duminică, 10 martie 2024

Pag 10

 48 de lecții de viața 

Pentru noi filmele erau o oferta culturală doar ca o pastila de otrava intr un ceaun de mâncare otrăvește toată mâncarea si pe cel ce mănâncă scenele de intimitate interzisă copiilor dar si adulților acele scene otrăvească integritatea emoțională a familiei. Aceste pastile sunt agresivitatea uciderea aproapelui destrămarea afilieri emoționale nefiresti schimbul personalitati între bărbat si femeie. Acceptarea râului ca firesc si altele ascunse. Dar acestea Dumnezeu are leac pentru ele pentru omul pierdut Dumnezeu are leacul sau. Dar atunci când Dumnezeu sau aproapele va veni la noi in disperare la la smochin înfometat si însetat iar noi nu vom avea deschise sensibilităților umane de compasiune si vom avea Avea inima împietrită sa nu ne așteptăm ca ceva firesc in viața noastră care trebuie sa răsară din inima omului la vederea aproapelui in necaz iar noi sa nu avem cu ce sa îl ajutam Dumnezeu sa își ia darul vieții de la noi si sa ne uscam fără Dumnezeu si fără viața pentru ca atunci când rodul nostru e nefiresc si aproapele are nevoie disperata de o calitate umană darurile si rostul nostru se vor lua de la noi. Când un om se afla in taina rugăciunii si noi ne rugam cu el nu țipăm ca sa lăudam slava lui Dumnezeu ci respectam taina aproapelui

Înainte de noe violenta s a generalizat si Dumnezeu a revenit cu apa ca sa spele pământul de viața răpusă înainte de vreme dar apoi jertfele care înainte erau permise acum animalele sunt si mâncate si îngăduite de Dumnezeu dar fără viața in ele fără sânge viu ca si astăzi sângele poate crea posibilitatea pentru a reda șansa la viața dar tot prin sânge se transfera si informații biologice care pot avea influența fizica si psihică lucru permis prin comunicare si socializare dar nu si la nivel aperceptibil. Asupra sângelui s au oferit elemente etice suferinta chinul si pierderea vieții in mod brutal au efect otrăvitor asupra pământului dar si a omului chiar dacă înainte moartea si jertfirea unui animal reprezenta o înlocuire a jertfitorului s suferinței pe care o datora pentru păcatele proprii acelea fiind jertfe curățitoare si moartea păcatului care prinsese rădăcini in om cu moarte pe moarte călcând 

Reiau ideea ca Adam nu era singurul om din ziua creatiei ci reprezentantul umanității ca mai apoi alt reprezentant si personalități care ies in evidentă apoi si întâiul născut sau cel ce nu este fiu ce rămâne in vatra familiei pentru a continua valorile morale si tradiționale care nu se înstrăinează de Dumnezeu si de parinti care nu duce dorul părinților ca un copil pierdut in fiecare om dorul de parinti răsare natural si e greu de explicat ca dorul de Dumnezeu pentru cei care inteleg lumea seaca de Dumnezeu si au nevoie de un izvor duhovnicesc si iau chip îngeresc pentru a rămâne in slava lui Dumnezeu 

La fel si cu volta in vânt de la răsărit la apus când omul s a trezit si a văzut lumina de la răsărit nu îl convingi cu nimic ca soarele răsare de la apus de aceea chiar dacă au o istorie tumultoasa din care au ales doar nectarul potrivit vieții si rețeta către Dumnezeu chiar dacă unii vin de pe o cale dreapta nu știu unde se îndreaptă pe când alti care vin de pe un drum anevoios ei știu ca drumul către Dumnezeu este calea cea dreapta in viața 

De aceea cu toate relele lumii îmi cer iertare de toate si îmi retrag cuvintele dar nu marturisirea dreptei credințe lumii putem muri dar nu si lui Dumnezeu 

Cerbicia unui popor sau comportamentul unui cerb care caută doar izvorul dătător de viața si vindecător care a găsit izvoare de muzica de limba de gândire si așa mai departe da un corn in care abundă doar bunuri care pare un chic i dar când un grup de valori fac un om întreg vertical si asumat acel om devine refefinitoriu artei numai având nici o valoare împrumutată ce se întâmpla la spovedanie rămâne la spovedanie ca in vegas problema ca atunci când te duci bogat te intorci sărac in oras iar la preot te duci plin de păcate ai te intorci curat si sanatos iubirea si rugăciunea leagă oamenii între ei si pe ei cu Dumnezeu ir rugăciunea pentru cei adormiți ne ridica împreuna la Dumnezeu legătura rugăciunii ai a iubirii care ne leagă de Dumnezeu si cei dragi ne ridica împreuna la Dumnezeu 

Dumnezeu  nu poate face minuni pentru cei ce nu cred doar câteva vindecări se aceea dacă Dumnezeu nu se regăsește in om in chip asemănare si credința nu poate lucra spre întregirea lui si îl lasă in plata lucrarii lui 

Martirii care îl aveau pe hristos bucuria lumii in inimile lor nu știau dacă mor pentru ca treceau din raiul mărturisitor al inimii lor in raiul veșnic 

probabil in Martie când natura se dezghețată oamenii care erau răpuși pe drumuri de a lungul iernii de necazuri văzute si nevăzute acum ieșeau la suprafața de sub gheata ai zăpada trebuiau îngropați cunoscuți sau necunoscuți

Prigoana ideologica împotriva nașterii de prunci si prigoana împotriva identității se pun sub aceeași jertfa eliberatoare


P s buna treaba40 de mucenici sau ucenici de după opt Martie dar Martie poate veni si de la martir probabil si sezonul de începere al prigoanei  zeul marte fiin probabil cel in cauza in circumstanțele martirilor cam trist când o sărbătoare si o tradiție importantă se suprapune ca si cum s aar dori ștergerea din istorie chiar dacă au o importantă marturisitoare similară nu poți sluji doua jertfe in o zi pe același altar nu e nici sărbătoarea rozaliilor care trebuie eclipsata de adevarata lumina a credinței nu sunt eu care sting lumânarea martirilor dar in lumina lui Dumnezeu luminează cununiile tuturor si in credința lor si jertfa lor ne bucurăm pentru ei pentru primirea lor pe jertfelnicia din cer iar propaganda de conștientizare prin ura e ca si cum am vorbi despre  hristos zdrobit in bătaie pe cruce mai mult decât despre puterea crucii pare l a purtat pe hristos biruitor si jertfit. Dacă nu slăvim jertfa lor acceptam puterea zdrobitoare sub care au căzut ca mai mare decât puterea lui Dumnezeu care ne a izbăvit de acest nor de fum si praf otrăvitor al conștiinței .



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu