duminică, 24 martie 2024

Pag 20

 48 de sărbători

Omul nu este despărțit de ideea de Dumnezeu așa cum s a promovat modernitatea iluminată si nu luminatoare Dumnezeu nu îl stăpânește pe om ci îl eliberează in asemănarea liberă cu creatorul prin har chip asemănare voința si putința de aceea credința poate muta si munții secularizare in desparte pe om de Dumnezeu pentru a se auto descoperi si a si controla libertatea si destinul independent dar resursa sursa si scopul libertatii își are scop si finalitate si desăvârșire in asemănarea cu Dumnezeu si orice tentație de a ne

Desprinde ca un fruct de trunchiul vieții pentru a deveni separați de Dumnezeu acel fruct este sortit morții dacă nu ajunge in pământul

Dătător de viața si creator tot din resursa lui Dumnezeu

Icoana sau chipul si asemănarea cu Dumnezeu prin care intram in legătura rugăciunii si cu care ne identificam in comuniunea rugăciunii de aceea si omul are in sine chip si asemănare deci omul este dator sa îl descopere si sa in slujească pe Dumnezeu nu pe sine ci pe Dumnezeu in sine slujind lui in corpul sau de aceea omul păcătuiește lui Dumnezeu personal când păcătuiește in sine si slujește lui Dumnezeu când practica si dezvolta in sine virtuțile de aceea si Dumnezeu este fiu cele ce sunt ale tatălui sunt si ale lui iar cele ce sunt ale fiului si noi suntem îndemnați sa le urmam si sa le slujim 

Secularizarea are incipient o despărțire in căutarea altor resurse dar aceasta împrăștiere de acumulare tot in comun își găsește unitatea când afla ca din exterior informația ajunge la saturație si doar in interior devine practica si utila informația iar impactul cu alte instituții strict ermetice duce omul creștin la reconturarea comunității bisericești ca manifestare in care își garantează libertatea trăirii si exprimării trairilor religioase

Povara purtării credinței ortodoxe povara purtării chipului lui Dumnezeu povara mărturisirii e mare dar si mântuirea nu este egalata de nici o împărăției sau bogăție sau sentimente de bucurie lumesc prietenia lui Dumnezeu este nemarginita omul care se afla in biserica lucrând o lucrare care se ridica deasupra acestei lumi de aceea si pe timpul canonului lui Andrei cretanul zilele sunt alitirgice pentru a accentua Tristețea si lipsa si nimicnicia omului care suferă fără Dumnezeu ca sa vedem cum arătam fără Dumnezeu si cât de mare e lipsa rostului vieții fără Dumnezeu si liturghie in viața omului 

 P s de la Dumnezeu toate sunt daruri dar fructe de folos sunt mici in cantitate si putine au semințe care cresc in om cu folos credinței 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu