duminică, 3 martie 2024

Pag 8

 48 de restante 

Omul îl cunoaște pe Dumnezeu prin chipul si asemănarea sa cu el din sine prin urmare cine are cipul lucrător in sine cunoaște pe Dumnezeu pe măsura lucrarii lui in chip si asemănare cu Dumnezeu. Deci definiția lui Dumnezeu se descopera  prin sine cel ce nu lucrează lucrarea lui Dumnezeu nu îl cunoaște si nu are cui sa ceara explicații decât lui Dumnezeu care face lucrător harul sau in oameni iar omul Răspunde prezentei sau lipsei lui Dumnezeu in sine prin credința pentru a face lucrător chipul si asemănarea lui Dumnezeu in sine prin lucrarea Scripturii si a bisericii unde Dumnezeu se afla sălășluit si așteaptă sa vina lucrători sa lucreze in via sa. 

Un duhovnic este  conștient de   chipul si asemănarea  sa cu Dumnezeu si a lucrarii harului din sine si observa căderile din chip si asemănare in păcatele celor ce se spovedesc. hristos ia asupra sa păcatele oamenilor spre Înviere așa cum si hristos s a explicat pe sine ca Mântuitor prin lucrarea si asemănarea cu Dumnezeu tatăl. De aceea si Dumnezeu treimic se explica tatăl -prin  lucrarea fiului asemănătoare cu a tatălui de la care purcede si duhul care lucrează întrebați-l si fiul iar duhul sau  mangaietorul trimis de fiul de la tatăl pentru împlinirea lucrarii fiului. Așa si omul lucrează prin asemănare si chip in lucrarea treimii

Omul care si a vândut voia liberă gândindu-se la câștig pierde activitatea fizica a unirii cu Dumnezeu. Virtuțile sunt activități ale asemănării cu Dumnezeu precum si libertatea Gândului care zboară către Dumnezeu când îl întâlnește fizic in fiara sa. Astăzi libertatea religiei este un drept ier renunțarea la acesta prin munca si in zile de sărbătoare sau care interzic apartenența si liberă participare la biserica in zile de sărbători îl opresc pe om de la participarea la sfintele taine care hrănesc si vindeca sufletul si trupul.

Virtutea sufletului trebuie cercetată pentru a nu cădea in pofte si ispite si pentru a se feri de ocări si manii prin răbdare si rugăciune si tărie in credința. Omul care se apropie de Dumnezeu isi poate schimba părerea despre lume dar potrivnicul nu uita slăbiciunile omului si nu îl va lasă mult timp sa se despartă de vechile obiceiuri. Nădejdea si gândul ca bucuriile lui Dumnezeu sunt veșnice iar ispitele sunt  trecătoare pe acest pământ si Dumnezeu nu îl lasă pe omul care se lupta cu ispitele sa îl răpună peste puteri ii da putere curaj si nădejde si tărie intru smerenie omului care a pornit pe calea Mântuirii. Grija pentru sănătatea trupului este ca grija pentru trup oar cei ce uita sa aibă grija de sănătatea trupului ignora si sănătatea sufletului

P s Dumnezeu este mare si luminat dar slujirea noastră este intru smerenia noastră iar Dumnezeu lucrează in simplitatea omului. Cel care crede la deține calități ale lui Dumnezeu sau este mai aproape de el decât alții pierde lucrarea harului pentru ca lui ii aparține doar credința sufletul si libertatea care nu se vor lua se la el si cu care va pleca la domnul de pe acest pământ si pe care le are de la naștere



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu