joi, 21 martie 2024

Pag 17

 48 de expresii din viața

Cum vrei sa te simți te predispus la acele sentimente si le predispus pentru tine de aceea neuronul in oglinda când faci un bine îl simți ca pentru tine când ajuți un om in nevoie vindeci din sufletul tău o nevoie

 Dumnezeu îți da doar bine dar nu le vezi pentru ca nu ești in legătura cu el si cu tine ca sa știi ca in acest moment ai nevoie de ceva simplu mâine de ceva mai complicat pentru a crea un mediu sanatos fără exagerări 

Iar relele doar omul le atrage in lumea lui din cauza lăcomiei lipsei puterii de decizie din cauza slăbirii simțurilor de patimi si lipsei puterii de a alege binele din cauza neîncrederii ca nimic bun nu se pierde la Dumnezeu ai dacă nu e de la Dumnezeu nu este folositor si este sortit Risipirii in timp

O privire care te ocolește cu orgoliu desi ești expus emoțional nu te face mai prejos îți amintește ca ai ales in viața doar oameni care te accepta așa cum ești si nu are așteptări false si ireale de la tine si nu eate nemulțumit de alegerea ta in viața lui

Si încă o data smerenia nu duce la deznădejde ci la oferirea lui Dumnezeu a întregii vieti si a înțelege ca de la Dumnezeu ne trage in jos păcatele pentru care trebuie sa ne pocăim de aceea canonul explica toată căderea si calea pocaintei pe drumul întoarcerii la Dumnezeu deci in post începutul bun este smerenia si pocăință 

In perioada antica incipienta creștinismului ideea despre suflet era un amalgam de teorii împrumutate din filosofii pentru a face accesibil înțelesului relația spirituală a omului cu Dumnezeu dar maturitatea credinței si arcul peste  timp al creștinismului cere o redefinire a sufletului si a raiului si a iadului si o despărțire de spațiul mitologic si imaginar al spiritualității creștine si vom vedea ca sufletul este o simpla voința liberă asemănătoare prin suflare in scuip si asemănare cu Dumnezeu pe care ne o asumam veșnic ca identitate unica si neamestecata cu Dumnezeu dar in relație intrinseca cu rațiunea si ordinea lumeasca si spirituală a lui dumenezeu ambele create dar nu independente de Dumnezeu sentimentele lumești pe care le simte sufletul in trup sunt de suferinta si dor după Dumnezeu când ne despărțit rațional de sursa divina a ordinii pământești si de bucurie ce se simte ca o străbatere a realității când omul se unește prin rugăciune fapte si asceza cu Dumnezeu debavurator sufletul este o simțire a existenței cu identitate si rațiune fata de poziționării omului fata de Dumnezeu

Știind ca trupul este supus greșelilor voluntare si involuntare dar si morții si vremelniciei acestei lumi la începutul pasteluri s a rânduit o redare voluntara si totala a renunțării la păcat si asumare a pocaintei curățitoare totale premergătoare unei pregătiri fizice a curățirii împrăștietor simțurilor fizice prin post omul nu slăbește rațiunea si simțirea trupului ci oferă putere si control si claritate asupra simțurilor prin întreruperea pornirilor fizice incontrolabile sau instinctuale ce țin sufletul încătușat de vointe aleatorii si întâmplătoare trupești de aceea trupul este un sprijin sufletul precum este coada pentru ciocan cu cât e ma rezistența cu atât lovitura ciocanului e mai puternica si sigura 

Iar pocăință este desăvârșirea statutului de om supus păcatului care se oferă spre iertare deci pocăință nu este umilire jignitoare ci coborare la dispoziția lui Dumnezeu  pentru a fi iertati si curățătorie de cele cu voie sau fără voie aceasta stare premergătoare Mântuirii de dinainte  trecerea la cele veșnice ne pune in fata bucuriei Mântuirii înainte de vreme ne supunem unei judecați înainte de judecata de drept pentru a trai bucuria raiului in sărbătoarea dedicată deschiderii raiului 

Deci așa cum moise si Ilie s au făcut prezenți văzut la schimbarea la fata arată ca sufletul lor păstrează calități fizice dar Spiritualitate deci si acest trup este eliberat de moarte stricaciune si predispoziție la păcat prin unirea cu Dumnezeu in rugăciune mântuire si Înviere 

Fecioarele cele zece care aveau bunătatea in inimile lor si au lucrat fapta buna aveau lumina lui Dumnezeu in inimile lor si l au cunoscut când a venit nu a trecut neobservat si nu stăteau in lenevie si aveau ochii nchiși si obosiți de la rătăcirile lumii si au fost primite la nunta la taina împărtășirii bucuriei cu hristos iar pe cele rele le a trimis sa cumpere sau sa facă milostenie cea mai simpla dintre vistuti ca pe ultima sluga care i a spus măcar dacă dădea banul la schimbătorilor sau celor care fac milostenie ca sa înmulțească talantul

Pentru el iar cei harnici si buni la inima si cu încredere in Dumnezeu au făcut de la sine binele ca se știau slugi si era datoria lor sa facă binele dar cel leneș l a vorbit de rău pe stăpân ca pe șef ca vine si ia doar bani si de ce sa muncească pe nedrept  dar a uitat ca e sluga si era datoria lui așa si omul care zice ca nu îl cunoaște pe Dumnezeu de fapt nu are in inima lui iubire si bunătate si nu este familiar cu lucrarea lui Dumnezeu pentru ca nu tot cel ce spune doamne doamne se mântuiește sau îl are pe dumnezeunin inima lui de aceea de la Dumnezeu vin toate cele bune in viața omului iar relele vin in viața omului atrase din răutatea lui si lene si ne simțirea si neascultarea rațiunii care îl cheamă pe om sa facă binele si ascultarea inimii sa iubească aproapele 


Mintea si cuvântul sunt nemuritoare dar fără trup muritor nu ar putea lucra cu folos mântuirea veșnica pentru ca oricine face binele dar mai greu si mai cu folos este munca celui ce știe ca nu pentru lumea asta muritoare munceste cu pentru cea veșnica si folosul lui de aici nu e bun ci îl prefera pe cel veșnic . Tot cu mintea si cuvântul vorbește si cel fără socoteala sau cel care nu îl are pe Dumnezeu adevărat in inima lui care sa ii descopere adevarul in normalitatea lucrurilor . De aceea cel care vorbește fără sa înțeleagă pe Dumnezeu vorbește fără sa îl cunoască pe Dumnezeu si adevarul lui Dumnezeu din inima omului bun. De aceea cuvântul cu inteles este folositor sufletuluicabun dar e la Dumnezeu . Iar omul care caută sa măsoare cu mintea cerul si pământul ai depărtarea stelelor se va trezi întristat si singur dacă mu are pe Dumnezeu in inima lui care sa ii descopere rostul tuturor si sa simtă in inima si mintea lui bucurie si slava si mulțumire lui Dumnezeu pentru minunile si măreția lui dar si pentru vrednicia de a l face sa înțeleagă măreția universului cea greu de cuprins cu mintea dacă nu urmează rostul si calea lui Dumnezeu in existența .

Observam la începutul postului canonul de pocăință pregătire si reculegere așa cum si ioan a fost trimis ca sa reîmprospătează legea lui Dumnezeu in inimile oamenilor si sa ii pregătească si sa ii spele de păcate pentru pregătirea întâlnirii cu Dumnezeu pentru a avea haina de nunta la taina euharistiei la reunirea omului cu Dumnezeu 




 

P s  hopes beiond my Horizon .. real hopes that are posibile to reach  and realistic hopes stay Healthy Take care of  famyli respect my job and my home and move on


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu