duminică, 17 martie 2024

Pag 14

 0480 de idei arhaice

Calculatorul este ca un lucruinanimat care reacționează la comenzi umane controlate fata comanda intra in unanimitate 

Joaca cu calculatorul ester atractiva ca un creator care se joaca cu un lucru căruia ii da viața 

Mândria si convingerea statutului personal atesta un mesaj o autostapanire si independenta si o autonomie si autoritate a mesajului si persoanei 


De ce nu este ioan Botezătorul nici martir nici apostol si totusi cuvintele lui si moartea lui au avut o autoritate mai  ca a Mântuitorului însuși in conștiința si marturosire dar nu si fapta si simt 

De citit cartea omul unidimensionali 

Trăim intr un univers al ideilor lui Dumnezeu prin care s a explicat pe sine in care el exista si pe care o face sa existe prin creație si iubirea dătătoare de viața

Cel din afara lui Dumnezeu este o voința opusa vieții in afara ordinii ei care are rezultat moartea sau o hibridare a vieții in care vistutile sint in afara si patimile accesibile fiind calea minciunii si drum al rătăcirii asta nu înseamnă ca o revenire la drum anulează calea minciunii ci o aduce ca un altoi la copacul vieții

Biserica sunt oamenii in unirea cu Dumnezeu feciara Maria si sfinți toți împreuna cei din rai si de pe mănânc si pace celor pomeniți care nu sunt cu Dumnezeu uniți in rugăciune

Dumnezeu face minuni dar pentru cei necredincioșii doar vindecări trupești fără a arunce sufletul care nu crede deci nu putem exploata iubirea lui Dumnezeu ca o mina fără unealta iubirii si a credinței nu îl poți înșela pe Dumnezeu de iubire deci nu poți merge la furat cerând sa ai spor si dacă mergi la desfrânate nu te mai poți întoarce la Dumnezeu si sa îl găsești înapoi in inima pentru ca in locul ăla a intrat desfranarea in casa dorinței si a credinței  intra păcatul si ia forma păcatului si nu se mai aseamănă cu Dumnezeu si nu mai este primitoare pentru Dumnezeu


Dreptatea la Dumnezeu eate sa te hrănești dar din ce îți este rânduit si la timpul potrivit si sa nu tinzi la nimic din ce eate al aproapelui pentru ca luând din al aproapelui îl lipsești de darul vieții si moartea lui se va răsfrânge asupra celui ce a luat di hrana lui cu răbdare toate vin la vremea lut si la timpul potrivit pentru a prinde rădăcina si viața când devii mare sa mănânci doar din cenproduci pentru ca luând cele ale aproapelui nu vei avea rod nici tu

Rugăciunea pentru cei adormiți e chemarea lor in comuniunea rugăciunii pe care  o legi cu Dumnezeu de aceea dacă te rogi pentru cineva care ți a greșit si din greșeala către tine a căzut îngăduie iar ți fiind in unirea cu Dumnezeu simțind iubirea lui nu te poți apropia deplin de Dumnezeu dacă nu te asemeni deplin cu el si mu ierți celui ce ți a greșit si cu iubire se ma mântui si el si tu dar apoi dacă el a greșit mai mulți către sine si credința lui nu îl poate apropia de Dumnezeu chiar dacă are șansa Mântuirii fiind iertat de tine el tot pierdut rămâne din cauza necredinței lui de aceea in iubirea lui Dumnezeu fiiind si noi primiți suntem molipsiți de iubirea lui si iubim si noi si ajungem sa iubim aproapele lăsând in afara noastră si a lui Dumnezeu răul astfel izgonind răul din noi primim binele iertam si ne unim deplin cu Dumnezeu

Astfel si in lume când căutam binele ai succesul sa îl așteptăm pe Dumnezeu sa deschidă poarta si vom intra cu ajutor si cu iubire iar dacă apropiatele se împotrivește la Dumnezeu este puterea si nimeni nu va sta înaintea lui dar asta înseamnă ca milogeala si minciuna si Lamentarea sau vorbirea de rău pentru a face loc in rânduri înalte nu se aseamănă cu natura biruitoare a lui Dumnezeu deci slăbiciunea noastră ca si postul si rugăciunea se oferă doar lui Dumnezeu ca aproapele sa vadă doar smerenia ca rezistența cu neimpotrivire la greutățile lumii si simplitatea la înșelăciunile lumii  si bunătatea Gândului doar de la Dumnezeu sa vina si încrederea doar de la el amin

Mândria si convingerea ca reper de statut  atesta adevarul si autoritatea lui Dumnezeu in lume 

Cerbicia poporului ales sau in inteles autohton mândria Cerbului sălbatic care caută doar izvoare pure 

Va rog sa ma iertati îmi retrag cuvintele cu excepția mărturisirii dreptei credințe si îmi păstrez habotnicia de a nu lua volta in vânt pe plan religios pentru ca unii Acu conștiința ca vin de pe o cale dreapta alții au încrederea ca se îndreaptă pe o cale dreapta 

Teoria celui ales înregistrat ca singurul in istorie astfel întâiul născut poate fi cel pe care istoria îl memorează si moștenește continuitatea testamentară astfel poporul ales a dobândit o înțelegere circumstanțială a istoriei lui Dumnezeu in lume așa sun si Noe si Adam si celelalte mențiuni unitare sunt doar prezente ale lui Dumnezeu in continuitatea istoriei sale pe pământ. 

Așa cum am vorbit viața poarta in sine memoria celor trecute si forma celor viitoare in planta găsești si cu ce s a hrănit si ce identitate are dat si cum își asigura continuitatea pe pământ de aceea plantele erau admise spre mâncare pentru ca nu aveau exclusiv identitate unitara c-o ele pot exista ca unitate in comunități de aceea si lichenii sunt o combinație de planta din apa si planta pământeană pentru ca apa dun mare s a evaporat cu tot cu alga si a granit pământul care a asigurat cu umiditate continua viața algei in colaborare cu o planta terestra pentru întreținerea nutrientilor 

Înainte de noi violenta asupra vieții vii nu era admisă dar voinicii promovau o imagine de erou prin violenta cuceritorului care stăpânește creaturile necunoscute ale lumii onorândule dar acționând si împotriva firii de a nu omora ființele vii inutil fiind admise doar jertfele care se ridicau ca fum dar si mesaj la Dumnezeu in semn de împăcare si acceptare a voii divine dar si binecuvântare si iertare in paralel moartea animalului fiind si plata pentru curăția propriilor pavata si plata propriei morți pentru păcatele personale 

Dar după potop s a peria violenta asupra ființelor fii dar si mâncarea cărnii lor dar nu si a sângelui sângele fiind sălașul vieții omul având dreptul la a mânca carnea dar nu si viața lor accesul după conștiința transferul si accesul la  calitatile si puterile animalelor nefiind permis si nici violenta si chinul asupra animalelor pentru ca afectau asemănarea cu Dumnezeu a omului pentru ca Dumnezeu este dătător de viața si nu are nevoie si prin promisiune nu mai pierde pe nimeni cu excepția celor care se îndepărtează de Dumnezeu si dobândesc moartea drept consecință a propriilor fapte 

Suferinta durerea si chinul asupra vieții nu sunt admise de Dumnezeu dar renunțarea la un bun personal pentru a l împarți sau oferi ca dar sau semn al importantei lui Dumnezeu mai presus de toate bogățiile lumești la care putem renunța dar nu si la unirea cu Dumnezeu semn ca nu îl uitam pe Dumnezeu si nici importantă lui si nici faptul ca din ale lui Dumnezeu jertfeau si animalele tot a lui Dumnezeu erau arată nu chinul si violenta asupra animalului jertfit ci renunțarea la un animal de calitate si maloare economică si utila in hrănirea si munca zilnică pentru Dumnezeu dar si renunțarea la moartea acestei lumi si atașarea de viata cea de la Dumnezeu si ca la Dumnezeu chiar si ființele vii după sacrificii ajung după moarte acest lucru fiind o provocare pentru omul care nu crede ca la Dumnezeu animalele nu au suflet ele au viața si au alta importantă la Dumnezeu si alt rost decât omul care are rost unirea cu Dumnezeu animalul are rostul de calitate fizica si importantă in legătura ființelor vii lăsate cu un rost pe pământ 

Astfel vedem ca Dumnezeu nu admitea violenta asupra animalelor dar reprezentarea morții unui animal pentru reînnoirea unirii cu Dumnezeu avea Semnificația păstrării promisiunii in istoria a Mântuirii omului si reprimirii sale lângă Dumnezeu dar problema este ca omul a inteles in conștiința sa ca suferinta si moartea si renunțarea la aceasta lume prin aceste acte reale emoționale de despărțire de realitatea care ne tin Împătimiți in cele lumești si ne tin despărțiți de conștiința de a fi uniți cu Dumnezeu ne stau in calea Mântuirii si iertării păcatului strămoșești al neascultării si optării pentru a fi pătimași dorințele in loc sa fim uniți cu Dumnezeu si a ne bucura de slava si viața tuturor așa cum se bucura Dumnezeu 

De aceea unele locuri păstrează slava divina a grădinii raiului pentru ca nu îți dai seama ca mori pentru ca ajungi din rai in rai dar un om împătimit care nu are mântuirea si unirea cu Dumnezeu nu trăiește raiul si nu îl simte si nu îl recunoaște pe pământ 

Dumnezeule nu umbla ca un ciuban ieșit din minți după fiecare oaie nebuna care se arunca in desișul pădurii in gura lupului si sa vadă ca o mănâncă dar o așteaptă cu iubire si o întâmpina la marginea pădurii ba chiar si din iad i a scos pe Adam si eva din gura lupului păcatul lor si urma păcatului lor fiind șteargă de pe pământ si din moștenirea lumii prin iertare si botez prin cufundare in apa de ioan ei acceptau spălarea păcatului din trup pana la cap conștiința si rațiunea a lăsat o neatinsa la o curețe Dumnezeu 



P s  Vrancea  Vizantea  livezi la Dumnezeu când ajungi cu păcate asupra aproapelui pentru care aproapele nu te a iertat e mai greu sa te ierte Dumnezeu ca pentru păcatul tău se va osândi aproapele tău si pe tine nu are cum sa te ierte Dumnezeu fără iertarea aproapelui dar dacă tu ierți si Dumnezeu te iarta ca femeia care a fost adusă la judecata de Mântuitorul si nu a aruncat nimeni cu piatra ca la Dumnezeu pe pământ sunt scrise păcatele si dacă le iertam pe pământ raman apoi femeia care a fost salvata de la moarte e posibil sa fie femeia care a turnat Mir de înmormântare peste Mântuitorul știind ca o data ce a salvat o pe ea vina poate care asupra lui si el va fi cel osândit la moarte sau poate ea cu gândul ca doar Dumnezeu poate salva de la moarte nu l a miruit ca pe un mort ci ca pe un împărat si Dumnezeu fiind ungerea ca rege după Scripturi împărăția omului iertat împărăția păcătoșilor primiți in slava cereasca 

Dar cum se face cu omul care a fugit gol in toiul nopții când l au prins pe Iisus oamenii e omul prins in odihna ? Care era trezit din așternut ? Sau sunt pieile lui Adam de care l a dezbrăcat cu venirea iertării si Mântuirii ca sa se împlinească Scripturile sa fie pregătirea omului pentru botez de ce a fugit de rușinea proprie si s a ascuns ca Adam si a fugit de martiriu dar nimeni nu intelegea ce urmează sa se întâmple toți erau relaxați ca de sărbătoare c excepția celor care plănuiau relele pământului 

Cine a doar cel dezbrăcat pana la piele? Știm ca si Mântuitorului i au schimbat hainele si înainte de a urca pe cruce le au împărțit si mai era si omul de pe cale care nu avea nici o legătura cu crucificarea pur si simplu era un trecător necunoscut atât de salbataica era gloata de huligani ca nimic nu stătea in calea lor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu