sâmbătă, 3 august 2024

Cap 2 cu 8

 48 de recuperări 

Credința crestina nu este o legislație sau un comportament social exclus din realitatea practica a vieții, credința este un stil de viața personal folositor societatii fără a cere societatii o acceptare a strictețea religioase creștine de aceea credința crestina nu este o religie care abuzează de îngăduință societatii si dar se desparte de căderile acesteia prin verticalitatea mărturisirii așa cum spune părinții se vor despărți de copii datorită faptului ca cel ce a descoperit calea dreptății nu dorește sa se despartă de adevar iar cel ce nu colunoaste adevarul nu poate face luc in inima sa lui Dumnezeu si dreptei credințe si din cauza aceasta va intra in conflict si dezbinare cu mărturisitorul dreptei credințe

Si păcatul

Meu înaintea mea este pururea cu gândul asta sa nu mai faci păcatele ca peste tot când vei fi înaintea lui Dumnezeu pocăință dreapta pe măsura păcatului este obligatoriu sa te însoțească după spovedanie poate îți este de folos sa îl pomenești ca fapta pentru a nu îl trai si frânge încă oa data inima ta cu patima la care ai fost parte si cere de la Dumnezeu vindecarea ca mai înainte pentru a merge pe calea cea dreapta si inima ta sa fie toată viața franta pentru păcatele tale dar vindecata cu mila si iubirea lui Dumnezeu si roagă te sa se milostivească si pentru toate păcatele celor cu care ai fost ca toată urma păcatului tău in lume sa fie vindecata si șteargă de pe fata pământului si dreapta pocainta sa rămână doar in inima ta iar a celor pe care i ai împins la păcat sa o vindece Dumnezeu de traumele su urmările păcatului

Păcatele raman  in om ca o ancora si lanțuri care îl țin pe om departe de urcusul spre Dumnezeu Dumnezeu dezleagă vindeca si iarta dar numic nu le șterge din memorie si vei trai cu ele pana la moarte deci in cine te încetezi când te dai la păcat ca ți le va șterge când Dumnezeu nu are o bagheta magica cu care scoate păcatele din om de aceea pocăință si smerenia pentru păcatele tale te vor însoțit pe calea spre Dumnezeu si tainica si neștiuta e lucrarea de iertare si dezlegare de păcat iar preotul care dezleagă fără canon cum îl pui in cârca lui când abia tu poți sa ți le care cum a reușit desfrânate sa iubească atât de mult pe Dumnezeu când si Dumnezeu a dezlegări de păcatele ei nu cu necurăție punea Mir si lacrimi cu cu recunoștință pentru marea lui îndurare pentru iertarea si dezlegarea păcatelor ei

Fugind de amintirea si fapta păcatului fugi si de pedeapsa lui Dumnezeu dar si de frica de a retrăi păcatul si de a te face încă o data vinovat de săvârșirea lui dar mergând înainte la conștiința care ți a spus sa nu faci   păcatul încearcă sa mergi pe calea care dorea conștiința sa te duci si sa rămâi cu pocăință ca păcatul e făcut si doar Dumnezeu te mai vindeca de rana faptul ca in firea ta trăiește când îți aduci aminte de păcat doar Dumnezeu te poate aduce pe calea cea dreapta a vindecării prin pocăință 

Ce au vrut când au cerut sa stea de a dreapta si de a stânga ca au văzut ca hristos era faimos si respectat si credeau despre el multe dar el este fiul lui Dumnezeu si împlinește voia tatălui de a sluji tatălui aducând oamenii in sânul tatălui pana la jertfa pe cruce a făcut ascultare si a adus lumea prin moartea de care s au îmbolnăvit la Înviere si i a luat după el iar cei ce au slujit lui hristos cu ascultare deplina a fost feciara Maria care după cuvânt a lăsat taina sa lucreze in credința ei si ioan Botezătorul care a luptat împotriva păcatului pana la moarte  iar botezul cu care s au botezat a fost ca ioan a văzut rezultatul doriți sale de a fi mărit lângă Dumnezeu fără vrednicie prin rasplata apocalipsei pentru cei nevrednici iar Iacob a fost arhiepiscop la Ierusalim dar a suferit Trădarea poporului ales ca Mântuitorul de pe urma luinirod

Așa cum o pastila își face efectul la interior dar dacă ei ceva împotriva sau nu o iei la timp nu își mai face efectul sau e chiar dăunătoare așa si lucrările duhovnicesti daca le scoți la vedere sau le faci fără binecuvântare  își pierd efectul vindecător si in loc de antidot pentru patimi lucrarea lor starneste  alte patimi mai vătămătoare 

Dacă Dumnezeu este in ascuns si in taina toate poruncile lui post rugăciune si milostenie fa le tot in ascuns ca natura lucrărilor pentru Dumnezeu sa fie tainice așa cum si Dumnezeu este si lucrează in ajutorul tău ca sa nu îți ei rasplata de la oameni pentru o lucrare la care Dumnezeu te a ajutat si ți a dat binecuvântare pentru ca nimeni nu vede tainica lucrare a lui Dumnezeu din faptele oamenilor de aceea in fata bisericilor uneori nu sunt cerșetori pentru ca cineva in taina a avut grija de ei si nu mai stau ca lazar cel neajutorat la pragul bogatului cum lăudam bogatii in biserica când la USA bisericii e plin de săraci nemiluit

Dacă te ostenești pentru o fapta buna ce rost mai are sa irosești atâta munca nu o singura vorba mincinoasa cu care te mândrești pentru o lucrare la care spor l ai primit de la Dumnezeu si el a muncit mai mult decât tine care doar cu voința si cu rugăciunea la Dumnezeu pentru ajutor te ai ostenit

Spovedania ara si curată sufletul împărtășirea este semănarea cuvântului si trăire după Dumnezeu eate îngrijirea si odraslirea cuvântului iar sărbătorile sunt ploi binecuvântate si la vreme pentru rodul băgat al cuvântului de aceea cel care caută pe Dumnezeu in afara bisericii nu rodește sufletul sau fără tainele curățitoare ale bisericii si împărăția cerului nu se deschide in inima sa pentru amintea Împăratul slavei de aceea desțelenirea sufletului de patimile pe care le consideram folositoare si pe care le îngăduie duhul lumesc precum desfranarea lăcomia ura disprețul avortul si toate răutățile pământului nu sunt dătătoare de viața si nu au ce caută in sufletul omului pentru ca Dumnezeu nu intra in casa desfranatelor sa in casa de pariuri decât dacă cineva vrea sa iasă de acolo si nu poate pentru ca e legat cu lanțurile patimilor si a conștiinței si puterii Al-Arabiya si orbite de aceasta lume care le îngăduie pe toate si se leapădă de toate darurile lui Dumnezeu in schimbul plăcerilor trecătoare si vătămătoare omul fiind orbit de sclipirea păcătoasa a lumii si nu mai dorește sa se oateneasca pentru împărăția cerurilor in lucrarea virtuților pentru moștenirea  Mântuirii din viața de apoi si nu mai simte bucurie împreuna lucrarii pentru bunăstarea duhovniceasca a aproapelui dobândită din practicarea virtuților

Dacă te a iertat Dumnezeu de păcat nu te mai gândi la se ai dobândit prin păcat ci la conștiința care trebuia sa te oprească de la păcat dorind starea de curăție dinaintea păcatului si la calea pocaintei cu frângerea de inima pentru a te ridica din păcat pentru a rămâne smerit pe calea cea dreapta si anu te ridica pe calea mândriei cea pierzătoare care te scoate de pe calea vredniciei tale si te rataceste pe cau care nu duc la Dumnezeu dacă ridic capul si privirea de la cărarea cea dreapta si cauți înălțimi care nu duc la Dumnezeu

De aceea fecioria este curăția conștiinței curate si cuvântul si judecata curat al lui dumnezeu mintea omului fiecare păcat alterând conștiința mintea si trupul cu moartea la care a compromis si consimțit conștiința aste fecioria maicii domnului a rămas si judecata domnului curată in firea ei si a născut fără dureri asta însemnând ca durerea femeilor e ca sa nu se creadă ele purtătoare si dătătoare de viața ci prin naștere însuși conștiința lor se îndoiește de pericolul nașterii asupra vieții lor la naștere durerea naște in femeie frica de moarte pe care eva nu a avut o când s a lăsat ispitită sa primească moartea in trupul ei si in firea umană iar bărbatul supunându se femeii si luând si el moartea l a lăsat cu conștiința ca trebuie sa aibă grija de judecata femeii si sa fie stapan si îngrijitor peste ea așa cum Dumnezeu locuiește este stapan si sfințește biserica spre bine este stapan peste biserica nu spre a o face roaba si slujitoare ci împărăteasa îngrijitoare si stăpânitoare peste casa grădina copii si vistierie si viața sa așa cum diserica este curată când asculta de Dumnezeu așa si femeia este slăbită si lăudata când are virtuți de femeie vrednica de a Împărați cu virtuți in casa unui bărbat iar de va umbla in sălbăticie si neascultare va primi ceea ce caută risipire izgonirea si dispreț pana își va împlini iubirea si îndatorirea de stăpâna vrednica a casei bărbatului iar bărbatul primește vrednicia din iubirea bărbăția si fidelitatea cu care își ocrotește familia ca se spune cel ce dorește sa fie stapan sa slujească si cu cât va sluji mai mult cu atât mai mare si abundenta ii va fi gospodăria dacă slujba lui va merge pe calea cea dătătoare de viața a lui Dumnezeu si nu va umbla in calea Risipirii si a pierzarii harului si binecuvântării  de la Dumnezeu 

Adam si eva ai primit otrava morții când au mancat prin neascultare dar au murit cu adevărat când au conștientizat ca au greșit nu au fugit la Dumnezeu sa ii vindece si nu au cerut de la Dumnezeu vindecare ba ai încercat sa se vindece încercând sa se dezvinovățească de faptul împlinit judecând si împingând la moarte pe cel prin care le a venit ispita ei fiind cei ce nu au inteles ca conștiința lor le a spus ce se va întâmpla adică glasul lui Dumnezeu din om asemănarea omului cu Dumnezeu care mai apoi a foat robita de păcat nu s au întors spre greșeala lor spre a o izgoni de la sine ci au acceptat o in sine si s au ascuns de Dumnezeu nu au venit ca un copil lovit la Dumnezeu sa se vindece iar după otrava si după primirea in sine si otrăvirea reciproca cu parând pe celălalt de greșeala la care a consimțit si trupul a început sa se decline sub acțiunea morții si natura nu mai recunoștea voia lui Dumnezeu din om si a început sa se îndrepte si ea spre neascultare împotrivire si moarte fără un grădinar grijuliu si îndumnezeire cu voia dătătoare si purtătoare de viața a lui Dumnezeu 

Acea trâmbița va chema si viața din oameni si drepții vor învia fără slăbiciunile trupului având in ei doar viața ce curată pe care Dumnezeu ne a înzestrat prin creație si de la naștere 

Așa cum la anumite sunete sau vibrații animalele si Insectele sunt sensibile si reacționează diferit așa la trâmbița judecății de apoi toate răutățile omului vor ieși la judecata pentru a fi cernite de judecător si cele bune vor merge in rai iar cele rele vor fi aruncate in focul veșnic si astăzi vedem ca unele reclame sau filme folosesc imagini culor si simboluri pentru a scoate la iveală din om ce e mai rău poftele pornirile dorințele si le folosesc pentru a controla oamenii si a i face robi controlând si oferind dorințele oamenilor indatorinduse muncind si Trăind pentru satisfacerea poftelor

La mustrarea cea dreapta de conștiința dinainte de păcat sa te intorci ca de acolo a plecat judecata cea dreapta si cu acel gând sa te intorci ca sa știi greșeala in care te ai avântat de buna voie știind cu ce gând ai de gând sa greșești înaintea lui Dumnezeu si a aproapelui si ce porunca ai încălcat si la ce părinte sa te intorci ca sa te ierte de păcatul tău

Alexandru macedon cel mare stătea cu mâinile goale afara din sicriupentru ca imperiul lui nu sa format doar cu puterea mâinilor ci cu puterea entuziasmului de a se alătura unui imperiu puternic si de a fi puternici împreuna si de a îmbrățișă valorile pare îl fac puternica s a format cu îmbrățisarea lui si cu recunoștință celor care au fost primiți in imperiu ca cetățeni ai unei mărețe civilizații 

Dumnezeu o data s a jertfit iar păcatele tale le ai pus pe cruce cu el deci când vezi pe Dumnezeu pe cruce si păcatele tale atârna acolo pentru a fi iertate iar dacă ai reușit sa iei iertare de la Dumnezeu pentru vrăjmașii tai tot Dumnezeu este cel ce a luat asupra lui rușinea înaintea vrăjmașilor tai deci când mergi la Dumnezeu mergi cu recunoștință pentru toate poverile care ți le poarta ca to sa vii la el curat si cu inima împăcată deci de ești curat fii recunoscător lui Dumnezeu care ți le a spălat si nu uita de unde te a scos si pentruniubirea pe care o pare pentru tine personală ca nu oricine ar face aceste fapte pentru tine fii personal recunoscător su nu te mândri cu curăția de la Dumnezeu ca își va lua harul Dumnezeu de la tine si vei avea asupra ta cele mai dinainte plus Trădarea iertării iubirii si bunătăți lui Dumnezeu deci nu fi fățarnic si roagă pe Dumnezeu si pentru milostivirra catre aproapele tău care are nevoie de aceeași milostivirr care a arătat o si ți-e dacă pocăință si frica de aproapele te ajuta sa te rogi si sa te smerește înaintea lui Dumnezeu sfătuiește te cu Dumnezeu sa îți dea cele de folos iar tu sa fii recunoscător pentru toate darurile sale 

Te pocaiesti pentru păcate mai mult de frica oamenilor decât de frica de Dumnezeu prea multă încrederea in mila si iertarea lui Dumnezeu fără pocăință părere de rău smerenie si umilința pentru îndrăzneala de a l trăda pe Dumnezeu care iarta păcatele prin patima si jertfa sa ca pana la Întrupare toți se duceau in iad dar prin patimile sale pentru păcatele oamenilor ca orice păcat provoacă o durere si o despărțire de Dumnezeu iar Dumnezeu le a luat asupra sa prin jertfa pentru a le ierta deci gândește te la patima lui Dumnezeu din cauza păcatelor tale cu care vii la Dumnezeu sa te ierte si ii ceri sa stea pe cruce pentru a te ierta pe tine si a te face vrednic de iubirea si primirea in sânul raiului unde drepții văd pe Dumnezeu si se împărtășesc de bucuria cea dreapta  desăvârșita si fără de păcat a vietii

Pentru Sora  si fratele nedreptatit in domnul .  iertare de vrăjmas si nedreptate de la domnul pacea si liniște in inima  binecuvântare in viața sa si iertare de păcate iar pentru soție dezlegare si iertare toate cele asemenea pentru a găsi in inima sa pace si deplina iubire curată de la domnul in familie 

Așa cum Alexandru a lăsat mâinile goale afara din sicriu a arătat ca celor ce vor veni SUA el sa nu se lipească de avuții pentru ca el nu s a îmbogățit pentru a le lua cu el ci a îmbogățit lumea a întărit o cu Cetăți cu arta si cultura si a unit o si îmbogățit o in valori pace si unitate iar imperiul lui era a acelora ce își doreau sa facă parte din marele imperiu de valori culturale si sa se îmbogățească si sa își îmbogățească cele ale sale cu valori astfel valorificând ale sale uninduse cu cei ce puneau valoare pe cultura comunicare si libertate de mișcare lăsând nimicnicia vrăjmășiei care sărăcește popoarele la o parte astfel îmbogățind oamenii imperiul devenea mai bogat saracindul imperiul se dărâma ca un castel de nisip fără unitate valori si structura culturală de aceea si Dumnezeu acuza pe fățarnici farisei si pe bogați pana ce nu vor imparti averile lor si se vor împărtăși de adevăratele valor care sunt buna înțelegere între oameni la baza căreia sta si legea lui Dumnezeu si iubirea sa in lume nu vor fi Fericiți de pe urma bogățiilor lor ci vor vana vânt si nu vor vedea pe lazar in pragul lor dar vor vedea ce a câștigat in inima sa in viața de apoi când toate se vor arată pe fata cu dreptate

Fățărnicia fariseilor si a cărturarilor este aceeași cu a celor care critica preoții biserica si religia fără sa vadă ca Civilizația nu are nici o regula pentru a respecta si a promova si a menține binele in lume iar biserica este obligată sa mărturisească iubirea si sa nu se lepede de ia chiar cubpretul vieții

Fără hristos nu este mântuire pentru ca dumnezeu a dovedit prin prezenta si jertfa sa pana unde duce dragostea si iubirea lui dumnezeu pentru noi si care este datoria noastră si pana unde sa iubim după exemplul si prin dumnezeu aproapele  precum si Adam știa ca va muri si ca a si murit mâncând din fructul oprit dar in loc sa ceara iertare a încercat sa scape de moarte dând vina pe eva trădând iubirea fata de ia dând morții pe cea din trupul lui nici iubire nu a arătat dar si eva nu a luat asupra ei vina si a aruncat o si a nu a acceptat in sinea ei vina cerând remediu si vindecarea de moarte antidotul ci a dat vina pe Creația lui dumnezeu si ordinea lui si libertatea gândirii care a lăsat o dumnezeu in fire pentru a face binele de aceea dumnezeu a arătat ca el este vindecătorul de moartea neascultării si el ascultând de tatăl luând asupra sa moartea ca sa calce cu moartea omorând moartea pe ea si sa vindece omul de moarte așa si noi sa ascultam de fiul lui dumnezeu si sa accepta viața si vindecarea de păcate si de moarte in viața noastră ca sa ne mantuim

 Dumnezeu a îngăduit sa plece necurați in porci pentru ca îndeletnicirea cu porcii era tot o nelegiuire a acelor oameni deci necazul celui ce face nelegiuiri nu e necaz ci o izbăvire de răul ci care se îndeletnicea si la care nu dorea sa renunțe 

Cu smerenia si ascultarea maicii domnului a vindecat neascultarea Evei

Credința nădejdea si dragostea in Dumnezeu

Îmbrăcămintea pentru nunta este iubirea care se identifica cu iubirea lui Dumnezeu de la Dumnezeu si pentru Dumnezeu

Omul care păcătuiește caută iubire fericire si împlinire dar egoista pentru el si fără consecințe rapița de la aproapele si de scurta durata pana la împlinire pentru ca nu este împărtășită cu consens si o data oferită nu primește numic înapoi decât roadele trădării si a înșelați toate aceste feluri de iubire le oferă Dumnezeu dar sincer împărtășite de comun acord si înveșnicit prin legătura tainei acestea sunt dătătoare si implinitoare in viața fiecare in parte transformând si înmulțind iubirea fără înșelare cu sinceritate si cu desavarsire

Sora  in domnul . v . a . r c . t l a e cu iertare de vrăjmășie si pacea in inima  de la domnul 

Dragostea nu moare nici o data dacă ai ajuns sa iubești iubește ca pe o sora si pe frate si Dumnezeu va veni cu celelalte daruri ale sale iertare vindecare liniște si pace

Precum vântul care face suprafața apei sa vibreze

Vibrații care fac propulsia nebănuit de ușoară

O mașina care are in luc de capota si motor un pian 

Stabilizatoare ca zimți cozii unui peste in funcție de senzorul din primul restul sa reacționeze ca un miriapode si toate ca plutească precum viteza unui ton care ca un singur corp Mușchii lui propulsează cu viteze uimitoare

Sa facem masa sa vina si parintele sa ne iertam sa facem daruri si sa împlinească dumbezeunprin părinte iertarea si pacea între noi

Câte o data cel mai mare păcat de care ai nevoie sa fii iertat e cel mare din fata ta de care nu poți sa îl vezi pe Dumnezeu nu uita ca cu același păcat si povara ai greșit si soției si ei trebuie sa ii imbunezi inima si sa o ieșit sde toate lale sale pentru a merge împreuna curați la Dumnezeu gândește cât de adânc a pătruns spovedania ca te a vindecat de ura pentru iubirea necurată  care te bântuie de mult mai mult timp 

Atunci vabtrebui sa îl rogi pe Dumnezeu numai cu cuvântul sa ajunga iertarea acolo unde ai greșit si domnul va caută si va găsi o cale sa ajunga si in adâncul inimii tale si a aceluia căruia i ai greșit si sa ierte păcatele știute si neștiute din sufletele celor care le ai greșit toate ca sa nu mai rămână nici judecata nedreapta in inima ta

Dacă te duci departe de la fata lui Dumnezeu ca sa păcătuiești departe va trebui sa ceri iertare si împăcare ca Dumnezeu sa te primească înapoi ca de departe vei simți umbra care te desparte de Dumnezeu si in ascunzișurile inimii tale cu care ai gândit ca îl înșeli pe Dumnezeu acolo va trebui sa faci curat ca Dumnezeu sa lumineze camerele tale cele tainice pentru a te primi cu inima curată si a te dezlega de păcatele tale si a te curați cu totul pentru a primi fără osândă pe Dumnezeu dar ce vei face dacă nu mai știi sa te intorci pe calea pe care ai păcătuit pentru a caută curățirea de păcate 

Sămânță pe piatra este rugăciunea celui ce pomenește răul oferă încredere lui Dumnezeu ca cel ce are rămășag împotriva ta Dumnezeu sa ii imbuneze inima cu dragoste si inima curată către Dumnezeu si sa ii ierte si lui Greșelile cu tine si bucuria iubirii si libertatii lui Dumnezeu si de la Dumnezeu sa îl însoțească in viața si inima sa

Dacă iubirea iarta si răbda iarta si tu  pe cei care nu au nici un motiv sa te ierte si iubește împreuna cu Dumnezeu sufletele lor pentru ca Dumnezeu sa reverse iubirea lui si sa afle putere si eliberare si iertare in sufletele lor si iubind împreuna cu Dumnezeu roa gate sa nu greșești si sa te îndepărtezi de dreapta credința cale ai adevar eliberat fiind de povara lor ia povara iubirii asupra ta si oferă o lui Dumnezeu spre vindecare si așezare de pe calea greșita pe calea dreapta si privegheaza cu mintea sa nu îți cada in egoismul cu care ai greșit prima oară

 Roagă te ca iubirea lui Dumnezeu cea iertătoare sa umple inimile celor cărara le ai greșit si sa primească dezlegare si ușurări si liniștea iubirii lui Dumnezeu pentru a i elibera de păcatul si nedreptatea care ai făcut o asupra lor si sa primească in loc bucuria iertării si iubirea si credința si înțelegerea ca in locul Nedreptăți Dumnezeu poate izvora iubire si credința si iertare mult mai folositoare in viața decât starea de neputința înaintea râului din viața

Călugării au inteles desăvârșirea lui Dumnezeu si au ales legământul de a nu mai cădea din apropierea de Dumnezeu

Prin credința martirii au inteles datoria de a face porunca lui Dumnezeu in aceasta lume iar când in calea lor a apărut in obstacol care i a oprit din datoria de a fi creștin au mărturisit si au trecut cu datoria si continuitatea de a fi creștin in viața veșnica in aceasta viața a fi necreștină intrând in imposibilitatea rostului vieții pe pământ 

Credința si rugăciunea la Cleopa

Credința este izvorul prin care mintea înțelege ordinea lui Dumnezeu in lume revelata in sfintele Scripturi ea este calea înțelegerii lui Dumnezeu si a rostului vieții si a omului in lume alături de efortul rugăciunii credința zboară spre înțelegerea tainelor lui Dumnezeu alături de dezpovararea grijilor si greutăților lumești prin post credința ușurează si luminează mintea spre înțelegerea si vederea lui Dumnezeu credința este calea pe care Dumnezeu ne găsește si ne ridica din orbirea si întunericul neștiinței ce acoperă lumea ca o ceata a rătăcirii si necunostintei lui Dumnezeu

Dumnezeu nu a rămas pe pământ pentru ca este datoria omului sa indumnezeiasca pământul prin unirea cu dumneze ca sa fie una cu Dumnezeu precum tatăl si fiul una sunt nu l a părăsit pe Dumnezeu ci i a lăsat tot spațiul pentru a se dezvolta liber spre îndumnezeire 

Lucrul e care îl faci spre apropierea lui Dumnezeu nu îl fa spre agonisire ci trăiește ca pe o continua viețuire cu Dumnezeu munca pentru Dumnezeu fa o ca pe o încălzire pentru împreuna viețuire in cuvântul gândul si taina lui Dumnezeu deci ostenește te nu pentru a agonisi in neștiința cinpentru a prelungi prezenta lui Dumnezeu in viața ta si a i oferi ocazii lui Dumnezeu sa îți aducă in cale fapte dar si mărturisiri pentru a te bucura de dumnezeul cel viu din viața ta deci cu orice cuvânt si fapta păstrează l pe Dumnezeu in inima ta si nu renunța la el de frica de a l mărturisi sau de frica de a pierde ceva din viața trecătoare 

Irod cel mare si Irod Antipa au făcut doua nelegiuiri au lăcomit pentru împărăția si pofta lor si au căutat sa șteargă urmele si voia lui Dumnezeu dar viața trece ca o singura clipa si pentru o singura clipa nu se merita sa cindem veșnicia ca pentru o clipa renunțam la ce ni se pare mai valoros decât împărăția cerurilor si toată viața o vom trai in mustrarea ca pentru o clipa am renunțat la vesnicie

Calea spre Dumnezeu este strâmtă pentru ca a merge pe ea îți trebuie un singur lucru iar acela este bunătatea iar me p-alea cea larga se cara toate poverile lumii si duce la pierzare si osteneala fără silos pe calea cea dreapta merge doar sufletul golit de patimi fără compromisuri si bagaje a sa cum a venit pe lume gol si curat aducând cu el bogăția adunata din aceasta lume care a trimis o mai înainte de vreme in cer cu el luând doar poverile păcatelor bagajele binelui se duc direct in cer nu are de ce le cara cu el de aceea si dărnicia moștenirii nu îl mai leagă cu mimic de pământ si pleacă liber ca o pasare ușoară spre cer su nu are nevoie de o poarta mare si de viteza

Pentru ca usturimea sufletului despovărat îl merge singur spre mântuire

 Preotul sufla asupra uleiului sau a oamenilor sau a apei pentru a se sfinți așa cum Dumnezeu a suflat in om fiara chipul si asemănarea așa si preotul sfințește si da ordinea sfințeniei si separarea si deosebirea de cele firești a celor sfințite care au primit sa fie purtătoare de sfințenie cu scopul de a sfinți cele de care vor fi atinse 

Maica domnului este rai cuvântătorii pentru ca ea primind grijacelor care se roagă la ea ca maica a lui Dumnezeu si Dumnezeu primindu o pe ea ca maica si ca fecioara slujitoare asculta de ea iar ea devine purtătoare de grija si de raibpentru cei ce se lasă in grija maicii domnului si in ascultarea de ea ca de o maica si poarta a raiului prin care mântuirea avenir in lume si prin care oamenii merg spre mântuire 

Maica domnului întreit curată pentru tatăl fiica pentru fiul maica si pentru duhul sfânt fecioara lui Dumnezeu a rămas si cu trupul si cu mintea si cu duhul citată si fecioara si lui Dumnezeu s a dedicat si cu fecioria si ca maica si ca fiica

A sluji lui Dumnezeu înseamnă a Împărați cu Dumnezeu deci cu fiecare bine pe care îl faci Primești in grija mostenire spre grija din Creația lui Dumnezeu de aceea a mai spus cine dorește sa stăpânească si sa fie întâi sa slujească sa fie purtător de grija sa aibă in grija buna viețuire a mai multora din jur deci ma măsura dărniciei si mărinimiei pe aceeași măsura te faci slujitor si purtător de grija cu cât slujești mai mult si cu spor si munca cu atât ajungi sa ai grija de lucrarea lui Dumnezeu si sa fii vistiernic bogățiilor lui adică a celor ce au nevoie de Dumnezeu tu sa fii dărnicia lui Dumnezeu si implinitorul voii lui si voia lui o găsești in Scriptura si Creația lui se hrănește cu dătătoare de viața Scriptura deci chipul lucrarii din Scriptura e același chip cu lucrarea din natura viața si creație o singura lucrare e Dumnezeu si aceeași in toată Creația sa

Cel drept cade de șapte ori si se școala iar pe cel nedrept nimeni nu îl va ajuta sa se ridice de aceea si pe calea lui Dumnezeu ajutorul este nemărginit in necazurile vieții când te afli pe urcusul duhovnicesc si voința primește de la Dumnezeu întărire dar cel care pleacă cu gând viclean gândurile lui vor ieși la iveală când va calcă pe calea cea dreapta spre hristos si nu va primi ajutor sa sporească ci va rămâne pana unde mintea îl va duce

Când mărturisești planurile tale iei de la Dumnezeu nădejdea si ajutorul si o înfățișezi oamenilor care nu au nici un interes sa îți fie de folos pentru cele ce doar Dumnezeu te poate întări si face vrednic nu uita ca de la Dumnezeu sunt vrednicia care ai dobândit o prin spor si ajutor ai întărire de la el pentru rugăciunile si sfaturile de la Dumnezeu fii ascultător de Dumnezeu si păstrează smerenia slujirii ascultării si ajutorului primit de la Dumnezeu ca sa nu cazi de pe scara pe care Dumnezeu ți o ridica spre ale sale 

De vrei sa mergi pe calea dreptății nu strica trupul tău pentru ca va trebui sa îl aduci jertfa lui Dumnezeu si precum jertfa lui Cain cea stricata Dumnezeu nu o va primi si nu va asculta rugăciunea ta ci urmează calea lui Abel si dun tot sporul tău cele mai frumoase si mai curate roade sa le aduci lui Dumnezeu 

De asemenea nu spune planul tău si nu lua in ras candvte va întreba cineva de Dumnezeu ca atunci vei lua numele lui Dumnezeu in ras si păcat vei avea ca nu ai mărturisit in fata celor ce te ispitesc si nici nu ai avut inima curată si cum l ai desconsiderat pe Dumnezeu si el te va desconsidera când in vei caută nu spune tainele tale pentru ca nu vei mai primi ajutor spre împlinirea lor si nu desnadajdui înainte de ultimul moment in care te poate ajuta Dumnezeu 

La schimbare s a arătat sfatul si împlinirea legii lui moise si reînnoirea credinței autentice a lui Ilie deci nu șterge legea veche ci o împlinește si o indumnezeieste o increstineaza la rugăciune se afla si in grădina si ucenicii cu firea lor omeneasca slaba tot greu de somn cădeau in neveghere in timp ce Dumnezeu se ruga si se sfătuia cu Dumnezeu pentru împlinirea celor ce trebuiau sa se împlinească pentru ca o data s a făcut întruparea si in timp si ireversibila si nerepetabile a fost părtinirea moartea si învierea in prezentul acestei istorii pe care o trăim deci ceea ce facem sa facem spre împlinire o data cu desavarsire si irepetabil si la timpul potrivit

La schimbarea la fata s a arătat ca Dumnezeu stăpânește si vii si morții  deci grea la înțelegere si greoaie la mișcare este inima mintea si conștiința omului la trăirea nașterii mostii si a învierii ca trebuie sa trecem prin necazurile si durerea si suferinta si moartea si părtinirea necredinței

Schimbarea la fata s a făcut in timpul rugăciunii lui Dumnezeu si rugăciunea a luat chip văzut când Ilie cel din cer viu si moise cel dintre cei morți care a rămas la granița țării sfinte au venit la hristos si se sfatuiau pentru ca Dumnezeu era pe calea spre pătimire si știa ce avea sa se întâmple si a arătat apostolilor slava dumnezeirii prin schimbarea la fața si tatăl din cer care marturisea ca el este fiul lui de el sa asculte aici trebuie sa pătrundem prin înțelegere si credința si dumnezeirea fiului si a tatălui dar si nașterea fiului in lume si nedespatrtirea treimii dar si firea umană luată de fiul pentru a muri cu ea si pentru a învia cu ea pentru mântuirea lumii  deci la schimbare s a arătați si lumea cereasca si lumea osandita a morții iar Peteu dorea sa facă trei colibe pentru a uni cele văzute si pentru a conserva starea de sfințenie si prezenta a lui Dumnezeu întreit sar si a cerului si a  sfinților legati afara din rai de după moarte trăită 

Vedem si starea sufletului prin fericiri se schimba când umblam pe calea lui Dumnezeu su muncind sau lucrând sau făcând exerciții corpul eliberează endorfine care oferă starea de bunăvoie dar sa nu cădem in ideologii extremiste forțând aproapele la munca pentru libertate si este un îndemn personal si autodeterminare prin care fiecare om ajunge prin determinare liberă voința si la desăvârșirea personală in scopului pe calea  Mântuirii evitând devierile de determinare a omului sa muncească in scopuri obscure fără de folos care sunt defapt o robie ascunsa dar robia de bunăvoie pentru buna lucrare in hristos aduce desavarsire urmând calea cea dreapta a desăvârșirii

Din povestea cu preotul care din greșeala făcea Liturghierului pentru un mort  pentru fratele sau pierdut si luat rob si la slujba era eliberat din legăturile robiei vedem ca nu doar din iad eliberam pe cei pomeniți ci si din robia iadului pe care îl punem asupra aproapelui nostru toate supărările si nedreptățile Greșelile  si îndatorirea  si păcatele asupra aproapelui sunt ca un iad in care închidem pe aproapele si așa se adeverește si legăturile iadului si felul cu care patimile ne înrobesc si felul chinurilor din viața de apoi dar si puterea reala cu care ne eliberează Dumnezeu si lucrarea lui Dumnezeu pe care trebuie sa o lucram pentru a ne mântui si a face aceasta viața asemănătoare cu libertatea raiului 

De aceea e bine sa pomenim aproapele si pe cei ce i am supărat la rugăciune Maslu si la preot pentru dezlegare 

Indolent fără circumstanțe atenuante o greșeala intenționată fără conștiința consecințelor 

Ioan s a învredniciți fi numit fiul maicii domnului arătând ca alt fiu nu mai avea fecioara Maria si ca singurlul in grija căruia putea fi dat si care nu a murit muceniceste pentru ca nu a fugit de moartea pe cruce când hristos a fost răstignit dar si lui i a fost încredințata înțelegerea cea tainica a lui Dumnezeu si el trăia in hristos si intelegea taina maicii lui Dumnezeu pururea fecioara Maria

P s sfârșit si lui Dumnezeu slava 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu