joi, 18 iulie 2024

Cap 2 cu 1

 48 de pinecuvantari pentru început bun

Cei care sunt Fericiți au fost mainintai răbdători

Când a spus ca astăzi vei fi cu mine in rai însemna ca raiul se va revarsă in existența după ce Dumnezeu va împlini in firea umană iertarea cea mai mare a omului moartea unui om nevinovat care iarta deci Dumnezeu iarta cea mai mare greșeala personală asupra lui omorârea lui Dumnezeu din om ce a făcut si Adam a renunțat la Dumnezeu din el iar hristos a iertat omorârea sa 

O aingura moarte sufleteasca are omul si cu aceeași moarte va muri pentru orice păcat mic sau mare dar groaza pierderii lui Dumnezeu si pocăință in inima lui este cea care îl cheamă pe Dumnezeu in inima sa ca sa tina focul patimii stins si legaturile in care a stat sufletul mai ușoare pana când prun hrana rugăciunii si a virtuților va primi însănătoșirea sufletului

Crucea a fost cea care a sfărâmat porțile si legăturile iadului si a deschis si au lăsat deschise porțile raiului celor care prin marturisirea jertfei de pe cruce se îndreaptă către Dumnezeu Dumnezeu putea sa lase omul in rătăcirea sa dar celor care erau asupriți pe nedrept si au strigat la cer după dreptate Dumnezeu le a răspuns si a urmat calea nevinovăției pentru a le deschide celor ce cred in îndurarea dreptatea si iubirea lui Dumnezeu raiul

Purtarea crucii si compatimirea nevinovăției lui Dumnezeu de pe cruce si marturisirea increderiinin iubirea desăvârșita si iertătoare de păcate a lui Dumnezeu ce s a răstignit nevinovat pentru păcatele lumi si din cauza păcătoșilor care au refuzat pocăință omul alege sa se afle in ceata celor ce mărturisesc pocăință in fata nevinovăției lui Dumnezeu recunoscând ca vinovăția sa i a refuzat lui Dumnezeu autoritatea si l a răstignit alegând moartea păcatului pe care o suporta hristos pe cruce nevinovat dar care a accepta sa fie suit pe cruce pentru a dezvinovati păcătosul care se pocăiește de aceea si primul vâre a reușit sa primească iertarea păcatelor sale a fost cel crucificat lângă el care a cerut iertare si a recunoscut nevinovația lui Dumnezeu

Împreuna cu mărturisirea credinței in Dumnezeu si încredințarea lui Dumnezeu a păcatelor si a întregii firinpentru iertare in același timp cu crucea si patima cu care îți iarta păcatele aceeași cruce o ia asupra sa Creștinul pentru a mărturisi pe dumnezeul adevărat care a iarrtat păcatele sale pe cruce aceasta cruce e împreuna purtată de Dumnezeu din iubire si iertare si ce creștin din mulțumire si mărturisire a credinței împreuna părtinirea creștinului asigura calea pocaintei a smereniei calea cea dreapta si adevarul si același sacrificii pe cruce pentru iertarea păcatelor aproapelui pe lângă chipul si asemănarea din rai pentru iertarea păcatelor personale Creștinul ia asupra lui si crucea si patimile lui hristos in mărturisirea sa a credinței 

Dacă ai fost biruit de păcat caută de la Dumnezeu revenire si vindecarea ta la trupul tău si sufletul cel sănătoși si la conștiința si mintea care te ar finoprit de la păcat si pleacă de la acel gând curat si tine l in inima ta lângă smerenie sinpocainta pentru vindecare

Dacă ai fost biruit de păcat caută de la Dumnezeu revenire si vindecarea ta la trupul tău si sufletul cel sănătoși si la conștiința si mintea care te ar finoprit de la păcat si pleacă de la acel gând curat si tine l in inima ta lângă smerenie sinpocainta pentru vindecare

După Înviere Dumnezeu s a arătat celor care au rămas in inima cu credința in Dumnezeu si le ardea inima după învățătura credința sinlicrarea lui Dumnezeu de aceea s a arătat ceor ce îl căutau mironosițelor apostoli care in aștepta cei doi de pe drum care plecau cubinima franta de cele ce s au întâmplat in Ierusalim toți erau cu gândul si cu mintea la faptele mantuitorului si aștepta sa  reîntâlnească pe Mântuitorul in chip sau in har pentu a mărturisi lucrarea sa mantuitoare prin Înviere

 Când afli in care neștiința te aflai fata de păcatul tău si îți arată Dumnezeu cum ai păcătuit atuncea poți începe dreapta pocăință pe cae o căutau si prin smerenie poți porni pe calea spre Dumnezeu 

Dumnezeu a venit sa ierte păcatele oamenilor cu desăvârșita iubire pe toți care doreau sa se îndrepte i a vindecat dar cei care nu au vrut sa părăsească plăcerile lumii si au transformat plăcerile lor in lege împotriva iubirii mantuitoare a lui Dumnezeu si au rămas nepocaiti iar Dumnezeu fiul din iubire fără margini si desăvârșita pentru om l a lăsat pe om sa îl treacă prin chinuri si sa urmeze dorințele păcatelor si poftelor si lăcomiei lor mândriei si fățărnicie si au dat pe Dumnezeu in mâinile păgânilor ca sa îl omoare in chinuri pe cruce Dumnezeu a primit moartea din iubire pentru ca nu a venit sa pedepsească ci sa ierte si sa vindece si a făcut din moartea lui pilda denindurare si iertare si a arătat pe Dumnezeu pana unde si de unde va ierta Greșelile omului pentru a mântui omul iar omul care se pocăiește in fata crucii de păcatele pentru pofta lumeasca care l au dus pe Dumnezeu si l au izgonit pana la moarte prin smerenie si pocăință Dumnezeu le va da prin tainele bisericii dezlegarea minții trupului si a sufletului celor care caută cu adevărat mântuirea de păcate si revenirea la Dumnezeu 

Firescul virtuților in om este pastratbintact atât cât Fericea de păcat este constanta prin smereniei si pocăință

Așa cum firea femeii care Alexe calea familiei se desăvârșește prin a fi mama așa si Dumnezeu este desăvârșit continuând perpetuarea vieții in lume iar grija pe care o are Dumnezeu pentru lume este nedespărțită de firea de Dumnezeu care a chemat firea la viața precum si firea femeii care prin maternitate desăvârșește calitatile fecioriei si își asuma firește trăirile materne ca virtute asa si omul care tinde spre desavarsire caută sa traiasca firesc lucrarea virtuților in firea sa

 Ca sa înțelegem mai bine tainele pe care Dumnezeu le a lăsat in om si de ce vistutile sunt cele care practic sun chipul văzut si lucrător al lui Dumnezeu iar in înțelepciunea creatiei si firea femeii de asemenea de chip si asemănare cu Dumnezeu găsim firescul prin care existența s a născut si a prins viațaprin cuvântul lui Dumnezeu in icoana si viața fecioarei Maria ofservam virtuțile femeii si comportamentul unei fecioare unei femei a unei mame a unei văduve vedem lucrarea lui Dumnezeu creatoare in firea femeii înțelegând acestea slava care o aducem lui Dumnezeu si înțelegere complexei lucrări dătătoare de viața in lume este mai amplă si cuprinde trairi străine de firea bărbatului iar in femeie trairi străine de bărbat dar acestea unite in taina familiei ca in sfanta treime in conlucrare înțelegere si armonie familia devine un incubator de lucrare a virtuților in același timp vedem ca aceste calități folosite greșit de firea păcătoasa Creează trairi dăunătoare si in sufletul femeii si in al bărbatului cad aceștia încearcă sa conlucreze înaintea de curățirea de orbirea si acțiunea păcatelor asupra firii omului

Bărbatul pentru pofta din inima sa orbește de păcat si nu se mai uita la curăție sau la vrednicie ci caută doar calea pierzarii dar când calea aceasta îl va duce si peste limitele sociale atunci pana si societatea îl va recunoaște drept o persoana care nu mai recunoaște când si cum atentează la viața si integritatea aproapelui de aceea înainte de a cădea in biserica se afla avertizarrea celor înspre care se îndreaptă adică necinstirea aproapelui si a chipului lui Dumnezeu in scopuri egoiste si pătimașe care orbesc înțelepciunea si rațiunea omului si umbla după pornirile trupești ca necuvântătoarele 

Curăția trupească vine datorită curăției sufletești cu care trupul se conlucrează de aceea podoabe exterioare care nu reprezintă curăție sufleteasca nu are rost si loc in biserica ci arată ca acel om are arte priorități in atenția aproapelui cu care se unește in rugăciune înaintea lui hristos

Dumnezeu atât de mult a iubit omul ca Artimon pe fiul sau pentru a chema pe om la sine de aceea vedem ca dumnezeuniubeste pe om ca pe un fiu pierdut dar si fiul prin ascultarea de tatăl a căutat sufletele pierdute care in aceasta viața nu au putut sta pe calea sănătății si au căzut in păcate si neputințe si  toți acești oameni care au primit cu nădejde la Dumnezeu au fost ajutați prin credința sa iar către omul care se afla la capătul puterilor dun cauza robiei păcatelor însuși fiul arată pana unde s a coborât ca sa il ridice pe om pana la cele mai crunte chinuri pana la moarte si pana la iad pentru cei care mai au rude iubitoare care se roagă lui Dumnezeu pentru ele si pentru folosul si iubirea apropiaților si Dumnezeu ajuta celor din chinurile păcatelor si despartirii de Dumnezeu in care si au găsit sfârșitul 

Omul căzut in păcate simte in firea lui ca nu merge pe o cale fireasca si îndepărtarea de Dumnezeu se simte ca o înstrăinare si rătăcire de aceea se spune ca cel ce își pierde sufletului pentru câștigul din lume nu va găsi rost câștigului de aceea si Dumnezeu caută spre toți oamenii chemarea la adevar si la chipul si asemănarea cu care își trăiesc viața si cu care se identifica si de unde își recunoaște originea si identitatea

Omul in firea lui caută sa socializeze dar observa si sufletul are o chemare de a se întoarce la Dumnezeu de unde a primit chipul si asemănarea pentru a trai bucuria familiei fiului cu tatăl cel ceresc cum spune si fericitul Augustin

Parca așa e si cu celula împărtășită dintre femeie si bărbat parca este chemat la viața omul iar cel mic Răspunde chemării si începe sa își urmeze calea ascultării de parinti pana când va ajunge sa descopere pe tatăl er ceresc si vistieria bunătăților care a conlucrat cu suflarea de viața la dorinta părinților de a fi împreuna conștienți fiind de calea pe care firea lor atrage prunci la viața întâlnindu-se in taina familiei

Toate ființele de pe pământ se aseamănă pentru ca trăim in același mediu respiram același aer si mâncam alimente crescute de sub același soare si din același pământ dar chiar dacă creștem trăim si ne înmulțim cu același scop de a perpetua viața omul are o menire si o rațiune si o simțire mai presus de fire iar aceste trairi parca nu se aseamănă cu cele ale viețuitoarele ce ne înconjoară si ele se regăsesc in rațiunea cu care in căutam îl descoperim si trăim credința in Dumnezeu si cu care Dumnezeu ne primește la sine ca fii care se întorc la chipul si asemănarea pentru care si cu care am fost chemați la viața 

Credința este legătura liberă si consimțită între im si Dumnezeu omul pe pământ valorează cât cântărește dar înaintea lui Dumnezeu nu exista preț pe omul care se întoarce la credința de la căderea in păcat


Un credincios care caută adevarul si calea lui Dumnezeu când va veni in biserica va găsi frânturi de sfințenie si adevar in cărți icoane suboameni dar când își va îndrepta atenția carte Dumnezeu toate piesele imaginii sfințeniei se unesc si devin una atunci încrederea in Dumnezeu si calea sa devine una singura spre adevar si viața

Rob si 2 romani 14 cu  15


După legea veche iudeii erau robi ai lui Dumnezeu după legea noua creștinii sunt fii ai lui Dumnezeu sinfacmparte din familia crestina a valorilor si virtuților din biserica păcătuind omul se îndepărtează de tatăl sau dumnezei somnambul sa biserica iar venind si in fire vine la mama sa in biserica își cere iertare iar iat sau îl iarta dacă va găsi revenirea in fire a fiului sau si il reprimate  in  sânul bisericii

Chiar dacă anumită atitudine către desfrâu societatea pare ca o considera egala toate aceste cai pentru cei ce au căzut in aceste patimi chiar si legal ajung la o limita in care si poate acuza in orice moment orice intenție spre desfrâu o Amenințare a libertăților si drepturilor omului de aceea in credința si in biserica nu se deschid porțile acestei libertati care duc  la păcatele in care moartea sta ascunsa si pe care cale  omul se poate întoarce la Dumnezeu si la pocăință doar pe o singura cale renunțarea la păcat si la patima si respectarea adevărului pe care biserica îl are in mijlocul ei aceata fiind chipul lui hristos prin care a venitbin lume mântuirea lumii 

Așa cum unele femei se vopsesc si se îmbracă provocator pentru a fi apreciate de bărbați si invidiate de apropiate pentru atenția acordată din cauza poftelor stârnite de cei ce nu ai drept si nici voie asupra poftelor pentru o femeie necunoscuta cum si Civilizația modernă a mai rămas cu o mică parte de conștiința a unui comportament decent fata de femei așa si bărbatul care uita ca are acasă fiice si soție se uita nefiresc la femei care caută sa fie observate dar care nu vede ca in casa lui aceeași expunere la atenție se întâmpla si ci care in sinea sa nu este de-acord pentru ca spune solomon in pilde femeia caută atenție pentru hrana nu iar nu pentru a expune o anumită virtute sau demnitate  

Mai devreme sau mai târziu omul își da seama ca in biserica omul ajunge la un chip al desăvârșirii dacă își verifica conștiința dezpatimita si când recunoaște ca nici un păcat mic sau mare din viața sa nu a trecut fără sa lase o rana in viața sa după care a avut de suferit precum lipsa curajului in anumite situații întâmplătoare frica de lucruri necunoscute fără a înțelege de ce neliniști si nemulțumiri sufletești fără a găsi motivul neliniști necazuri prin care trece din cauza ca si a așternut viața după forma si chipurile păcatelor sale doar in Dumnezeu chiar si necazul are un roat in viața cum ar fi trecere la cele veșnice din cauza bătrâneții dar vedem ca si necazurile se leagă de omul care își incinta viața viciilor păcatelor si a risipei rătăcim prin viața ca un om pierdut si dezrădăcinat din valorile si bucuriile oamenilor care își dedica viața virtuților si respectului fata de aproape care pleacă de la respectul si ascultarea de parinti pana la respectul si ascultarea de biserica observând ca in afara dreptei credințe oamenii sunt robiți nemulțumiți si întristați de lipsa de rost si sens din aceasta viața modernă 

Spovediseră patimilor fără pocăință si rugăciune e ca si cum am alunga întunericul dintr o camera fără sa lăsam sa între lumina pe fereastra si fără a aprinde lumina așa si cu educația unui copil nupot sa in faci un copil fără sa îl educi cele bune  doar certamdul  cele rele 

P s prima parte de jos in sus


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu