe care o primește de la Dumnezeu cerându i cu credința milostiviri 

Sufletul cere trupului sa își deschidă simțurile pentru pentru cererea de vindecare de patimi de care sufletul are nevoie ca sa o primească de la Dumnezeu😊

Fuga după plăcerile trupului care aduc boala si moarte si sufletului si trupului are este asemănătoare înainte lui Dumnezeu cu uciderea aproapelui si ispitită lui pe calea rătăcirii apei boala si moarte de aceea părerea de rău pentru boala si necazul aproapelui trebuie sa o facem lucrătoare si sa cerem mila din cădere înainte lui Dumnezeu cu pocăință ca pentru uciderea aproapelui din neștiința pentru ca omul care atrage asupra lui moartea are aceeasi vina înaintea lui Dumnezeu ca violenta asupra aproapelui 

Așa cum turnul babilonului îl caută pe Dumnezeu sa îl dea jos din cer așa păcatele omului se ridica la cer si striga cu nerușinare înaintea lui Dumnezeu iar cel ce caută cu vicleșugul sa prigoneasca aproapele si sa îl prindă cu vicleșugul in păcate si patimi e ca o cetate pe care dreptatea lui Dumnezeu o va nimici cu dreptate pentru fărădelegile uneltire in trup 

Pr papaciuc a spus ca bărbatul care va folosi femeia pentru pofte oferă femeii boli si râie pentru ca femeia caută sa primească viața si ea primește moartea păcatelor si ca un fruct se strica dacă e ținut in întunericul si stricaciunea păcatelor de aceea bolile femeilor sunt din lipsa de respect a bărbatului fata de curăția femeii 

Omul striga auzi ma doamne Dumnezeu striga privește calea vantuiriii iar supletul răspuns hai trupulenpe calea curățirii 

Rușinea omului care a făcut un rău aproapelui si a fost vădit trebuie sa fie rușinea înaintea lui Dumnezeu pentru reaua purtare cu trupul care l a dat Dumnezeu spre viața si ca unealta pentru facerea binelui dobândirea virtuților si a vieții veșnice așa si Dumnezeu si a dat fiul ca jertfa noua care se coboară din cer care ia din sine si se jertfească pe sine pentru iertarea păcatelor si scoaterea omului din iad rabdand rușinea si moartea păcatelor pentru omul păcătos ca sa poată veni la pocăință pe calea jertfei lui hristos așa cum s a dat morții pentru păcat așa sa ne oferim si noi morții pentru păcatele noastre pentru dobândirea de la Dumnezeu a vieții veșnice

Dacă Dumnezeu a luat trupul făcut de el ca sa îl curețe de păcat arătând sufletului calea Mântuirii prin jertfa așa si noi sa ne luam trupul si sufletul pe calea jertfei cu pocăință si smerenie pentru păcatele noastre alături de hristos care ne așteaptă si ne ajuta pe cale 

Scara Mântuirii o arată Dumnezeu omului care dorește învierea din păcat iar bucuria de a se dezrobi de păcate a dat o omului încă din aceasta viața ba mai mult i a dar si presimțirea Mântuirii celui care vine curățit si cu inima deschisă la euharistie siguranța si simțirea Mântuirii fiind asigurata din aceasta viața așa cum si aghiazma sfințită păstrează curăția lui Dumnezeu prin sfințirea așa si omul păstrează in firea lui starea sfințirii de la Dumnezeu prin lucrarea harului in om in natura si in creație


Omul care vine plin de rănile păcatului ca un copil bătut care vine la un părinte dacă e din vina lui nu își cere iertare si se lasă cercetat si îngrijit iar dacă Dumnezeu iarta asta nu înseamnă ca cei care au provocat răni asupra copilului nu își vor aștepta dreptatea ca si copilul care așteaptă pocăință si ascultarea pentru faptele lui de aceea si femeia prinsă in adulter si adusă la judecata la Dumnezeu dătătorul de viața pentru a fi omorâtă cu pietre oare nu a dat Dumnezeu porunca femeia sa fie supusa bărbatului oare femeia sau cei ce au profitat de ia vor fi cei osândiți la moarte dar Dumnezeu caută ca iertare si daca nu mai avea cine sa o Parasca si Dumnezeu nu o mai judeca dar ii lasamporunca sa nu mai păcătuiască firea femeii este ascultătoarea la bine dar când bărbatul o duce la rău Dumnezeu i a dat porunca sa calce răul pe cap sa îl stăpânească si sa îl zdrobească așa cum prin femeie a venit mântuirea tot prin femeie vine si plata pentru păcate si neascultare de Dumnezeu 


Așa cum un om munceste intr un mediu murdar si poluat si ajunge acasă si se spală si e curat dar in timp

Se îmbolnăvește de la


Mediul mediul păcătos așa si omul care se tot întoarce la păcat după spovedanie de a lungul vieții si înainte de moarte se va Medea in trupul lui lucrarea păcatului care i a adus moartea 

după pofte alergi nebunește fără sa iei seama la aproape sau la propria voința ajungând nici sa înțelegi  de ce mai fugi nebunește după păcat ajungând o obișnuința ca o robie fără scăpare pe când la Dumnezeu alergi cu luare aminte si cu stăpânire de sine fără sa pierzi din vedere pe cale obiectivul

Nici pocăință nu o Dobândești dacă nu cauți curăția lui Dumnezeu ni nu lupți împotriva primei vointe carea te a despărțit de la Dumnezeu pocăință este cearta cu sine pentru încălcarea porunci de a fi ascultător lui Dumnezeu si urmarea păcatului ca si cu un străin care ți a greșit si nu îl ierți pana ce nu vei găsi iertarea de la Dumnezeu   

P s ps nu vorbi de bine pe omul rău si nici de rău pe omul bun 


P s la domnul îmi este mântuirea si fără de el nu ma voi lipsi 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu