miercuri, 17 aprilie 2024

Pag28

 48 se postări recuperare

* Uciderea pruncilor se către Irod  arată ca toți oamenii din  lume au dreptul de a fi stăpâni dar adevarata stăpânire este in ceruri nu in aceasta lume

-Pământ ești si in pământ te vei întoarce iar sufletul va fi trimis in locul unde a fost aruncat cel ce te a sfătuit sa nu Asculți de Dumnezeu, sa rămâi in asemănare si ascultare ca un fiu de el deci revenirea la Dumnezeu este ridicare din pământ din neascultare si din locul in care am fost Izgoniți

- Cu o moarte tot murim si decât sa murim neputincioșii si bolnavi nu mai degrabă murim pentru hristos si valorificam moartea si așa ne mântuim si mai înainte de vreme si scăpăm si de rușinea si căderea si lupta pentru trezirea pocaintei in sufletele noastre ca sa ne mantuim si sa ne apropiem de Dumnezeu  Iar dacă Dumnezeu a murit pentru păcatele noastre si a făcut si pământul pentru noi oare noi cu ce suntem datori  celui închis sau robit nu suntem dator sa venim sa sa ii facem sa se simtă oameni si sa propovăduit mila si putința lor de a se ridica din deznădejde si izolare , la Dumnezeu 

Prin Adam oamenii au murit prin hristos au înviat Dumnezeu nu e dătător de moarte ci e dătător si lucrătorul vieții Corinteni-

-Omul este mare când este cu Dumnezeu nu din mândrie ci pentru ca se afla lângă izvorul vieții dar acest izvor seaca dara omul nu mei este vrednic

-cine lasă si cine ia femeie lăsată săvârșește adulter din același gând cu necredință si neascultarea către Dumnezeu 

- hristos a suflat duh sfânt asupra apostolilor înainte de Pogorârea d h pentru iertare păcate si celelalte taine 

Virtuțile către Dumnezeu nu sunt de-acord cu economia acestei lumi dar cu economia vieții veșnice este singurul schimb pentru dobândirea ei si a credinței

-Omul părăsit de Dumnezeu își cunoaște neputința sa așa si sufletul împătimit suferă lipsa lui Dumnezeu si a vieții si neputința de a fi lipsit de patimile care se hrăneau nefiresc in lume care încă cer de la el rasplata 

-De ce se mândresc unii mai presus de Dumnezeu cu fapta când duci Dumnezeu când era pe pământ nu a ridicat firea sa mai presus decât împlinirea legii vindecare si propovăduirea îndreptării firii omului prin credința la Dumnezeu

-Fecioarele nu pentru păcate au fost oprite ci pentru lipsa bunătăți si milei din inimile lor Semnificația uleiului e milostenia

-Oamenilor li se Dăruiește adăugire de viața pana i se săvârșește vremea horarata lui pentru dobândirea Mântuirii

- Așa cum universul are forma activității neuronale a unui gând ideea creatiei a început undeva in univescul creat si a avut ca obiectiv crearea pământului ideea finala deci tot universul este harta neuronală a ideii lui Dumnezeu care a dus la crearea pământului

- Ioan nu a devenit apostol pentru ca el si a continuat misiune de lupta si îndreptare a comportamentului cu pocăință pentru pregătirea întâlnirii cu Dumnezeu deci el a atacat pe plan politic păcatul conducătorului iar Dumnezeu si a văzut de aranjarea treburilor duhovnicesti

- Deci Dumnezeu a întărit si asemănarea omului cu Dumnezeu si posibilitatea omului de a sta sub ascultarea lui Dumnezeu intr o atâta fără conflict sau contraziceri

- Întruparea lui Dumnezeu este o exemplificare ca ascultarea de Dumnezeu a firii umane in totalitate pana la moarte este posibila așa cum o arată Dumnezeu care si a asumat deplin umanitatea si a rămas deplin si Dumnezeu ba chiar pe aceasta cale a definit o noua cale cea a învierii si înălțării la Dumnezeu cale pe care omul o are ca exemplu

- Inmloc urat nu stau porumbei sunt iubitori de oameni si este cea mai blândă dintre păsări

-Îl ținea in apa pana la gât pana marturisea toate păcatele

-După vârsta de treizeci rodește păcatelor

-Ioan boteza cu botezul pocaintei pregătire pentru venirea mantuitorului

-Ioan nu știa  pe cine propovăduia ca Mesia  al lui Dumnezeu  ci i s a spus ca peste cel care se va pogora duhul sfânt acela eate deci ioan boteza pentru curăția pentru cel care urma sa se arate curat la botez  care urma sa îl cunoască atunci când va veni sa se boteze 

-Pentru clevetitori nu departe eate si uciderea ca lăsându-se lăsați duși de voie in clevetire ura si dispreț si minciuna cu limba lor moarte aduc si defăimare aproapelui si celor care ii nedreptățesc dar toate sunt in inima loc ca nu au pace iubire nădejde dragoste si încredere in Dumnezeu deci cel ce lovește cu cuvântul nu este departe de lovirea si cu fapta si duși de manie renunța la bunul simt si ajung si la fapte fără cuget dar dacă vor vedea chipul lui Dumnezeu din om si iertarea care o cer de la Dumnezeu o văd si in aproape ca cel ce ca Dumnezeu ii cere sa se comporte si Dumnezeu ne cere sa fim asemănători si ascultători lui dar știind ca de la el vine harul asemănării iertarea si însuflețirea credinței fără Dumnezeu de care ne apropiem cu smerenie credința noastră nu are putere ca de la Dumnezeu vine puterea si cuvântul mărturisit al credinței tot de la el vine chiar si atunci când mărturisim pe el înainte de moarte lui ne mărturisim ca este mai presus de moarte ca cel ce a călcat moartea cu moarte si a înviat din morți si a ridicat si pe om cu el la Înviere si la împărăția cerurilor s a înălțat cu tot cu oamenii care cred si îl mărturisesc

-Când Dumnezeu a creat lumea el avea de gând sa rămână in comuniune si unit cu creatia sa dar omul a decis ca vrea sa traiasca fără prietenia lui Dumnezeu si s a despărțit de el si a dobândit ai moartea Despărțindu se de dătătorul de viața 

-Dacă Dumnezeu s a întrupat si a luat trup omenesc si cu măsura simțurilor si cu întreaga viața omului a curățit firea omeneasca necoplesind cu cumnezeirea sa firea sa omeneasca înțelegem de la facere natura suflării de viața care a suflători in om si in ce relație se aflamomul cu Dumnezeu in rai si cât de aproape este creatorul Dumnezeu de Creația sa si cât de aproape este Creația sa omul de Dumnezeu de aceea Dumnezeu s a făcut om ca sa întărească chipul si asemănarea omului cu Dumnezeu si luând calea suferinței pentru păcate a arătat omului calea pe care sa o urmeze ca sa ajunga la Înviere deci păcatele cu pocăință se spală si doar Dumnezeu le curățește si de povara lor doar după moarte ne liberam cu desavarsire chiar dacă Dumnezeu curățește firea omului de povara lor noi trebuie sa fim treji ca pentru noi nu e departe căderea si prăpastia păcatului su sa știm de unde ne a scos Dumnezeu si ca doar el ne poate scoate din păcat

-Munca pentru mântuire este disciplina interna si fapta pentru toți oamenii ca așa cum te ajuta Dumnezeu pe tine așa eate dumnezeul tuturor ai dacă ți-e îți da un bine spre mântuire este sa naști acel bine spre mântuirea tuturor cu pace blândețe si dăruire

-Deci se cuminte sa ne smerit pentru păcate sa cerem cu îndrăzneala mila si in numele celui ce ne va izbăvire si a ridicat păcatele noastre sa mărturisim cu glas înalt si curaj pe cel in care credem si care ne miluiește făcând voia lui si neiesind din cuvântul lui prin lucrul nostru dobândind curată mărturisire

-Îndrăzniți el a biruit lumea sa nu va temeți se cei ce ucid trupul căci sufletul nunpot sa îl ucidă dar dacă vom fi plini de păcate ca un gunoi la ghena vom fi aruncați neavand loc in împărăția cerurilor

-Cu multe patimi vin dar rog pe Dumnezeu sa îmi ia apărarea când cei ce vor sa ma osândească cu pietre sa fiu vrednic sa îmi spună ca mi a iertat gresalale mele si ale celor cu pe care i am înșelat spre păcat si eu sa tăgăduiește smerenia mulțumiri si pocăință pentru ghimpele din coasta mea 

- Așa cu el a suferit si a murit si a înviat așa si noi facem pentru el 

-Calea cea larga este mare pentru ca are toate rătăcirile in ia fără o cărare si un sens decât căderea in prăpastia râului unde duc rătăcirile iar calea cea strâmtă e sigura e cunoscuta si sigur duce in vârful muntelui ca pe drum sunt presărate in fiecare zi câte un sfânt si o învățătura 

Iar frica pe aceasta cale e buna dar tăria si neclintita e de la Dumnezeu si pentru Dumnezeu decu nu doar Dumnezeu ne întărește ci noi ne întărim in curaj pentru Dumnezeu in necazuri cerem ajutorul si tăria noastră este tăria si încrederea statornică in Dumnezeu pe care îl mărturisim si lui dedicam Suferințele noastre pentru urcusul spre el 

-Când vorbești despre Dumnezeu vorbește doar despre el prin cuvintele si faptele lui Iat tu sa nu apari in vorbele tale ca sa nu între slava despartă in tine ca pari tu a fi cineva pentru ca toți inteleg pe Dumnezeu si in el cred nu in tine de aceea smerenia e mulțumire a lui Dumnezeu pentru multele sale binefaceri 

-Dreapta judecata creștinească este de folos oricui ca o regula de mare preț dar nimeni nu spune ca e creștinească ci ca așa o are o lume civilizata dar de prunci prima data in biserica li sa spune sa nu fure si sa nu facă rău iar dacă acestea vor face ai pe fata când furam creioane colorate si pe fata mi s a spus dar nimic nu făceam in aceasta privința ci urmam lăcomiei si ma lăudam cât de strangator sund dar cu adunătura spurcata adunam ca nu țin minte sa fi colorat vreodată ceva cu acele creioane si toate au ajuns de s au risipit

-Viața e scurta dacă iei decizii care sa o facă mai grea lipsita de sens si o povara ea e scurta dacă te gândești ca doar munca si greutăți vei avea si puțurile pe care ți le oferă sunt praf in ochi lumini orbitoare sunete asurzitoare si miros înecăcios care îți taie simtul si simțurile dacă te expui mult la ele de aceea e scurta pentru ca nu are nimic cu sens si de durata de oferit decât dacă alegi alta viața decât cea care o oferă cei ce aleg sa urmeze vieții cu titlul viața e scurta

-Lupta cu pocăință pentru păcatul tău ca si cum te ai lupta cu păcatul însuși si cere de la Dumnezeu neîncetat îndurare si milostiviri nu ca te a lăsat in păcat dar si pentru păcatul de a te încrede ca Dumnezeu te va ierta uitând ca fără pocăință pe care nu o ai ninsori sa te intorci la Dumnezeu si tot Dumnezeu e cel ce îți îngăduie pocăință in inima ta ca sa te poți apropia de el

-Dacă ai probleme nerezolvate in trecutul tău uitate atent la ele si vezi cum ai greșit fata de Dumnezeu si cant trebuia sa ierți si nu ai iertat iar dava simți ca trebuie sa judeci un om duhovnicesc cu responsabilități in administrația bisericii ca nu își face treaba gândește te ca Dumnezeu si maica domnului ii acoperă pe cei cu virtuți si daruri duhovnicesti ca plata lor sa o primească in cer nunprin lauda de la oameni deci binele tău si rugăciunea ta sa o faci in ascuns ca sa Primești plata ta de la Dumnezeu nu sa o risipește in ochii lumii si inima si gândul tău sa nu fie la Dumnezeu ci la părerea oamenilor

-Așa cum un mușchi nu te lasă si arecarcel așa si mădularele învățate ci rugăciunea asceza sau postul trag spre rugăciune dar si mădularele date la păcat si mintea îndreptată spre păcat tot va zvâcnire din senin ca sa caute placeri la care au fost date așa si cu proorocii avacum mergea sa dea mâncare la seceratori ca le era foame dar Dumnezeu l a trimis la alt secerator cu același simțământ al inimii era si Dumnezeu si omul lui pentru cei ce secera pământul sau cei ce secera credința așa si Dumnezeu preface pământul pâinea dar de fapt prefacerea euharistiei e a credinței si a inimii oamenilor care sunt hrănite cu credința si mâncare sufleteasca de cel ce se preface pe sine medicament si iertare de păcate prin moarte amara trecând ca ierburile care aduc sănătatea trupului omorând boala dar supunându si trupul la o suferinta tămăduitoare de aceea omul cu Merenii pentru păcatele sale si pocăință sau reactivarea remediului pe care Dumnezeu l a dat odinioară pentru păcate pentru a reaminti trupului ca a fost iertat si ca menirea lui este sa meargă spre vindecare nu sa stea in locul unde a păcătuit de aceea păcătosul are munca mai mare pe calea spre hristos pentru ca trebuie sa supună constant trupul care ca un metal maleabil a prins gustul păcatului si trebuie ținut in frâu ca un cal nărăvaș sa nu mănânce din iarba ortavitoare de aceea si omul chiar dacă are mintea si direcția la Dumnezeu in urma lui trupul trage după păcat si ombla ca o mașina strâmba jumate pe contrasens in calea pericolului sau a păcatelor care așteaptă sa le întâmpine pe cale si care uneori umbla pe cale dreapta pentru a găsi oportunități mai de calitate pentru păcat de aceea si tinerii au impresia ca trăiesc intr o lume care le oferă de toate si nu au nevoie de bucuria liniștea si pacea gratis de la Dumnezeu si prefera sa muncească zi si noapte pentru păcate cu preț ascuns dar care se prefac a fi gratis din aceasta lume pana vor ajunge la neputința fiului risipitor când toate se vor lua de la el pentru ca nu mai are curăție a sufletului cu care sa plătească pentru păcate si nici la Dumnezeu nu poate reveni pentru ca povara păcatelor si necurăție trupului si a sufletului îl țin îngreunat in aceasta lume si nu mai poate Săgeta către Dumnezeu ca atunci când era curat si credea ca întoarcerea la Dumnezeu va fi ușoară neștiind povara la care se înhăma si lanțurile grele cu care se leagă dar din acea pocăință Dumnezeu a lăsat cale si exemple de mântuire dar calea este grea si anevoioasă si chiar dacă va ierta păcatele ele raman in sânul lui ca o amintire ca nu e vrednic de Dumnezeu dat Dumnezeu ii îngăduie cu dragoste si milostiviri curatindul ca sa se apropie de el 

-E mai ușor s cauți pacea in jurul tău decât in inima ta dara dacă nu ai inima împăcată nu va putea simți pace din exterior chiar dacă doar pace îl înconjoară iar când ai pace in inima ta in jur poate fi si sfârșitul lumii nici un rău nu poate întoarce de la pace  omul împăcat cu Dumnezeu 

-P s partea întâi din a doua călătorie cu folos




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu