miercuri, 24 aprilie 2024

Pag 29

 48 de zile 

Prima impresie asupra martiriului a fost una personală având argumentul ca un cotropitor intr un fel sau altul tot trebuia sa dezindividualizeze sa alieneze si sa domine o un străin primul pas ar fi sa îl facă sa renunțe la identitate dcultura  națiune si religie cel ma simplu era pe plan religios dar si cel mai greu ca un om tot moare când îl dezrădăcinezi dar religia nu are rădăcini in pământ ci in cer de aceea renunțarea la credința era si o renunțare la ultima libertate si identitate imaterială 

-Dumnezeu a spus clar păcătoșii vor muri prin păcatele lor dacă nu se întorc dacă aleg sa se ducă la război ce cred oare ca o sa facă la război ori vor omora ori vor fi omorât-o a cui e vina de ce nu au căutat pacea pe cale si împăcarea pe cale dar dacă alegem patimile lumii ei bine lumea trebuie sa se razboiasca ca sa susțină lumea in păcate 

iar credincioși vor trai prin Dumnezeu 

-Cu cât pierzi vremea in păcate cu atât in loc sa te bucuri de Dumnezeu îți vei pierde vremea pocaindute si regândite la poarta lui Dumnezeu neînțelegând de ce nu poți ca alti sa trăiești liber in Dumnezeu alții sunt norocoși ca simt in inima lor pocăință si se mantuiasca dar câți reușesc sa se întoarcă la Dumnezeu când i-ai propun si pe loc sa simtă eliberarea de păcate de aceea mulți zicând ca amâna uita si devin pătimași si nu mai au cale de întoarcere si mor pe calea pierzarii lor si cine a fost nedrept Dumnezeu ca la lăsat sau omul ca nu s a pocăit când a avut ocazia de ce sa judecam pe Dumnezeu ca nu salvează păcătoșii de la necazuri când ei s au aruncat in patimile lumii fără cale de întoarcere la Dumnezeu

-Candela fecioarelor era plină cu virtuți si fapte bune in numele mirelui după ce s au trezit la viața veșnica adormind in aceasta lumi 

Iar cele ce nu aveau le a trimis sa facă milostenie dar din viața de apoi nu mai poți sa faci milostenie si dacă au făcut fapta lor era făcută nu din dragoste ci din frica si din datorie pentru pregătirea cu care erau datoare ca fecioare ca ele lăudându-se se cu fecioria lor au luat plata in lume si la Dumnezeu au ajuns cu mâna goală 

-Chit dacă se pare ca in biserica vin doar săraci si amărâți in inimile lor veselia si bucuria de a prăznui împreuna cu Dumnezeu este mai mare decât a împăraților lumii care se bucura de bogatii dar inima nu le tresaltă de bucurie la fel ca vederea învierii lui Dumnezeu de către toți creștinii de rând 

Așa cum între apostol cel dintâi slujea tuturor așa si omul este lăsat rob a lui Dumnezeu dat si împărat cu datorii de drept chivernisiți al bogățiilor din lume ca slugile care au fost lăsate stăpâni peste putine si apoi li s a înmulțit darul cum e mai bine sa avem de administrat o Mânăstire mare si sa ne bucurăm ca slujim unei comunități mari si unite sau sa simțim povara muncii istovitoare si sa ne lenevim si sa vorbim de rău ca muncim prea mult fără rost

 --Dacă ne credem stăpâni peste lumea aceasta si le îmbuibat cu lăcomie ca împărații fără de lege ei bine rânduiala aceatei lumi ca la primirea vremii este sa ne scara afara in Rușine in chinuri goi si batjocoriți de aceea dacă știm aceasta omul înțelept trimite solo si bogatii in locul in care va fi exilat ca la plinirea vremii sa nu petreacă veșnicia in pustiu ci in împărăția care si a adunați încă din aceasta lume ca un negustor si împărat înțelept nerisipitor si econom

-Nu numai gura sa flamanzeaaca ci si ochiul auzul picioarele si mâinile 

Iar dacă ai ceva ce te smintește arunca l si pune in locul lui o icoana ca va avea grija Dumnezeu sa randuiasca si sa îndrepte cele drepte ale sale se aceea si pe Adam nu l a lăsat căzut si pierdut ci a venit după el intru aceasta nădejde si a lui David cel ridicat din păcat si eu nădăjduiesc si nu uit păcatele mele si nici puterea lui Dumnezeu de a ierta păcatele dar nici dreptatea lui dacă voi înceta sa ma porcăiesc si sa ma amețesc pentru ele crezând ca sunt mai vrednic decât alții fără păcatele mele si slăbiciunea mea nevrednică înaintea lui Dumnezeu si a oamenilor care sunt chip si asemănare deci care este nevrednicia mea înaintea lui Dumnezeu si înaintea oamenilor este dar cele care le asum pentru el doar pentru el sunt ca sa nu pierd plata de la el

-Oamenii mari si luminati văd in cuvântul omului mic si slab orice minciuna in chip de smerenie orice clevetire in chip de nedreptate si orice trădare in chip de milostenie

-Dacă sfinți parinti in curăție gaseau lacrimi de pocăință si smerenie si chemau la ei pe Dumnezeu in rugăciunea inimii lor simțim du l mai frumos si mai presus de Frumusețea versurilor si a cântărilor revelatoare de har si sfințenie ei simțeau acestea in motivul  pentru  care au ales pustia sa îl vadă doar pe Dumnezeu si lumii sa rămână asceza trupului care ii ajuta sa îl  găsească pe Dumnezeu 

-Când a căzut Adam Dumnezeu nu a dat timpul înapoi ca sa nu mai cada in păcat ci fapta lui a rămas in chipul omului mii de ani si multă lume a suferit deci pentru păcatul neascultării mele de ce ma ascund ca Adam si cer uitare in loc sa ma porcăiesc pentru viața mea rupta cu păcate pe care o voi purta pana la moarte pocăință ma pentru ele cu mila si cu iertarea de la Dumnezeu  

-Umilința si credința in mărturisite tare fără de păcat ce ar fi dacă orașele ar avea episcopi județele argi episcopi si mitropoliților sa rămână la fel  si pentru saptispe creștini din oraș sau chiar județ sa fie un diacon un preot un episcop si un arhiepiscop ca Grigorie din Neo Cezareei saprispe a găsit cretini saptispe a lăsat păgâni 

-Mare păcătos sunt su multe si mari si de neșters sunt păcatele mele ca  care le am greșit încă duc amărăciunea răutăților mele in viața lor si o vor duce cu ei si in viața de apoi iar eu vin cu minte vicleana cerând de pa Dumnezeu burete si uitare sau ignorate in loc sa cer pocăință iertare de păcate si dezlegarea celor cu care am greșit 

Si uit ca suferinta pe cruce nu s a făcut ca o adiere ci cu chin suferinta si răni pana la moarte nu pentru păcate fictive sau reguli sau ideologii cu pentru adevarata moarte din trup a păcatului săvârșit cu care credeam ca voi negocia cu Dumnezeu iertare si ca va ignora faptele mele de aceea nici pocăință nu am dobândit pentru grelele mele păcate ci doar când doresc harul văd marea osândă pe care o merit dacă voi cere cu nevrednicie si nepocainta unele ca acestea  ca si  zice pamvo ava ca nu in doar cântări meșteșugite este pocăință ci înfățișarea spre pocăință înaintea lui Dumnezeu si cum caut eu vindecare in firea femeii mele când eu am luat o doar pentru păcatele mele si copii iau firea ei si nu știu cum sa aduc in inima lor pe Dumnezeu dar am pretenția sa stau cu har in altar

-P s o zi buna se termina cum începe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu