luni, 25 noiembrie 2024

B4

 48 de înțelegeri ale substratului realității

 Mintea in normalitatea sa nu percepe acțiunea unui compromis ca ordine normala a temporalitatii si Creează bariere de înțelegere a schimbării dezvoltând eventuale posibilități ale existentei in lipsa compromisurilor care au oprit ordinea normala a lucrurilor

Aghio Oros adică muntele sfânt cel ce mergea la locurile sfinte i se spunea si hagi adică Sfințitul datorită jertfei pentru pelerinajului sau 

Pădure de pomi fructiferi

A fi creștin nu este doar o diferența natafleata ci o mărturisire eroica a fidelității fata de încrederea in Dumnezeu o 

Un compromis  al credințe care reduce   porunca la doua dorințe de a nu fura si minți o alianță cu Dumnezeu cere o asemănare fiintiala si o tăiere împrejur a ce este împotriva si in afara lui Dumnezeu ce nu se poate identifica sau compromite prin in gadiinta si iertare specifica lui Dumnezeu in proximitatea credinței iertarea si iubirea lui Dumnezeu trec prin crucea si moartea de pe cruce iar imbratiasarea si reprimirea omului in sânul lui Dumnezeu se fac prin brațele întinse si pironite pe cruce iertarea este o forțat a iubirii lui Dumnezeu pentru cei care suferă nevinovați din cauza omului dublucazut o data prin neascultare de Dumnezeu si încă o data prin osandirea aproapelui nevinovația in suferinta fără voința liberă si convingere in robie cere de la Dumnezeu dreptatea iertarea si reprimire in sânul lui Dumnezeu in schimbul nevinovăției si inredereii in Dumnezeu ca vistier al dreptății in fata nedreptățiți care cere cu nedreptate o pata cu viața a celor robiți pe nedrept 

Logosul nu este neaparat cuvântul ci mai aproape vorba lui Dumnezeu imprimată in scris vorba lui Dumnezeu imprimată in creație vorba lui Dumnezeu in poruncile vorbite vorba un prin care determina standardul statorniciei in relația adoptării in sânul avramic ca fii ai familiei divine prin vorba legea logosul care crează dar si cuvântul pe care lumea îl asculta si c l a ascultat când a fost chemată la viața la chip si asemănare vorba si suflare prin care a primit duhul vieții libertatii si al vieții conștiente si libere in cuget 

Atunci când bogatul se pune in genunchi parca te surprinde ca nu a uitat sa fie om robit de nevoi uzuale

Convenita monocrucica si a dezvinovățiri impasivitatii bogatului este combătută de repetitivitatea cu care se pomenesc si se rememorează ciclic si săptămânal 

Sentimentul de despovarare in urma unei cruci repetitive de aceea nu este de ajuns o Melanie un doamne însușite un sfinte Dumnezeule sau un doamne miluiește

Oricine poate deveni regenpentru o zi dar nu câștigi nimic când slujba ta este sa slujești

Loteria alegerilor când vrei sa câștigi dar nu știi cu cine sa alegi dar îți dorești sa câștige pe cine alegi dar varianta necâștigătoare nu ai când știi ca tu nu câștigi chiar dacă alegi cu cine știi sigur ca câștiga si te simpli pierdut chiar dacă e zi de salariu si ai temporar oportunitatea de a câștiga si următorul salariu Titus golia câștigului  indeciziei sau al nealegerii rămâne al votantului căruia i se ia un drept pentru a pune pe cineva in drepturi depline 

Profeția liniei plutirii in gol pe jumătate viu si scufundat e doar o alegere a prezentului de a ți arată realitatea pe care te îndreaptă prin indiferenta alegerilor 

Nu e deranjant ca stai in propria ta peștera ingiurgiurat ci ca stai in ea viu fiind simțindu-te lipsit de viața si  speranța luminii si izvorului vieții ți a parasit inima iar întunericul îți absoarbe mintea si panica inconștienței somnului cuprinde rațiunea 

Dar când calea spre urcusul soarelui răsare e deschisă nu mai stai pe gânduri si aștepți renașterea si reînvierea 

Doar sentimentul redobandirii vieții primite ca concepție si nașteri si lumina  răsărita îți mai rămâne sa o ceri de la Dumnezeu când  secatuiesti de propria umanitate si dependentă de viața absorbită de nimicul înconjurator 

A caută nodul in papura vieții este un prilej josnic de a ți expune putreziciunea dar sentimentul existențial fizic al lipsei intrinseci in cutia de carton a lui srodinger transcede lipsa neantizat a imaginației abisale 

Chiar dacă alegi si chiar dacă te sustragi pecetea va cădea asupra circumstanțelor viatii chiar dacă participa activ sau pasiv 

De aceea cultul imaginii dar si rezistența din spatele ideologiei dar si a rezistentei autonomiei Creează un complex in care scoaterea principiului de funcționare nu excepta funcționarea sistemului

Așa cum la Putna oamenii aveau o amprenta psihologică la fel si la Mărășești

Sentimentul dezlegării e diferit dar similar 

In principiu respectând robia regulii vei fi eliberat de robia circumstanțelor care pun regula in aplicare dar mai presus de toate Dumnezeu leagă si dezleagă cele pământești si voia lui se face mai presus de tote 

Jocul încetează sa mai devină distractiv când masiva este doar un metal iar umanitatea si abilitatea omului devine mai importantă decât valoarea jocului si a metalului si a complexitate îmbinate iar inversarea valorilor de la mic la mare si de la mare la mic in fata mașinăriei eate aceeași indiferent de participanții la joc 

Dorinta primului căzut  este o Iesire din ceea ce se oferă o nemulțumire a măsurii si statutului o Iesire din ascultare dar si o necunoaștere a propriei firi si responsabilități dar si o dorinta de a nu mai sluji si de a trece in  o zona in care nu poate exista in stare de creator si primitor al slavei pentru darul vieții si doar un fals primitor al slavei fără merit fără a oferi meritul slavei pentru ca si slava este o emanare a bucuriei in urma primirii vieții iar slava despartă este o absorbire a vieții fără a o da înapoi 

Confruntări raționale compromise why angels fall when things go wrong de câte ori am compromis integritatea pentru a mai face un pas spre o normalitate compromisa unu in anul doi unu altul când am pășit in din confortul eșecului constant dar deasupra compromisului dar frica de compromis m a împins sub linia de plutire si in lupta pentru supravietuire

Deci certitudinea părăsirii sufletului s a spus mustrarea pentru individualizare s a spus totusi nu se spune si nu se explica îndreptarea si opusul faptelor lui astfel existența bogățiilor nu este amenințată in condițiile preexistente ale acesteia dar când Dumnezeu vine si îl da o șansa cercetand rostul vieții sale si îl cheamă la mântuire dupa o viața împlinita iar el alege bogăția in schimbul Mântuirii neștiind ispitita pozitivă si șansa de a lucra la mântuirea sa prin propriile resurse care au primit un surplus peste normalul repetitiv al unui om care si a petrecut viața muncind cinstit si in limitele naturale astfel nu este destul sa trăim aceasta viața ci este nevoie sa speculeze belșugul ca un surplus nu doar inutil unui ritm normal care ne pune la dispoziție trândăvia precum un talant pe care nu îl aducem spre mulțumire ci îl îngropăm de la fata lui Dumnezeu din ciuda ca muncim pe gratis iar stăpânul nu va fi mulțumit in loc sa tindem spre o munca cinstita si mulțumită de sine spre Mulțumirea stăpânului si împăcarea cu sine ca nu am trândăvia si dupa putere am lucrat ce ni s a dăruit 

Suflete odihnește te mănâncă si bea 

Sufletul nu mănâncă si nu bea bucuria lui nu vine din lucruri materiale si nu are nevoie de odihna. Fizica fără un efort fizic sufletul nu se mișcă spre fapta buna atunci când țarina rodește din belsug Strici hambarele dar trupul nu îl poți strica pentru a îndesat in el mai multe bogatii ieșirea din limitele firii înseamnă ieșirea sufletului din trup dar rațiunea are datoria sa înțeleagă ca surplusul belsugului are menirea sa ajunga la cei ce duc lipsa de resurse desi înțelegem aceasta aperceptiv nu se menționează ci doar calitatea ieșiri din fire se mustra si i se cere socoteala nu pentru lipsa binelui ci pentru exagerarea inutila a limitelor firii 

Postul reprezintă lepădarea de lume ca forma de pregătire si întâmpinare pentru împărtășirea consensuala adică omul se împărtășeste cu Dumnezeu si Dumnezeu primește omul in sine cu plinătatea trăirii duhovnicesti in unire cu harul specific al sărbătorii care se apropie ca timp in timp ce postitoru se apropie cu veșnicia pregatirii duhovnicesti dobândită prin lepădarea de lume si pregătirii sufletești pentru întâmpinarea mirelui postul este Mir pentru mire adevarul cel uns pentr a primi starea de unire a omului cu Dumnezeu care ne cheamă spre el pe calea adevărului credinței 

Bogatii au flămânzit pentru ca munca lor nu are acces direct in resursa fizica a hranei de aceea rugăciunea este un bun transmisibil dar cel ce se bucura de rugăciune ca acces mediat la har se afla in proximitatea lui Dumnezeu in mod existențial fata ce cei ce sunt pomeniți in rugăciune ca o chemare spre harul prezentei lui Dumnezeu din comuniunea rugăciunii astfel biserica este forma fizica a rugaciunii prin care Dumnezeu își exprima paternitatea iar omul filiația unirea făcându-i-se nu doar sub forma de robie slujitoare ci a unui parteneriat prietenesc la activitatea existentei de a fi vie in firescul vieții de care omul poarta grija ca delegat al creatorului pentru a nu si ieși din fire in proximitatea puterii divine creatoare de aceea si omul își revine in fire prin căutarea lui Dumnezeu 

 Antrenarea voinței se face prin abtinerea de la împlinirea voinței rostul postului este de a antrena rezistența la împlinirea poftelor si constientizarea robiei sub patimi care Creează dependente care nu sunt necesare unui ritm al vieții sanatos 

Adolescenții tind sa melancolozeze o perioada de restricții de care nu au avut parte pentru ca au parte de un exces de libertate in care nu doar ca nu sunt băgați in seama dar sunt abandonați in libertati si nimeni nu le poarta de grija măcar sa le asigure un viitor sau o viziune un plan sau o speranța un drept o nevoia de a aparține cuiva unui tel cuiva care sa aibă grija de ei sa le dea ceva de făcut  un motiv de a fi responsabili si parte dintr un viitor comun al unei tari căreia sa aparțină si pentru care sa aibă un plan si conștiința ca aparțin unei tari pentru care au responsabilități mândrii si drepturi conform unor contracte sociale

Pelerinajul este ca o fuga spre supraviețuire oamenii se aduna mateină si se îndreaptă către un loc pașnic si sigur

Credința este o premeditare la o stare duhovniceasca care se împlinește faptic după activarea liberului arbitru și încălcarea voii pentru rău deci ascultând și postând ajungi la gustarea stării duhovnicesti

Relevanta acțiunii după fapta și radplata incalca percepția despre liberul arbitru ca prin fapta primești ceea ce îți dorești de-asemenea prin raționamentul static al împărtășirii doar prin fapta dobândești ceva real încălcând libera conștiința și urmând o fapta premeditata 

De aceea și împărtășirea și liberul arbitru au o relevanta parțial rațională dar care acționează fapta de aceea și conceptul parțial al premeditare și predestinarii o fapta care duce la rău este premeditata și te predestinat la pedeapsa iar împărtășirea este o fapta parțial rațională care predestinat o activitate duhovniceasca reala ne rapionalizata premergător deci e un liber arbitri decizional fără pregustare precum pofta pentru o fapta rea

O mașină de calcul reda rezultate după limitele care i se impun asta i seama ca cel care o folosește este limitat de limitele de calcul are mașinii iar imaginația sa este blocata la marginile mașinăriei de a le i telege

 Pana și Dumnezeu s a i tfupat și revelat sub forme și înțelesuri u.ane calitatea de fiu de născut de prieten de moarte viata bine rău prieten potrivnic sunt limite în care Dumnezeu își pune atotputernicul pentru a fi cuprinsa sentimental logic real în calitatea de adevăr a existentei sale astfel omul îl experimentează prin i tresare și răspuns într o problematica supusa trecerii timpului și felului în care timpul și fapta afectează calitatea vietii

Cea mai simpla explicare a lui Dumnezeu dar și a logicii unui calculator este jocul trei în linie jocul este distractiv prin și.plitata dar și prin credință ca are posibilități infinite de a alege înainte de a avea o strategie după ce dezvolți o strategie jocul începe sa aibă și adversari iar cei ce se joaca devin din prieteni  învingători și învinși și își pierd calitatea de egalitate prin superioritatea celui care înțelege jocul mai bine și este mai j draznet apoi jocul își pierde din farmecul distractiv din prima dar și din a doua parte după ce copii înțeleg ca jocul are o singura varianta limitata de a fi jucat iar când amândoi o înțeleg și o cred cu adevărat după ce alt cineva din afara jocului dar și din realitatea lor I a făcut sa înțeleagă ca prietenia lor are valoare de egalitate ață timp cât au certitudinea ca jocul se va termina la egalitate ață timp cât unul din jucători nu greșește și nu se abate de la regula egalității jocului asa și cu dum ezeu la început îl înțelegem pe Dumnezeu ca prieteni prin concepte cântece imagini și idei umane apoi devenim adversari când începem sa descoperim viata fără sa înțelegem regulile vieții apoi devenim parteneri când înțelegem ca viata e un univers în. Care toate se nasc și se sting firesc dacă respecta regula vieții iar du.nezeu se afla în prag de egalitate cu joi el fiind creatorul jocului iar noi cei ce participam activ atât timp cât nu greșim dar trebuie sa înțelegem ca înțelegerea complexității lui Dumnezeu ezeu este finita când ajungem la certitudinea ca poate și este cuprins de trăirile umane și în relația cu omul nu trișează și nu se comporta anormal ieșind din propriile reguli

Dacă un. Sistem merge înainte prin fluxul curentului din acumulator atunci acel complex logic se poate răsturna dacă schimbam fluxul curentului întorcând acumulatorul cu plusul pe minus?

Diferența dintre bucurie și plăcere în viata omului se vede când plăcerea acumulează poveri bolnăvicioase împotriva temporalitatii senzației  risipind iar bucuria este o împărtășire a frumuseții vieții plăcerea rareori oferă bucurie dar bucuria vine la pachet cu senzația plăcută a uimirii vieții împlinite prin surprinderea naturala

https://youtu.be/FBDRrt6v_fc?si=dqtqQMrY8BKQxX02

P s totul începe cu bine când răul se termina


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu