duminică, 25 august 2024

3 cu 1

 48 de zile libere

Așa cum lumina schimbării la fata este nemateriala iar Arhanghelii au aripi si la picioare pentru a sta in proximitatea lui dumneze protejați dovedesc aripile credinței care ii țin pe calea cea dreapta căderea de pe cale fiin frângerea aripilor credinței fără de care cădem in focul cel veșnic al lipsei vieții care își cere de la noi dreapta rânduiala a ordinii creatiei lui Dumnezeu e ca un mers împotriva vântului viscolului sau a unei ape învârtoșare lucrarea împotriva firii este un chin si o îndreptare către moarte

Atunci când omul își păstrează dreapta credința deasupra furtunii de păcate întreținută de cei prinși in ispitele vieții el se aseamănă ca uleiul care nu se amesteca in apa si plutești deasupra ei astfel si Mântuitorul după minunea înmulțirii pâinii adică unui ospăț al unor mulțimi nu a fost cuprins de ispitele lumii nici când s a aflat satul de nevoile lumești ci păstrând in inima sa curăția rugăciunii mergea cu liniște curaj credința si nădejde deasupra îndestulării lumii după care fug ca o furtuna cei ce umbla cu nesaț după nevoile lumești si chiar singur intr o lume cuprinsă si învăluită din toate părțile de furtuna vremurilor cel credincios va părea ca străin si in afara păcatelor  călcând cu statornicia dreptei credințe pe calea sa pana la malul acestei vieti iar cel care dorește sa treacă prin lume fără a fi atins de păcate trebuie doar sa ceara asta de la Dumnezeu puterea o da Dumnezeu dar credința statornicia si încrederea in Dumnezeu este cea care ne tine deasupra valurilor dar gândul ca toți fac asta si este acceptat convențional ne afunda in tumultul păcatelor si doar strigarea după dumneze si acceptarea mustrări lui ne va salva cu fermitate si promptitudine înainte de a fi prea târziu

Dumnezeu nici moartea nu a răpus o cu o putere dumnezeiască ieșită din rostul lumii ci a învins moartea si a înviat pentru ca a murit a trăit si s a născut fără de păcat  poate de aceea nici Adam nu cunoștea goliciunea lui înainte de cădere datorită lipsei păcatului poate si mireasma sfinților arată mireasma  raiului

Cel mai bun judecător este cel ce se judeca pe sine conștiința știe la ce distanță se afla de Dumnezeu si conștiința neîmpăcată nu se poate apropia de Dumnezeu pentru a trai in liniștea lui Dumnezeu deci dacă cei prigoniți pentru dreptate sunt împăcări ca au rămas împreuna cu Dumnezeu atunci când judecătorii te lauda nu calcă pe cuvântul conștiinței care spune adevarul despre tine 

Maica domnului a rămas fecioara pentru curăția ei si ca sa arate ca focul cel destins al iadului mistuiește pe cei păcătoși din cauza necurăție lor iar pe cei curați Dumnezeu sălășluiește ca o văpaia dătătoare de viața așa si in maica domnului hristos nu a stricat curăția ei ci ca un dătător de viața a răsărit din ea si a numit o fecioara si mașina si USA încuiată prin care a intrat mântuirea in lume si ca o maica l a crescut pe Dumnezeu ca om si a suferit pentru suferinta lui cea de buna voie luată asupra sa pentru mântuirea lumii si pentrunplabtarea in lumii a bobului de grâu din care a răsărit biserica vita de vie cea dătătoare de viața pe care a altoiți Dumnezeu in lume pentru a se da lumii spre mâncare dătătoare de viața

Chipul si asemănarea cu Dumnezeu o avem după dar nu după fire ca fiul in sfanta treime deci un dar este lucrător ca un pământ care îl lucrezi si ai rod Cabo viața care o folosești sa faci bine si devine lucrătoare si asemănatoare si vie in Dumnezeu nu moarta ca viața potrivnicului care suferă moartea despartirii de Dumnezeu lucrând viața împotriva vieții de aceea si îngerul e frate cu omul prin asemănare ca fire gânditoare si de sine stătătoare ca viața făcută de Dumnezeu de aceea lucrurile făcute de o fabrica se aseamănă ca materie si tehnica de funcționare

Dumnezeu este totul intru toate si intru nimic nimănui ca creator cel ce a lăsat viața in ele dar in ele a lăsat viața si viața lor trăiește ca o viața fireasca care se perpetuează fără sa se gândească la Dumnezeu dar care nu poate traiasca Dumnezeu le ia darul vieții

Celor care nu le vorbește Dumnezeu pentru ca nu sunt pregătiți Dumnezeu nu le vorbește pentru a nu ii judeca cu dreptatea lui pentru ca dacă nu vor asculta cuvântul lui Dumnezeu vor fi judecați pentru neascultare de Dumnezeu

Cu frica lui Dumnezeu se abate tot omul de la răul care in înfricoșează pe om cu moartea dara nu are in apararea lui dătătorul de viața pe care trebuia sa îl asculte cu frica înainte de a renunța la ajutorul lui Dumnezeu când s a abătut la răul care îl prigonește din cauza părăsirii lui Dumnezeu lipsei ajutorului de la Dumnezeu si despartirea de Dumnezeu deci frica de Dumnezeu este frica cu care ne temem de moartea din afara lui Dumnezeu care ne cuprinde dacă alegem răul in loc sa stam in hotarul poruncilor lui Dumnezeu decu frica de Dumnezeu este frica de a nu ne părăsi Dumnezeu in necazul in care am căzut din cauza păcatelor noastre

Când omul a aleși moartea si a dobândit izgonirea in pământul din care a fost luat de aceea si responsabilitatea de a fi viu este ca împărtășită cu viața lui Dumnezeu care i s a rânduit din creație așa cum otrava întoarce in pământ spre folosul pământului așa împărtășirea cu viața are scop trăirea si lucrarea in viața de aceea si sfințenia desăvârșita vine lepezi fecioare care nu a cunoscut stricaciunea si ca trecerea prin USA si schimbarea la fata cel ce s a născut din ea a trecut prin cea care lucra sfințenia si si a Sfințit si afierosit fecioria intruparii datatorului de viața si așa si cel ce a luat o in grija a luat un odor sfânt cel ce știa cum sa aibă grija de o mama si de fiul ei presupunând văduvită si paternitatea lui dar si dreptatea sa de a nu înstrăina fecioara cea sfințită si ascultarea de înger ca sa nu deznadajduiasca despre dreptatea fecioarei născătoare de Dumnezeu care nu a stricat curăția ei ci ca prin trecere prin USA cu pace si schimbarea la fata fără a frânge firea sa in rugăciunea ce continua a comunicării si conlucrării a supus ascultarea fecioarei nestricăciunii divine 

Rugăciunea este esența vieții in relatie cu Dumnezeu

Găleata in care ne punem hainele sufletului este tăcerea înaintea necazului iar ploaia sunt necazurile lumii care sunt reci rar nu vătăma atâta timp cât hainele sufletului raman iscate si lipsite de cârtire la necaz

Atunci când ne lăsam cu încredere dus de valul moral social si etic al societatii avem impresia ca nu facem nimic anti creștin atât timp cât societatea se declara crestina si îngăduie o liberă practicare ba chiar o recomanda cu o anumită moderație a decentei cu care este trăită intim si redusă la individ si păreri personale aceasta instituție si ideologie crestina Paralela curentului si modernității sociale ba chiar a fi ortodox înseamnă o înapoiere in tenebrele inevoluate ale gândirii arhaice 

Dar in religie când te încetezi cu viața si rostul si existența in realitate a lui Dumnezeu si logicii lui in care ești obligat sa te dedici integral te afli exclus unor anumite privilegii gratuite ale societatii cum ar fi îndatorarea lăcomia poligamia Pre maritală si dedarea la moravuri erotice in limita decente din moda a discreției cu care sunt îngăduite aceste simple moravuri acceptate 

 Dar in realitatea crestina toate aceste chilipiruri negociate cu jumătăți de măsura responsabile sunt restricționate tacit dar strict in taina spovedita ecran du se renunțarea la aceste placeri ascunse pentru o asimilare discreta dar desăvârșita a accesului la beneficiile taumaturgică ale afilierii la creștinism 

Așa cum un doctor se îngrijește de neputințele un om bolnav si bătrân  l schimbându l având grija de el cu sfat regim exerciții si Rețete așa si duhovnicul trebuie sa i se mărturisească  neputințele sufletului pentru a le curați bandaja spală si vindeca prin post rugăciune sfaturi si canon 

Cei care iubesc fecioria liniștea si tăcerea sunt pentru călugărie iar cei care iubesc lucrul grijile si copii sunt pentru familie dar la călugărie si căsătorie nu silești pe nimeni

Oprirea privirii si Gândului de la desfranare deschid ochii sufletului care este mult mai plin de bucurii duhovnicesti decât plăcerile neîmpărtășite ale trupului

Prin rugăciune omul primește pace si mulțumire iar paza gurii aduce îngrădire de ocazia potrivnicului de a acționa

Trecerea si rugăciunea si ascultarea si munca fără cârtire sunt calea cea dreapta si fără piedici pana la Dumnezeu când vorbești mai scoți i vorba greșita sau negândite când nu te rogi îți pierzi concentrarea ascultarea este răbdarea si persistenta pe calea urcușului Mântuirii si evoluția constanta in cariera fără piedici sau obstacole din proprie vina sau indirect 

Psalmii si postul sunt arma împotriva ispitelor si necazurilor este vindecarea si întărirea in credința

Așa si moise si David si Mântuitorul s a rugat pentru mântuirea si iertarea păcatelor 

 Folosul rugăciunii este iertarea păcatelor si mântuirea

La cana Galileii când era cu apostolii cu (băieții la nunta la petrecere) si a ascultat de maica a spus ca nu e vremea lui adică încă nu a sosit jertfa lui pentru lipsurile oamenilor  si totusi taina jertfei s a făcut ca o preschimbare a apei in vin si a vinului si pâinii in sânge si trup si preschimbare a mistuiți bobului de strugure si grâu cu mistuieea păcatului dar si a mantuitorului ca hrana si dătător de viața 

Pe cruce ca un copil nevinovat neputincios rănit in fata mamei sale a strigat din pătimirile cu carepacatele rănesc chipul curat al omului si a strigat din rănile păcatelor de la Adam si pana la sfârșitul lumii ca tatăl sa nu părăsească omul si si a dat sufletul si s a mistuit pentru a mistui cu el păcatul si a 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu