duminică, 21 iulie 2024

Cap 2 cu 3

 48 de duminici

Copii nevinovați ca hristos pe cruce parinti cu copii jertfitori ca hristos pentru fii lui tineri in fecioriei in așteptarea mirelui ceresc si a desăvârșirii vieții veșnice in răbdare priveghere si lucrare vie a virtuților lucrate in libertatea de mișcare si activitate a tinerilor si bătrânii răbdători in așteptarea vieții veșnice si jertfitor in răbdare si smerenie si pocăință a păcatelor vieții aduse spre iartare in nădejdea reîntâlnirii cu Dumnezeu in nașterea in vesnicie pe care o simțim ca un prunc așteptând sa se nască si sa își vadă parintele care i a dat viața 

Omul este invitat la cina ispășiți propriilor păcate jertfa care se ducea la cer pentru păcate astăzi este împreuna servita cu Dumnezeu jertfa lui Dumnezeu pentru păcatele noastre o gustam împreuna si ne jertfim împreuna in taina sub forma de împreuna cinste si înainte jertfire sau iertare a lui Dumnezeu prin moartea deci noi înainte chemam pe Dumnezeu sa curateasca apoi sa se sălășluiască prin împreuna cinste si mărturisire si jertfire

-

Smerenia este calea cea drepta către o rugăciune fără îndoiala pentru ca prin ea cu noastemncele folositoare si ea ne asigura de vrednicia pe care trebuie sa o dobândim pentru a ajunge la desăvârșirea rugăciunii către Dumnezeu

Dacă in lume ne am vedea de datoria virtuților nu am mai sta unii după alti sa facem curat in urma noastră si am împlini cu desavarsire voita divina fireasca din viața noastră si mai ușoară ar fi viața pentru ca împlinind nevoile aproapelui voia lui dumnezeu se desăvârșește in lume

Dacă nu mergem pe calea cea dreapta către bucuriile duhovnicesti rămânem legati de grijile datoriile si păcatele lumești si potențial crede ca bucuriile duhovnicesti sunt prea mici din cauza greutăților vieții dar pentru a ajunge la desavarsire bucuriilor duhovnicesti toată grija cea lumeasca păcate munci neînțelegeri si datorii trebuie plătite spovedite si iertate alt fel poverile lumii nu ne lăsam sa ajunhem pe Golgota pentru Înviere

Smerenia este priviră minții către păcatele cel ce uita de păcatele si de smerenia sa nu poate urca prin pocăință la Dumnezeu pentru primirea rugăciunii aceasta trece prin smerenia pentru a fi bineprimita si pentru a înțelege calea  cea dreapta către bumnezeu si cele de folos vieții si fapta cea vrednica înaintea lui Dumnezeu

Smerenia este calea spre întărirea credinteinpentru ca îl recunoaștem pe Dumnezeu ca cel ce ne a adus la viața singurul care ne iarta si ne îndreaptă la desavarsire ca vistier al bunătăților si al vieții

Cărți de învățătura Proton nicodim  mandita

Smerenia este coborârea atenției si a faptei după voia lui Dumnezeu pe calea pocaintei spre iertarea păcatelor smerenia este pelerina ce protejează de căderea in păcat smerenia este deschiderea minții către împlinirea si urmarea dreptății si a adevărului lui Dumnezeu smerenia este poartea spre iubire si compasiune desăvârșita a lui Dumnezeu prin smerenie ne deschidem inima către iubirea lui Dumnezeu pentru om si înțelegem rostul iubirii in lume urmând calea dreptei si curăție iubirii pana ajungem la Dumnezeu 

Cu toții avem pacea lui Dumnezeu in om prin chip si asemănare  si aceasta pace o împlinim dacă suntem împăcări cu Dumnezeu si o punemnin practica in lume prin împlinirea virtuților cu smerenie sibpocainta pentru ca nu noi suntem pacea ci de la Dumnezeu este si tot lucrul mâinilor noastre îl facem din belșugul de la Dumnezeu si îl oferim celor care duc lipsa de cele lumești arătându-le milostivirea si dorinta lui Dumnezeu de a chema toată firea omeneasca la mântuire

Când Domnul a venit la apostoli si le a spus pace voua toată dezordinea gândurilor sau a opiniilor si mirarea de a l vedea pe hristos încetează înțelegând prezenta ordinii firești prin însuți Dumnezeu care a readu S-o la împlinire si a unit cugetele tuturor in slăbirea lui Dumnezeu care este dătătorul implinitorul si Vistiernicul păcii de aceea pacea in lume pornește si izvorăște din biserica in unitatea cugetului căutând fapta împlinirii voii lui Dumnezeu care este adevarul si calea cea dreapta către desavarsire pacea nu-i Dumnezeu nu compromite nimic ci implineste tot binele de pe pământ in pace cel ce cade in păcat este călcător al ordinii si al păcii lui Dumnezeu care a lasăt o in lume împlinirea păcii este iertarea păcatelor si simbolul păcii este învierea si viața veșnica hristos este pacea pe care a împlinit o in lume 

Semnul Sfintei cruci pe care îl fac creștinii simbolizează sfanta treime in cer si Adam si eva pe pământ in palma in grădina raiului la frunte tatăl la care ne înălțam cu minte la burta fiul cel întrupat născut din feciara ridicarea mâinii la umărul drept precum s a înălțat fiul la cer si sade de a dreapta tatălui de unde l a trimis pe mangaietorul pe care îl mărturisim si cu care sunt horotonitinpreotii apoi încheierea crucii rostind si mărturisim  amin credința noastră in Înviere si in viața veșnica spui ducem mâna in jos de unde prin sfanta cruce Dumnezeu ne a ridicat din păcat iar plecăciune este pocăință noastră care ptrebuie sa însoțească cererea de iertare a păcatelor 

Semnul Sfintei cruci pe care îl fac creștinii simbolizează sfanta treime in cer si Adam si eva pe pământ in palma in grădina raiului la frunte tatăl la care ne înălțam cu minte la burta fiul cel întrupat născut din feciara

Așa cum dumnezeul pe fiul sau născut mai înainte de veacuri prin care lumea a creat si a chemat o la viața s a jertfit pentru iertarea păcatelor împăcarea cu Dumnezeu si ridicarea din moarte la viata așa si noi din cele mai bune ale noastre pe care tot el le a binecuvântat spre belsug l i le aducem pentru răscumpărarea păcatelor si pentru viata veșnica 

Însuși Dumnezeu a arătat ca jertfa pe care urma sa o facă pe Golgota va fi simbolizată prin cina cea de taina la care a spus si pentru ce aceasta jertfa noua se va face de de ce însuși Dumnezeu a venit sa o facă pentru ca tot pentru el se făceau si jertfele cele vechi dar acum vine personal si iarta păcatele si le ia asupra lui pentru ca lui direct ii greșim prin căderea in păcat si tot lui ne cerem iertare prin preoți

Simbolul morții din jertfa vechiului testament ca rasplata si plata pentru păcat prin jertfirea animalelor curate a fost înlocuit de simbolul vieții adică de învierea lui Iisus hristos calea spre iertarea păcatelor a devenit calea ascultării si a pocaintei de pe drumul spre golită moartea a fost luată de hristos asupra sa iar Dumnezeu a fost fără de păcat de aceea pâinea si vinul care sunt pentru hrana trupului ca dătătoare de viața au devenit jertfa si simbolistica întruchipare  al trupului si sângelui lui Dumnezeu de aceea si omul din toată munca sa doar pe cele mai curate le aduce spre recunoștință spre a pune la dispoziția preotului cele necesare activității bisericii dacă in biserica este cea care iarta păcatele echilibrul nedreptăților din lume făcut prin păcate dot din biserica pleacă pentru cei ce au fost lipsiți prin lipsa virtuților din lume a celor care vin spre pocăință la biserica

Duminica si sarbataorile sunt dedicate slujbelor religioase care suntbonpregatire a vieții veșnice dacă aceste zi le in care Dumnezeu muta binecuvântarea pentru munca acestei vieti pentru binecuvântarea vieții viitoare unde trupurile nu vor avea nevoie de binecuvântare sau munca pentru a întreține viața trecătoare ci vor fi trupuri fără neputințele si nevoile trupești de aceea munca din zilele de sărbătoare este risipa a vieții așa cum si păcatele fura si risipesc darurile dătătoare de viața

Cel ce se desparte de înțelepciunea vieții lăsată de Dumnezeu in lume se îndreaptă spre moarte prin căderea in păcat si fapta împotriva vieții si a înțelepciunii si a chipului lui Dumnezeu din om prin urmare o cadere despărțire si îndepărtate din grija lui Dumnezeu 

P s liturghia si înțelesurile ei pun toate Învățăturile in potir ca sa ne împărtășim din cuvântul scrupturistic

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu