luni, 3 iunie 2024

Cap I cu 1

 48 de zile

Porțile iadului de unde am intrat si ne am despărțit de Dumnezeu au fost sfărâmare de însuși Dumnezeu care in treime a conlucrat cu iubire fata de om ca din iubire fiul cu ascultare sa ierte cu iubire pe om si sa sufere patima si durerea păcatului si a morarii ca sa se ducă după om in iad cale care si a croiți omul in firea lui si cale pe care a urmat-o pentru a l întoarce de pe rătăcirea lui cerându-le înapoi la creatorul sau apoi Dumnezeu cel văzut a conlucrat cu duhul sfânt pentru ca fiul văzut dumezeu sa sefaca prezent in același timp la toate altarele ca Dumnezeu in mod văzut si reprezentare fizica precum Chivotul legii in care erau fizic toate intruchiparile ai minunile lui Dumnezeu ca intru cufăr cu valori divine si sfinte legile mâncarea mâna si odraslirea vieții din toiag

 Dar calea spre iad eate deschisă celor care se despart prin păcat si neascultare de Dumnezeu cădere pentru ei si pentru cei din jur care se face veșnica abia după moarte de aceea Dumnezeu lucrează in treime pentru ca si după Înviere a smuls ușile raiului si le a lăsat Sindicate ca ușile altarului acoperite de val care este vederea lui Dumnezeu după moarte ir ridicarea la cer este întregirea in conlucrare si reprezentare a Sfintei treimi de aceea Dumnezeu tatăl in cer duhul sfat si fiul la Înviere era in trei locuri cu trupul in mormânt cu duhul la tatăl dar plecat la iad după Adam si eva desertand iadul ca pe un sac de gunoi pentru a alege cartofii buni de cei rai si ai lua cu el in rai 

Dreptul iov nu a scrâșnit din Dinți in sinea lui ci știa sigur si cu încredere ca de la domul sunt toate si fără Dumnezeu suntem nimic si tot de la Dumnezeu așteptăm mila

Creștinii se diferențiază de națiunea teocratica a poporului ales prin faptul ca in primele secole convertirea se făcea la nivel personal prin convingere iar comuniunile sa făceau in taina din cauza prigoanelor acestea conturând credința crestina drept una marturisitoare la nivel personal prin convingere individuala nestrămutată de voința convențiilor sociale 

Copilul lui Isac știe ca își cara propriile lemne de jertfa si totusinisi urmează tatăl iar tatăl știe ca jertfa care se duce la Dumnezeul cel dătător de viața dar pentru păcat cu viața trebuie sa plătească trebuie sa junga la dumnezeu ca dumnezeu sa asigure neamul cel ce va mosteni împărăția cerurilor de aceea împărăția lui dumnezeu nu este din aceasta lume si prin jertfa lui hristos ajungem la mântuire

Trebuie sa mulțumim lui Dumnezeu pentru Înviere si nădejdea învierii in care vom fi împreuna cu Dumnezeu si nu va mai striga pentru ce l a părăsit in neputința căderii in păcat

Cei ce nu îl cunosc pe Dumnezeu umbla  deșertăciunea minții si in neștiința iar cei ce îl cunosc inteleg voia lui Dumnezeu cea spre mântuire si nu spre pierzare 

Dumnezeu a murit si a înviat iar omul adoarme pana la venirea de apoi

Pentru a unii o casa întâi trebuie sa scoți locuitorii pentru o vreme sa o dărâmi si sa o faci mai noua si mai frumoasa fără defectele unei case vechi așa si omul care trece l-o domnul adormind sufletul rămâne simțitori ca si cum trupul ar dormi dar el se descompune așteptând ca Dumnezeu sa vina la sfârșitul veacurilor si sa ii facă un trup noi fără stricaciune sau patima

Domnul a dat domnul a luat adică rânduiala lui Dumnezeu prin credința avem încredere ca are ca scop buna rânduiala calea adevarul si viața veșnica

Trupul sporește si poftește împotriva trupului si invests

Dumnezeu ne mântuiește prin Mântuitoarele patimi răstignire îngropare si Înviere ir fapta noastră spre mântuire sa treacă prin ele

In mâinile tatălui si a dat duhul si cu iubire primindu l tatăl a iertat si păcatele lumii si prin ascultarea fiului a deschis calea ascultării omului spre mântuire urmând ascultării si sincerității pe calea adevărului revelata in vechiul testament prin cuvânt si văzută fizic prin propovăduirea moartea si învierea fiului lui Dumnezeu întrupat si in treime unire a dumnezeirii văzută de om spre folosul si mântuirea sa

Sfântul ioan a știut sa tacă pana la Înviere si nu s a lepădat si in taina a stat cu gândul si simțirea înaintea tainei prin care Dumnezeu si om hristos Mântuitorul a suferit moartea pe cruce pentru mântuirea si iertarea păcatelor lumii jertfa adusă siesinpwntru răscumpărarea si iertarea păcatelor luând firea omului cu el la taina amintirii si curățirii si împăcării cu Dumnezeu

Numele lui hristos este așa puternic încât cei ce intra in foc raman neatinsi iar potrivnicul se cutremura

Libertatea nu se oprește când începe a aproapelui ci e o dorinta de a stăpâni spațiul comun in detrimentul aproapelui

Conceptul de libertate este Talanul dor când se oferă in dar din ceva ce  nu îți stirbeste integritatea sau si nu crează inegalitate sau abatere de la conceptul de integritate si individualitate umană

Libertatea poate fi doar primită in dar nimeni nu este obligat sa îți ofere libertatea ci doar respectul de a te lasă liber atât timp cât respecți integritatea celui care îți oferă libertate 

Dacă ești liber nimeni nu este obligat sa îți ofere ceva din ale sale sau din cele ce ii mențin integritatea  atâta timp cât nu ți se îndatorează sau ii ești dator cu datorii se vinde libertatea omul dator nu este liber 

Libertatea in calitate de concept nu impune obligativitatea împărtășirii libertatii adică dacă ești liber sa desfranezi nu poți obliga pe cineva sa își ofere fecioria si nu e obligat sa îți accepte libertatea de a desfrana sau sa îți ceara sa desfranezi in numele libertatii nimeni nu e obligat saboți ceara sa te îndatoreze in numele libertatii sau sa muncești in numele libertatii 

Libertatea este un dar oferit si un dar primit trece liberă de la un om la altul fără a îndatora nici pe cel ce oferă nici pe cel ce primește si fără a lipsi de libertate sau un bin sau integritate nici pe cel ce oferă nici pe cel ce primește libertatea eate binele oferit fără interes si primit dezinteresat libertatea eate bucuria de a primi si de a dărui

 Icoana judecății de apoi deschiderea cărții cu fapte pare a fi imaginea unei stele înghițite de o gaura neagră unde timpul se dilata si se contracta si se deschide ca una si se vor vedea faptele iar cei rai vor fi Izgoniți iar cei buni vor fi primiți la viața veșnica

Ir tu cu rautate nu caută sa o alungi spre prăpastia patimilor ei ci cu iubire ridici la libertatea de care are nevoie

Dacă tainele sunt legate de jurământ doar cu rugăciune la Dumnezeu o va dezlega Dumnezeu de Suferințele si patimile ei

De ce cauți sa fii mare si învățat in fata celor mici când tu nu cauți sa înveți si sa crești si sa fii in ascultare de la cei mari


Nu judeca aproapele cu măsura credinței tale  ca nici Dumnezeu pe cei ce nu credeau nu i a băgat in seama ci pe cei care aveau in inima lor dorinta sa se vindece si întâi Dumnezeu le a luminat mintea si după dorinta si cererea lor i a dezlegat si de părtinirea trupească si a minții dun cauza învoiri si otrăvirii si înstrăinării cu păcatul deci doua oi nu se pot vindeca unele pe altele ci intrajutoranduse cu gândul la Dumnezeu el le va ajuta de aceea gândul tău toate pierde pe fratele tău si lauda ta cu cele duhovnicesti deznadajdueate si Înșeală pe aproapele tău ca fiecare are lucrarea lui si Dumnezeu i a făcut si știe din ce i a făcut si care este lucrarea minții lor atâta timp cât nici pe ale tale nu le Cunoști nu caută sa le Cunoști pe ale aproapelui nici redarea ta către cele religioase nu face greșeala ta sa fie mai prejos decât a unuia care nu cunoștea buna purtare si nu ești mai presus de nimeni si nu ai nici un har ci doar ce îți da domnul si nu ți le da ca sa fii mai sus in ochii aproapelui ci ca sa te faci mai nevăzut in ochii lui lucrarea ta fiind doar între tine si Dumnezeu folosul aproapelui fiind doar fir înșelare si ispitită neavand ce înțelege ce lucrare ai tu cu Dumnezeu

Nu lua in desert sufletul tău si nici numele

Lui Dumnezeu

Împlinirea Scripturile a făcut o hristos pentru mântuire si spre pătimire si cum a împlinit el Scripturile așa sa le împlinim si noi pentru ca si noi pe el îl avem icoana in chip si asemănare la care ne rugam si împreuna cu care ne dorim sa fim împreuna lucrători

Așa cum prin cuvânt toate s au făcut tot așa cuvântul a fost ținut si împlinit si prin ascultarea de cuvânt Dumnezeu a  încredințat duhul sa 

Din pământ ești si in pământ te vei întoarce  după credința noastră sa ne fie noua de aceea cu cât îl cauți mai mult pe Dumnezeu cu atât îl vei găsi dacă nu te opresti de pe drum iar viața asta e prea scurta ca sa îl descoperi pe Dumnezeu in măreția lui de aceea orice deviate de la traseu e o pierdere de vreme si un început al rătăcirii

 Personal... dacă eu sunt cel ce depărtează pe aproapele cu mândria ca sunt mai aproape si dedicat lui Dumnezeu mai mult decât oamenilor inferiori dar problema e invers cu cât înțelegi lucrarea lui Dumnezeu in aproapele si cu cât te apropii de sufletul lui mai mult cu atât îl vezi si pe Dumnezeu prin aproapele si Dumnezeu te vede pe tine prin vederea omului din tine cu cât ești mai văzut ca om si nu ca apendic lui Dumnezeu cu atât lucrarea ta este mai cu folos 

Apoi si înșelarea lucrarii tale cu imaginea de teolog ai osândit aproapele inselandu l oftând după dreptatea lui Dumnezeu prin nedreptatea care ai făcut-o folosind  in desert imaginea de drept si blestem ți ai atras inseland ca un om a lui Dumnezeu nu poate aduce nedreptate si înjosire dar roagă te la Dumnezeu sa îți ierte slaba judecata a tinereții si sa te vindece de patima vorbiriinin desert si a părerii de sine si sa te lumineze sa vezi ce e in sufletul tău si al aproapelui si sa îl pui pe Dumnezeu ca forma denintelegere si comunicare si iubire simpla fără judecata între tine si aproapele

Poate cei ce nu vor sa se apropie de Dumnezeu nu vor sa fie judecați după dreptatea faptelor lor


Dumnezeu nu osândește pe păcătos ci așteaptă sa se întoarcă ca sa îl ierte pentru ca alta cale nu are Dumnezeu decât bunătatea dar pentru cel care nu se întoarce singur se duce la osândă despartirii de Dumnezeu

Nu osândiți ca sa nu fiți osândiți iertati si ci se va ierta

Cum se face ca martirisirea trebuie sa o faci cu voce tare când ți se cere sa te lepezi sau sa treci pe lângă biserica si sa îți faci cruce corect dar faptele bune sa le faci in taina fără sa te știe nimeni credința de la tăinuire la mărturisire 

Așa cum gândurile nu le putem vedea unul altuia in același chip si Dumnezeu lucrează si exista între oameni așa cum viața nu o vedem ci doar modul in care trăim si mișcam trupurile nostre mișcate de viața așa si Dumnezeu lucrează in lume așa cum binele este de viața dătător așa  

Credința devine autentica când o poți explica unui copil

Învoirea la păcat când știi ca tu îl aștepți cămara ta pe Dumnezeu care întârzie aglomerează cămara cu leniniste si lenevie iar când va veni si va bate la USA casei tale Dumnezeu păcatul nu vanități invitat ci va rămâne pentru ca te ai învoit cu el înaintea lui Dumnezeu iar Dumnezeu nu poate intra in inima ta pana nu te vei curați si te vei despărți si vei alunga răul dun inima ta pentru a primi acea lumina ordinea si pacea lui Dumnezeu

Sa nu cerți peste măsurare robul tău ca va auzi Dumnezeu suspinul ssu ca este Creația lui sa nu faci nedreptate aproapelui tău ca din suferinta sufletului sau frânt te va blestema si Dumnezeu îl va asculta pe rl

Horoscopul este o amăgire pentru ca Dumnezeu lasă in calea omului cele de trebuința si bune sprebucurie  clădire si întărire si rele spre reparare sau pocăință întărire cu spereneie toate pentru a ne cunoaște unde suntem pe calea spre Dumnezeu ir horoscopul caută alte motive ale întâmplărilor din viața si nu in calea adevarul si viața ale căror vistiernic eate dumnezeu

Iertarea păcatelor si pocăință au si ele o natura duhovniceasca tainica care poate fi raționalizata si percepută dacă înțelegem originea iertării păcatului si taina prin care trecem noi dar si cel ce este învoit de buna voie si prin iubire sa se jertfească si sa ia asupra lui povara si înstrăinarea păcatului pentru curatire

Consecință păcatului si a binelui se trăiește cu rasplata si cu pedeapsa datorită naturii veșnice a binelui si naturii trecătoare si despărțitoare de vesnicie si de bine a râului de aceea de faci rău te despărți de bine si de vesnicie dar prin natura vei trai veșnic consecință despartirii de bine care si el este veșnic si transcendent de natura trecătoare pentru ca este de la Dumnezeu dăruirea si tot la el se întoarce dacă fim face cele asemănătoare ci Dumnezeu

Desi se pare ca traimmputin si prea rapid ca sa conteze ce facem in aceasta viața de pe o zi pe alta cu întreruperi fără continuitate si consecințe permanente sau de lunga durata. La Dumnezeu toate faptele au responsabilitate veșnica oamenii care folosesc acest timp bine vor trai veșnic acel bine si invers desi pare clgreu de perceput orice fapta a noastră are consecință veșnica deci cel ce trăiește pe termen lung ca si cum ar trai veșnic si aduna bogatii in vesnicie si nu in aceasta lume câștiga veșnicia cu un preț trecător si regenerabil

Dacă moralitatea este intrinseca omului cum se cheamă omul fără simt moral

Indiferenta la moralitatea a moral imoral


O bunica a adus copii la magazin sa le cumpere haine second si cineva a împărțit bani copiilor ca sa își cumpere ce își doresc ei



P s Meta versul lui Eminescu in catrința cu cârnați la cratiță in catren 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu